راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه باید درباره تیموتی جی. اسلون مدیرعامل بانک ولز فارگو بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / تیموتی اسلون متولد سال 1960 و یک بانکدار آمریکایی است که از سال 2016 مدیرعامل بانک ولز فارگو و جایگزین مدیرعامل پیشین آن، یعنی جان استامپف شده است. او لیسانس تاریخ و اقتصاد و ارشد امور مالی و حسابداری خودش را از دانشگاه میشیگان گرفته است. اسلون که سال 1987 به ولز فارگو ملحق شد، قبل از مدیرعاملی، به‌عنوان مدیر ارشد عملیات در این بانک فعالیت می‌کرد.

از سال 1991 تا 2006، نقش‌های مختلفی در حوزه بانکداری داشت و قبل از اینکه وارد ولز فارگو شود، نزدیک به سه سال هم در بانک کونتینانتال ایلینویز کار کرد. یکی از نکته‌های جالبی که درباره ولز فارگو وجود دارد، کلاهبرداری‌ها و تخلفات بسیاری است که باعث شده حتی صفحه ویکی‌پدیایی با اسم «رسوایی کلاهبرداری حساب ولز فارگو» ایجاد شود که به روند این کلاهبرداری بپردازد.

این رسوایی کلاهبرداری حساب ولز فارگو یک ماجرای ادامه‌دار است که با ایجاد میلیون‌ها حساب پس‌انداز و حساب جاری بانکی از طرف مشتریان این بانک، اما بدون اطلاع و رضایت آنها شکل می‌گیرد. نهادهای قانون‌گذار بسیاری، از جمله اداره حفاظت مالی مصرف‌کنندگان آمریکا (CFPB) هم این بانک را به‌دلیل اقدامات غیرقانونی‌اش، 185 میلیون دلار جریمه کرده و این شرکت همچنان با اتهامات مدنی و کیفری بسیاری مواجه است.

همین موضوع باعث استعفای جان استامپف، مدیرعامل پیشین ولز فارگو و جایگزینی تیموتی اسلون به‌عنوان مدیرعامل جدید شد.

به‌تازگی هم این بانک با شرکت آمریکن اکسپرس وارد همکاری شده تا کارت جایزه جدیدی به مشتریان ارائه دهد. این کارت با نام کارت پروپل آمکس رده‌بندی‌های پاداش خودش را ارتقا می‌دهد و به هر مشتری که پس از ثبت‌نام و طی سه ماه، سه هزار دلار هزینه انجام دهد، جایزه 30 هزار امتیازی می‌دهد. نکته مهم این است که این کارت‌ها هیچ کارمزد سالانه‌ای هم ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.