راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه آنچه درباره آجایپال سینگ بانگا مدیرعامل مسترکارت باید بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / آجایپال سینگ بانگا، کارآفرین، بازرگان و مدیرعامل هندی ـ آمریکایی مسترکارت است که از سال 2010 تاکنون به‌عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کند و قبل از اینکه به سمت مدیرعاملی انتخاب شود، مدیر ارشد عملیات مسترکارت بود. قبل از سینگ بانگا، رابرت دبلیو سلاندر، از سال 1997 مدیرعاملی شرکت را در دست داشت.

در سال 2015، باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، سینگ بانگا را به‌عنوان عضو کمیته شورای ریاست جمهوری برای سیاست‌ها و مذاکرات تجاری منصوب کرد. بانگا در حال حاضر رئیس هیات‌مدیره شورای بازرگانی هند و آمریکا، عضو هیات‌مدیره شرکت چندملیتی داو کمیکال و عضو شورای روابط خارجی و شورای کسب‌وکار بین‌المللی مجمع جهانی اقتصاد است. در سال 2016، دولت هند جایزه افتخاری پادما شری را به او اهدا کرد.

سینگ بانگا فعالیت کاری خودش را در سال 1981 و در شرکت نستله آغاز کرد و 13 سال در سمت‌های مختلف مشغول به کار بود. او بعدها به شرکت پپسی ملحق شد. بانگا معاون رئیس هیات‌ امنای موزه علوم نیویورک و عضو هیات‌مدیره اتحادیه ملی شهری نیز بوده است.

در سال 2017، مجله فورچون، آجایپال سینگ بانگا را به‌عنوان ششمین تاجر تاثیرگذار معرفی کرد و در مجله هاروارد بیزنس ریویو هم در رتبه چهلم برترین مدیران عامل دنیا قرار گرفت. او سال گذشته در مجمع اقدامات آتی سرمایه‌گذاری که در ریاض برگزار شد، گفته بود که داده‌ها هم می‌توانند همانند نفت، به‌عنوان وسیله‌ای برای تولید موثر ثروت اثربخش باشند.

او در پنلی که در مورد چگونگی کنار آمدن جامعه با انفجار اطلاعات دیجیتال صحبت می‌شد، گفت: «من معتقدم که داده حکم همان نفت را دارد. از آن جهت این حرف را می‌زنم؛ چراکه به نظرم همان رونق و شکوفایی که نفت توانست در 50 سال گذشته برای این کشور به ارمغان آورد، داده‌ها می‌توانند طی 50 تا 100 سال آینده نصیب مردم این کشور کنند؛ به شرطی که بدانند چطور از آن استفاده درست کنند.»

مسترکارت به‌تازگی ثبت اختراع جدیدی داشته که ممکن است امکان انجام تراکنش‌های بیت‌کوین از طریق کارت‌های اعتباری را در دسترس افراد قرار بدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.