پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
آمازون یک تریلیون دلاری شد / آمازون و اپل در حال حاضر بیش از 8 درصد ارزش شاخص S&P 500 را در اختیاردارند
آمازون دومین شرکت آمریکایی است که یک تریلیون دلاری شد. ارزش بازار آمازون روز سهشنبه مرز یک تریلیون دلار را گذارند، چند روز بعدازاین که اپل در ابتدای ماه آگوست 13 رقمیشده بود. سیانان مانی گزارشی دراینباره منتشر کرده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، آمازون و اپل در حال حاضر بیش از 8 درصد ارزش شاخص S&P 500 را در اختیاردارند. شاید اینیک تریلیون دلار، آستانه دلخواه آمازون باشد، اما هنوز قابلتوجه است که این شرکت 24 ساله چطور رشد و سرمایهگذاران را جذب خود کرد.
تنها آمازون را با فروشگاههای فیزیکی مقایسه کنید که 90 درصد هزینههای خردهفروشی هنوز هم در آنجا رخ میدهد. برای رسیدن به یک تریلیون دلار شما باید بهاندازه 14 فروشگاه بزرگ که درآمد بالایی در سال 2017 داشتهاند درآمد داشته باشید، از والمارت تا اتونیشن.
البته سرمایهگذاران هم در مورد آمازون نسبت به سایر خردهفروشیها هیجانزده هستند. برای سالهای سال سرمایهگذاران روی سهام آمازون قرار داشتند بدون اینکه ببینند این شرکت سود قابلتوجهی ایجاد میکند؛ اما آمازون یکباره شروع به توسعه شبکههای تحقیق، خرید شرکتها و توسعه فناوری جدید دست زد؛ اما در طول سال گذشته، آمازون شروع به سود کرد.
در آغاز سال 2018 این شرکت تنها 580 میلیون دلار ارزش داشت. در سه ماه دوم درآمد خالص شرکت 2.5 میلیارد دلار رسید. رقمی که میتوان با درآمد 197 میلیون دلاری سه ماه دوم سال 2017 مقایسه کرد.
البته موارد مختلفی باعث شدند آمازون رشد کند؛ موفقیت وبسایتهای آمازون، کسبوکار مبتنی بر این امر، همچنین تبلیغات سراسری در سایتها و درآمد حاصل از اشتراکهای نخستین به کمک آمازون آمدند. بر اساس پیشبینی رشد درآمد 24 درصدی هرساله تا سال 2020 ارزش آمازون 1.2 تریلیون دلار خواهد شد.
از آخرین ارزیابی مالی، ازجمله تهاجم آمازون به صنایع جدید و کشورهای دیگر، حالا پیشبینی میشود که ارزش آمازون تا سال 2020 دو برابر شود. تحلیلگران میگویند آمازون برای سرمایهگذاران جذاب است و به نظر میرسد میتواند وارد هر صنعتی بشود و در آن نفوذ کند. صنایعی مانند مواد غذایی، مراقبتهای بهداشتی، خدمات مالی، رسانه و حتی سرویس تمیز کردن منازل.
البته آمازون در مسیر خود مشکلاتی هم دارد. مثلاً نگرانی از بعضی قوانین فدرال وجود دارد و کمی نگرانی ایجاد میکند. قوانین ضد تراست بهطورمعمول به این میپردازد که شرکتها از انحصار خود در بازار باعث گران شدن قیمتها برای مصرفکننده خواهند شد یا خیر. تا اینجای کار آمازون تنها قیمتها را کاهش داده است بدون اینکه به رقابت آسیب برساند.