احراز و تایید هویت دیجیتال (Digital Identification & Authentication) انتخاب سردبیر شرکت‌ها کسب‌وکارها

مظاهری: بعد از پارسیان، به‌زودی سرویس احراز هویت آنلاین از طریق کارت هوشمند ملی روی VTM در سایر بانک‌های کشور نیز ارائه می‌شود

نوشته شده توسط اتاق خبر راه پرداخت

طی مراسمی با حضور دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، حمید درخشان‌نیا معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال، دکتر محمد مظاهری مدیرعامل توسن‌تکنو، امیرحسین باقری، معاون فروش و امور مشتریان توسن‌تکنو و تنی چند از مدیران و کارشناسان توسن‌تکنو، نخستین VTM با امکان احراز هویت آنلاین از طریق کارت هوشمند ملی در بانک پارسیان تحت عنوان «شمابانک» راه‌اندازی شد.

این VTM با هدف امکان ارائه خدمات از راه دور به مشتریان، افزایش دامنه خدمات شبانه‌روزی بانک، گسترش شعب الکترونیکی و ارتقای رضایت‌مندی مشتریان بانک پارسیان راه‌اندازی شده است.

صحبت‌های حمید درخشان‌نیا، رییس سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم را اینجا ببینید.

در ادامه این مراسم دکتر محمد مظاهری، مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو با اشاره به این که ویژگی بارز VTM بانک پارسیان نسبت به VTMهای قبلی راه‌اندازی شده در سایر بانک‌ها، سرویس احراز هویت آنلاین از طریق کارت هوشمند ملی است، افزود: «این سرویس برای اولین بار روی VTM بانک پارسیان پیاده‌سازی شده و به زودی در سایر بانک‌های کشور نیز به روزرسانی و اجرایی می‌شود.»

وی افزود: «از طریق این سرویس، قدم بزرگی در راستای حل موضوع احراز هویت آنلاین روی کانال دیجیتالی VTM برداشته می‌شود که منجر به مهاجرت بخشی از تحویل‌دارهای شعب فیزیکی به مراکز تماس بانک می‌شود. بدین‌ترتیب مشتری نیز امور بانکی خود را از مسیری امن و به صورت ۲۴*۷ انجام می‌دهد. امضای خیس روی کاغذ به مرور به احراز هویت دیجیتال تبدیل می‌شود.» دکتر محمد مظاهری همچنین استفاده از سایر کانال‌های دیجیتال نظیر ویدئوبانکینگ از طریق موبایل را از سرویس‌های جدید توسن‌تکنو برشمرد که به تازگی اجرایی شده است.

مشتری با قرار گرفتن در مقابل دستگاه VTM، می‌تواند با متصدی بانکی مستقر در مرکز تماس بانک به صورت صوتی و تصویری (ویدئو کنفرانس) ارتباط برقرار کرده، از او مشاوره و راهنمایی گرفته و بیش از ۹۵ درصد عملیات بانکی مد نظر خود را با دستگاه مذکور به انجام برساند.

 

خدمات دستگاه‌های VTM

از جمله خدماتی که در دستگاه‌های VTM ارائه می‌شود می‌توان به احراز هویت آنلاین، مشاوره و راهنمایی به مشتریان از طریق ویدئو کنفرانس، درخواست صدور دسته چک، درخواست صدور مجدد دسته چک، پرداخت اقساط تسهیلات، اعلام مانده حساب، درخواست رمز اینترنت بانک و تلفن بانک، انتقال وجه داخلی (از سپرده)، انتقال وجه بین بانکی (ساتنا و پایا)، اینترنت بانک، افتتاح سپرده‌ی کوتاه مدت، صدور کارت نقدی، امکان ثبت کلیه درخواست‌های مشتری جهت ارائه به بانک، تعریف مشتری، صدور و فروش کارت هدیه با مبلغ و طرح دلخواه، صورتحساب سپرده، گواهی تمکن مالی، واگذاری چک، دریافت اثر انگشت از مشتری منوط به راه‌اندازی زیرساخت‌های مورد نیاز در بانک، صورتحساب کارت، دریافت و پرداخت وجه نقد، دریافت صورتحساب فارسی و لاتین، صدور ضمانت‌نامه بانکی، وصول و پرفراژ چک عهده بانک، امکان صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری، ارائه صورتحساب با مهر خیس، ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه‌ی بانک و … اشاره کرد.

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

در اتاق خبر راه پرداخت ما همه خبر‌های قابل انتشار مربوط به صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران را در راه پرداخت منتشر می‌کنیم. ما در راه پرداخت تلاش می‌کنیم بیش و پیش از خبررسانی، تحلیل ارائه کنیم. اما مخاطبان ما می‌توانند از طریق اتاق خبر در جریان مهم‌ترین رویدادها و روندها هم قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

/* ]]> */