راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طرح ایجاد بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی ایران آغاز شد

در آستانه برگزار هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک و با انتشار جلد نخست کتاب «رابط ۱»؛ طرح ایجاد بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی ایران آغاز شد.

غلامرضا کاظمی دینان، دبیر اجرایی هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک با اعلام این مطلب افزود: در فاز اول این طرح، و در اقداماتی مستمر و برنامه ریزی شده اطلاعات فردی و سوابق شغلی و حرفه‌ای مدیران و کار‌شناسان روابط عمومی جمع آوری و بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی ایران ایجاد خواهد شد. وی با اعلام اینکه در فازهای بعدی دامنه اجرای این طرح به مشاغل حوزه رسانه، تبلیغات و جامعه اطلاعاتی نیز کشیده خواهد شد افزود: در گام اول، در کتاب «رابط ۱» برای نخستین بار مشخصات فردی، اطلاعات شغلی، عکس و سوابق حرفه‌ای بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران و کار‌شناسان روابط عمومی‌های سراسر کشور که تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری، در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک ثبت نام قطعی کرده بودند، منتشر شده است.

وی با اعلام اینکه انتشار «رابط ۱» آغاز یک مسیر طولانی برای دستیابی به سوابق حرفه‌ای مدیران و کار‌شناسان حوزه روابط عمومی است افزود: مجموعه کتب «رابط» هر شش ماه یکبار بروز رسانی و علاوه بر فضای مجازی به صورت کتاب و کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.

کاظمی دینان با تأکید بر اینکه در نخستین جلد این کتاب، جای بسیاری از مدیران و کار‌شناسان روابط عمومی خالی است افزود: آغاز این حرکت بزرگ و ارائه الگویی عملی از طرحی که می‌خواهد اجرا شود برای دبیرخانه همایش حائز اهمیت بود و همین امر، موجب شد این کتاب را به عنوان یک کار عملیاتی و به عنوان پیش طرح اجرا کنیم. من، اطمینان دارم با استقبال همکاران روابط عمومی در سراسر کشور شاهد تجمیع بیشتر و سریع‌تر اطلاعات خواهیم بود.

وی ادامه داد: به منظور جمع آوری اطلاعات حرفه‌ای مدیران و کار‌شناسان روابط عمومی، سامانه اینترنتی www.e-pr.ir طراحی شده و تمامی کار‌شناسان و مدیران روابط عمومی از این طریق می‌توانند اطلاعات حرفه‌ای خود را اظهار کنند.

دبیر اجرایی هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک با تأکید بر اینکه در طول بیش از نیم قرن که از ایجاد نهاد روابط‌ عمومی در کشورمان می‌گذرد، هیچگاه نتوانسته‌ایم به آمار مشخصی در زمینه شاغلان و فعالان روابط عمومی در کشور برسیم گفت: سامانه طراحی شده توسط دبیرخانه و ایجاد بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی سبب خواهد شد ضمن انتشار داشته‌های اساتید، مدیران و کار‌شناسان روابط‌ عمومی سراسر کشور، زمینه معرفی توانایی‌ها و تجارب ایشان فراهم و امکان رجوع مستقیم و بی‌واسطه‌ مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به نیروهای حرفه‌ای این حوزه مهیا ‌شود.

کاظمی دینان از توسعه‌ اشتغال‌زایی برای متخصصان روابط‌ عمومی از طریق معرفی به مدیران ارشد، مستندسازی فعالیت‌های حرفه‌ای مدیران و متخصصان روابط عمومی، ایجاد زمینه‌های دستیابی به آمار شاغلان و متخصصان روابط‌ عمومی کشور و افزایش اعتبار شغلی مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی به عنوان مزایای حضور در بانک اطلاعات مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی نام برد.

او همچنین به جلب توجه سازمان‌ها و گروه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به قابلیت‌های مدیران و متخصصان حوزه‌ روابط‌ عمومی و امکان دریافت خدمات بیشتر و گسترده‌تر برای آن‌ها و توسعه ارتباط و تعامل مدیران و متخصصان روابط‌ عمومی با سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی این حوزه به عنوان مزایای دیگری از طرح «رابط» نام برد.

دبیر اجرایی هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک، آبانماه ۹۱ را زمان انتشار کتاب «رابط ۲» اعلام کرد و گفت: علاقمندان از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه www.e-pr.ir نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

منبع: ستاد خبری هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک

دیگر اخبار هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.