راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لوئیس تاف، جزء افراد موفق زیر 35 سال در حوزه فین‌تک است / درباره او بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / بیزینس اینسایدر در لیست ۳۵ چهره زیر ۳۵ سال فعال در حوزه فین‌تک بریتانیا، لوئیس تاف را قرار داده است. تاف با 28 سال سن تجربه کار در شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی یوبی‌اس و گلدمن ساکس و استارت‌آپ فعال در حوزه فین‌تک به نام روولوت دارد و در حال حاضر هم در شرکت بلاکچین فعالیت می‌کند.

تاف پیش از آنکه وارد دنیای بانکداری سرمایه‌گذاری شود، در دانشگاه منچستر هوش مصنوعی خوانده است. بعد از اینکه چند سالی در شرکت یوبی‌اس، به‌عنوان مهندس کار کرد، به گلدمن ساکس ملحق شد و درباره تجربه حضورش در گلدمن ساکس توضیح داد که محیط پرسرعت و پرفشاری را سپری کرد که البته مختص چنین فضاهایی است و از کار کردن در این محیط لذت فراوان برده است.

پس از چند سال سابقه حضور در گلدمن ساکس، توسط یکی از همکارانش در یوبی‌اس، وارد استارت‌آپ ریوولوت شد که در واقع یک جایگزین بانکداری دیجیتال است که شامل کارت نقدی از پیش پرداخت‌شده، صرافی ارز و ارزهای رمزنگاری‌شده و پرداخت‌های فردبه‌فرد است.

تاف درباره ورودش به ریوولوت گفت: «در آن زمان تیم ریوولوت شامل دو نفر می‌شد و من همان زمان بلافاصله عاشق ایده‌ای که به‌دنبالش هستند، شدم؛ هرچند خیلی‌ها با کار آنها موافق نبودند و کسانی در گلدمن ساکس بودند که به نظرشان کاری که ریوولوت می‌خواهد انجام دهد، کار کاملا بیهوده‌ای بود.» اما تاف معتقد است که ریسک‌پذیری و ریسک کردن یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است که تا به اینجای کار برای او خیلی مفید بوده.

به هر حال گذشت زمان نشان داد که انتخاب ریوولوت انتخاب درستی بوده و این استارت‌آپ در حال حاضر به یکی از سریع‌ترین استارت‌آپ‌های روبه‌رشد در دنیا تبدیل شده که ارزشی معادل 1.7 میلیارد دلار دارد.

در جلسه‌ای که تاف درباره اضافه کردن قابلیت خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده در اپلیکیشن ریوولوت صحبت کرد، توانست نظر پیتر اسمیت، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت بلاکچین را به خودش جلب کند و از آنجایی که پتانسیل‌های بسیاری در بلاکچین دید و کاری که آنجا انجام می‌دادند به نظرش کار فوق‌العاده‌ای بود، به همین دلیل همکاری‌اش با بلاکچین را شروع کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.