راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

میلاد جهاندار: چرا اتحادیه برای بهبود اوضاع تلاش نمی‌کند؟

هیئت مقررات زدایی قرار بود فرایند دریافت درگاه پرداخت را تسهیل کند اما پیشنهادی که مطرح کرده است فرآیند کار را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش پیوست، میلاد جهاندار دبیر انجمن فین‌تک افزود: « پیشنهاد هیئت مقررات زدایی به‌گونه‌ای است که ما را از چاله بیرون می‌آورد و به درون چاه می‌اندازد. ما پیشنهاد مکتوب به هیئت مقررات زدایی برای تسهیل فرایند دریافت درگاه پرداخت ارائه دادیم و در رسانه انجمن نیز آن را منتشر خواهیم کرد تا افراد و ذینفعان تصمیم بگیرند کدام روش ساده‌تر است.»

او در مورد پیشنهاد انجمن فین‌تک گفت: « درگاه اینترنتی و دستگاه پوز هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. از طریق هردوی آن‌ها پرداخت الکترونیکی انجام می‌شود. هر دو از یک زیرساخت استفاده می‌کنند و هر دو در سامانه جامع شاپرک تجمیع می‌شوند پیشنهاد ما این است افراد برای فعالیت اقتصادی خود از هر نهاد ارائه‌دهنده مجوز، مجوز دریافت کند و سپس مجوز و اطلاعات خود را به‌نظام پرداخت کشور ارائه دهند و دستگاه پوز دریافت کنند. روالی که در مرکز توسعه تجارت انجام می‌شود یک‌روال اضافه است و ده سال تجربه کردیم و کلی کسب‌وکار در صف نماد ماندند و حالا روال همان است و تغییری نکرده است.»

او با انتقاد از اینکه چرا برخی از ذی‌نفعان به جلسه دعوت نشده‌اند گفت: «شرکت‌های PSP از ذی‌نفعان این بخش هستند چرا آن‌ها به این جلسه دعوت نشده‌اند. این تصمیم به‌صورت مستقیم روی بازار آن‌ها تأثیر دارد و باید بتوانند نظر خود را ارائه دهند.»

میلاد جهاندار با اشاره به اینکه در جلسه مطرح کردیم که کسب‌وکارهای اینترنتی برای دریافت نماد در صف نماد مانده‌اند اما مرکز توسعه گفت ما دروغ می‌گوییم گفت: «به نظر ما به‌عنوان کسانی که کسب‌وکارمان باید نماد بگیرد و در توسعه درگاه‌های الکترونیکی نقش داریم کاری که مرکز توسعه تجارت می‌کند ده سال به فرایندهای کسب‌وکارهای اینترنتی ضربه زده است و اجازه نداده این بازار توسعه پیدا کند. باید روشن شود که این مرکز چه استعلامی می‌خواهد انجام دهد که بانک مرکزی نمی‌تواند.»

میلاد جهاندار، دبیر انجمن فین‌تک در واکنش به گفتگوی رضا الفت‌نسب سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در مورد اینکه پیشنهاد مطرح‌شده از هیئت مقررات تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند گفت: « در جلسه هیئت مقررات زدایی از بخش خصوصی نمایندگانی مانند انجمن فین‌تک‌ها، اتحادیه و سازمان نظام صنفی حضور داشتند. آیا آن‌ها نظر ذینفعان خود در خصوص پیشنهادشان برای تسهیل فرایند دریافت درگاه اینترنتی را پرسیده بودند. ما پیشنهاد داشتیم و پیشنهاد خود را نیز مطرح کردیم و منتشر نیز خواهیم کرد. ما برای بهبود فضا تلاش خود را می‌کنیم. اگر این جلسات فضا را بهبود نمی‌دهد پس هدف ما چیست؟ فقط در جلسه باشیم و هرچه گفتند بگوییم قبول است؟ چرا برای بهتر شدن فضا تلاش نمی‌کنند؟»

او ادامه داد: « اتحادیه در چندین جلسه کارشناسی حضورداشته است و چرا نظر ذینفعان خود را تاکنون نپرسیده است؟ چرا برنامه پیشنهاد نمی‌دهد؟ چرا برای برطرف شدن مشکل ای‌نماد راه‌حل ارائه نمی‌دهد. اگر قرار است فضا را تغییر ندهیم و در جلسه هر آنچه مطرح شد قبول کنیم پس اتحادیه چرا تشکیل‌شده است؟ اتحادیه باید شرایط را برای ذینفعان خود بهتر کند.»

به گفته دبیر انجمن فین‌تک‌ها در پیشنهاد هیئت مقررات زدایی نظری از ذینفعان لحاظ نشده است. باید شرایطی فراهم شود که هر فردی که مجوز دارد می‌تواند از نظام بانکی درگاه بگیرد دیگر نیازی نیست ارزش ایجادشده در یک بخش در اختیار بخش دیگر قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.