راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لغو جلسه هیئت مقررات زدایی برای بررسی ایجاد پنجره واحد درگاه پرداخت

جلسه امروز هیئت مقررات زدایی وزارت امور اقتصاد و دارایی که قرار بود برای بررسی ایجاد یک پنجره واحد برای پرداخت کسب‌وکارهای اینترنتی برگزار شود از دستور کار این جلسه خارج شد.

به گزارش پیوست، جعفر محمدی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی کشور، با تأیید این خبر می‌گوید: «با توجه به بازخوردهای منفی تشکل‌های مختلف فعال در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین اعلام مخالفت رسمی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، برگزاری جلسه امروز هیئت مقررات زدایی برای ایجاد یک پنجره واحد جدید درزمینهٔ پرداخت اینترنتی کسب‌وکارهای مجازی بر اساس اعلام دبیرخانه این هیئت لغو شد.»

او تأکید می‌کند که برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قابل‌قبول نیست که ایجاد کسب‌وکار در فضای مجازی نیاز به دریافت مجوزهای پیچیده داشته باشند و از طرفی دیگر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی یا هر نهاد حاکمیتی غیر از بانک مرکزی مسیر دریافت مجوز در حوزه پرداخت را بر عهده داشته باشد.

در جلسه چهارشنبه هفته گذشته دبیرخانه هیئت مقررات زدایی بانک مرکزی و انجمن فین‌تک نیز مخالفت خود با ایجاد پنجره واحد برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی را اعلام کردند. به عقیده نماینده بانک مرکزی برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای فعالیت درگاه پرداخت الکترونیکی بر عهده بانک مرکزی است و فقط این نهاد می‌تواند در مورد آن سیاستگذاری کند و هرگونه سیاستگذاری در این بخش مانع انجام وظایف و نظارت بانک مرکزی نخواهد شد.

محمدی همچنین یادآور می‌شود که در جلسه هیئت مقررات زدایی مدیران ارشد کشور از وزیر اقتصاد تا دادستانی و غیره حضور دارند و معمولاً باید در این جلسات موضوعاتی مطرح شود که در خصوص آن‌یک اجماع کلی وجود داشته باشد بنابراین ازآنجاکه در خصوص ایجاد این پنجره واحد اجماعی نبود پس کاملاً منطقی است که بررسی آن در این هیئت مطرح نشود.

در روزهای گذشته سند پرداخت یاری نیز از سوی بانک مرکزی نهایی و منتشر شد در این سند نیز برای فعالیت در حوزه پرداخت الکترونیکی و درگاه پرداخت هیچ اشاره‌ای به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نشده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.