راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس بانک پرداخت ملت چیست؟ / ابزاری برای پرداخت‌های خودکار

با عنایت به خدمات موجود در سامانه‌های بانکداری الکترونیک و همچنین برنامه‌ریزی انجام‌شده جهت بهبود فرآیند سرویس‌ها و افزودن خدمات باارزش افزودهٔ بیشتر، خدمت «بانک پرداخت» در سامانه‌های بانکداری اینترنتی و همراه بانک ملت در اختیار مشتریان است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این محصول در فازهای یکم و دوم، شامل شارژ خودکار سیم‌کارت‌های اپراتورهای تلفن همراه و پرداخت خودکار قبوض شرکت‌های خدماتی می‌شود و پس از اولین گام که خدمت «شارژ خودکار سیم‌کارت اعتباری / دائمی ایرانسل» پیاده‌سازی شده بود، خدمت «پرداخت خودکار قبض همراه اول» نیز عملیاتی شد.

پیرو آمادگی سایر اپراتورها و همچنین شرکت‌های خدماتی قبوض، دیگر خدمت‌های مربوط به این محصول نیز قابل‌ارائه به مشتریان خواهد بود.

در این مقطع و طی راهنمای کاربری زیر؛ خدمت «پرداخت خودکار قبض» و «شارژ خودکار سیم‌کارت اعتباری / دائمی» از طریق سامانه‌های بانکداری اینترنتی و همراه بانک معرفی می‌شود و به‌زودی همین امکان از طریق سامانه‌های محب و بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی نیز ارائه خواهد شد.

در این فرایند، امکان پرداخت خودکار قبض باقابلیت تعریف شناسهٔ قبض مربوطه، سقف مبلغ برداشت ماهیانه بابت قبض موردنظر و تاریخ انقضای خدمت پرداخت خودکار (مکانیزه) و همچنین امکان شارژ برخط (Top up- شارژ مستقیم) باقابلیت تعریف شماره همراه دلخواه، تعیین مبلغ شارژ، سقف شارژ ماهیانه و تاریخ انقضای خدمت برای کاربر مهیا می‌شود.

در فرایند مزبور مشتری یک‌بار از طریق یکی از سامانه‌های همراه بانک یا بانکداری اینترنتی مبادرت به ثبت‌نام و ارائهٔ مجوز عملیات پرداخت خودکار قبض / شارژ خودکار کرده و پس‌ازآن شرکت خدماتی قبض / اپراتور تلفن همراه، زمان صدور صورتحساب قبض یا زمانی که اعتبار خط تلفن همراه مشتری از مبلغ خاصی کمتر شود مبادرت به ارسال درخواست پرداخت قبض / خرید شارژ به سمت بانک کرده و بانک متعاقب مجوزی که از مشتری هنگام ثبت‌نام دریافت کرده است، مبلغ مزبور را از حساب مشتری برداشت و دستور انجام پرداخت قبض / خرید شارژ را از طریق سامانه‌های موجود کارسازی می‌کند.

با این عملیات، نگرانی مشتری بابت فراموشی / عدم پرداخت قبض یا استعلام موجودی شارژ و اتمام آن مرتفع شده و بدون صرف هزینهٔ فرصت توسط مشتری، فرایند مزبور به‌صورت مکانیزه صورت می‌پذیرد.

در صورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم و همکاری موردنیاز توسط سایر شرکت‌های خدماتی قبض و اپراتورهای تلفن همراه، این خدمت قابل تسری به سایر شرکت‌ها است. در حال حاضر در خدمت پرداخت خودکار قبض، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و در خدمت شارژ خودکار سیم‌کارت، شرکت ایرانسل در ذیل سامانهٔ بانک پرداخت ملت تعریف‌شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.