راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره کایلی جنر جوان‌ترین ثروتمند به معرفی فوربس چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / عکس دختری ۲۱ساله روی جلد شماره آگوست نشریه فوربس خیلی‌ها را متعجب کرد؛ مخصوصا با تیتر عجیب‌ترش با عنوان «میلیاردر خودساخته». اسم این میلیارد خودساخته کایلی جنر است و جالب‌تر اینکه از خواهران ناتنی کیم کارداشیان معروف. فوربس در این شماره در گزارشی به معرفی زنان میلیاردر آمریکایی پرداخته و کایلی جنر را به‌عنوان «میلیاردر خودساخته» روی جلد خود برده است.

اگر با اغماض بشود کارآفرینی کایلی را قبول کرد، پذیرفتن صفت خودساخته برای دختری ۲۱ساله در خانواده‌ای ثروتمند و شناخته‌شده سخت است. کایلی جنر، یک اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی است و همین در موفقیت برند لوازم آرایشی کندال و کایلی بی‌تاثیر نبوده است.

وقتی فوربس چهره کایلی جنر را به‌عنوان کارآفرین خودساخته معرفی می‌کند، یعنی اینکه باید تعریف و ذهنیتی را که از کارآفرینی در ذهن‌مان داریم، دور بریزیم و تغییر دهیم؟ اصلا کسی به این سن و سال چگونه فرصت کرده به‌صورت کاملا «خودساخته» خط تولید و شرکت راه بیندازد؟ اگر خوش‌شانس باشید که خانواده پولدار و شناخته‌شده داشته باشید و اگر از این شانس بی‌بهره‌اید، صرف اینکه در رسانه‌های اجتماعی شما را به‌عنوان یک چهره معروف قبول داشته باشند و فالوئرهای میلیونی داشته باشید، به شما تبریک می‌گوییم، شما یک کارآفرین موفق هستید.

با اینکه هر وقت اسمی از کارآفرینی به میان می‌آید، بیشتر یاد بیل گیتس و مارک زاکربرگ و تلاش و پشتکاری که برای رسیدن به جایگاه فعلی‌شان کشیده‌اند، می‌افتیم، اما با کمی استثنا قائل شدن شاید بتوان نام کایلی جنر را هم در رده کارآفرینان قرار داد، ولی بهتر است به همین صفت کارآفرینی بسنده کنیم و عنوان خودساخته را از کنار اسم کایلی جنر برداریم.

کایلی اولین بار در رسانه‌ها از طریق مجموعه تلویزیونی «پابه‌پای خانواده کارداشیان» دیده شد. با توجه به اینکه ثروت فعلی کایلی جنر 900 میلیون دلار تخمین زده شده است، فالوئرهایش، کمپین حمایتی راه ‌انداختند تا بتوانند یکصد میلیون دلار دیگر جمع کنند و ثروت او را به یک میلیارد دلار برسانند تا به این ترتیب بتواند بالاتر از مارک زاکربرگ، به‌عنوان جوان‌ترین میلیاردر تاریخ قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.