راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی تحلیلی به هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک

چرا ما در راه پرداخت به هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک نگاهی ویژه داشتیم؟ چرا روابط عمومی الکترونیک باید در سایتی که تخصصی بانکداری و پرداخت الکترونیک است مورد توجه قرار گیرد؟ مگر روابط عمومی الکترونیک و بانکداری و پرداخت الکترونیک چه ارتباطی با هم دارند؟

واقعیت این است که نمی‌توان پدیده‌های مختلف را جدا از هم تحلیل کرد. بانکداری و پرداخت الکترونیک را هم باید در ارتباط با پدیده‌های مختلفی که با آن در ارتباط است در نظر گرفت. اگر بخواهیم پرداخت الکترونیک در این کشور گسترش یابد چاره‌ای نداریم جز توجه به روابط عمومی الکترونیک. روابط عمومی‌های حرفه‌ای مطمئنا در انتقال پیام و فرهنگ‌سازی برای امر بانکداری و پرداخت الکترونیک موفق‌تر از پیش خواهند بود. حالا این همایش جشنی بزرگ است که بخش خصوصی کشور آن را سرپا نگه داشته و به هفتمین دوره رسیده است.

بله. امروز هفتمین جشن بزرگ روابط عمومی‌های کشور برگزار شد. در محیطی صمیمی کارشناسان و مدیران روابط عمومی دور هم گرد آمدند تا دانش‌‌شان و آموخته‌هایشان را در سال گذشته با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در ادامه برخی از نکات مهم همایش امسال را مرور می‌کنیم.

۱. نظم در این همایش حرف اول را می‌زند. نیم ساعت و یک ساعت تاخیر روال معمول بسیاری از همایش‌ها و برنامه‌ها شده است. اما این همایش مانند چند سال گذشته بدون تاخیر برگزار شد.

۲. کوچک زیباست. در طول هفت سال گذشته همایش هر سال شناخته‌تر شده و در نتیجه دست برگزار کنندگان برای برگزاری پربارتر بازتر شده است. اما برگزار کنندگان به طرز زیبایی برنامه امسال را جمع و جور و پرمایه برگزار کردند. در نتیجه تلاش شد صبح بیشتر مقاله‌ها ارائه و بعدازظهر فقط دو ارائه و بک برنامه بزرگداشت جذاب باقی بماند.

۳. نکته دیگر انتخاب اساتید ارتباطات به عنوان استاد پیشگام است. در روزهایی که سیستم‌های رسمی از فرط چاقی قدرت و سرعت بزرگداشت مفاخر این کشور را ندارند این بار را سیستم‌های خصوصی بر دوش گرفته‌اند. شاید اگر سیستم‌های دولتی بزرگداشت از استاد دکتر محسنیان راد را بر عهده می‌گرفتند زرق و برق برنامه بیشتر بود اما اینجا اگر زرق و برقی نبود صفا و صمیمیت بود.

۴. نکته دیگری که باید بر آن تاکید کرد برگزاری چنین همایشی توسط یک سیستم خصوصی است. به نظر می‌رسد در این روزگار سیستم‌های دولتی چالش‌های فراوانی پیش روی خود داشته باشند و برگزاری این چنین همایش‌هایی مطمئنا منافع فراوانی خواهد داشت.

۵. انتخاب مقاله‌ها و ارائه‌ها هم از دیگر نقاط مثبت همایش بود. انواع مطالب امروز ارائه شد. البته محوریت آنها بر کسب و کار و بانکداری بود. سطح مقاله‌ها متفاوت بود. افردا جوان و کم سن و سال در کنار پیشگامان روابط عمومی به ارائه مقاله پرداخته بودند.

۶. در نهایت باید به همه دست اندرکاران این همایش دست مریزاد گفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.