راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرتضی بانک: مناطق آزاد به استارت‌آپ‌ها تسهیلات می‌دهد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: «مناطق آزاد با حمایت صندوق شکوفایی امید به استارت‌آپ‌ها تسهیلات می‌دهند.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مرتضی بانک به همکاری با صندوق نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: «با صندوق نوآوری همکاری خوبی انجام داده و تفاهم‌نامه منعقد کردیم. در حال حاضر ۲ صندوق خطرپذیر در ۲ منطقه آزاد ایجادشده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت صندوق شکوفایی و مناطق آزاد ایجاد می‌کنیم تا بتوان به این شرکت‌های تازه تأسیس‌شده کمک کرد. اگر مشکلی بود این صندوق بتواند به آن‌ها کمک کند.»

مرتضی بانک در خصوص توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: «در خصوص توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌ای که با ما ارائه شد چندین برابر جلوتر هستیم. گام‌های بسیار خوبی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از این شرکت‌ها در مناطق آزاد صورت گرفته است. حدود ۱۴۰۰ واحد فعال در مجموعه مناطق داریم که در سال‌های اولیه تأسیس این مناطق ایجادشده‌اند. در عرض ۲ سال و نیم گذشته حدود ۲۵۰ واحد شرکت دانش‌بنیان در مناطق آزاد ایجادشده که این نشان‌دهنده توانمندی جوانان ما است. همچنین بسترهای خوبی برای جذب ایده و حرکت مؤثر برای کشور فراهم کردیم.»

او با اشاره به ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالیت استارت‌آپی در مناطق آزاد کشور نیز گفت: «در حوزه مجموعه‌های استارت‌آپی ما علاقه‌مندیم و اعتقادداریم که باید بسترهای لازم را فراهم کنیم و از همین‌جا به جوانان اعلام می‌کنم که شرایط مناسبی برای توسعه فعالیت‌های استارت‌آپی در مناطق آزاد به‌خصوص در جنبه‌های بازرگانی و با نگاه صادراتی وجود دارد. نیاز نیست که شرکت‌ها و تاجرها بیایند و بروند و بعد با دیدن مستقیم کار، خریدوفروش انجام دهند. مناطق آزاد به دلیل بستر بسیار خوبی که در همسایگی با ۱۵ کشور دارد فرصت بسیار خوبی برای هیئت‌های استارت‌آپی است.»

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: «با فعالیت استارت‌آپ‌ها، رفت‌وآمدهای بسیار، واگذاری مجوزهای واردات کالا به دلیل کم بودن عوارض بسیار راحت است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.