پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
جایگاه روابطعمومی الکترونیک در استقرار دولت الکترونیک بررسی میشود
رئیس کارگروه سیاستهای کلی ابلاغی تحول در نظام اداری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است با حضور در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک به ارائه مقاله «بررسی جایگاه روابطعمومی الکترونیک در استقرار دولت الکترونیک» خواهد پرداخت.
دکتر علی اکبر جلالی در چکیده مقاله خود آورده است: با ابلاغ سیاستهای کلی نظام اداری از طرف مقام معظم رهبری در اوایل سال ۱۳۸۹، اهتمام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیسجمهور بر آن بوده که مکتوب و منشور یاد شده را در پرتو سیاستهای مذکور و در جهت فراهم آوردن موجبات اجرای آن سیاستها مورد ارزیابی و توسعه و تکمیل قرار دهد. لذا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیسجمهور منشوری را تحت عنوان «ده برنامه تحول در نظام اداری کشور» تنظیم و پس از مرور و بررسی با کارشناسان و متخصصان معاونت و مدیران و مسئولین مربوط در دستگاههای اجرایی، آن را مبنای تعامل و کار در حوزههای داخلی و بیرونی مربوط قرار داد. استقرار دولت الکترونیک یکی از ده برنامه پیشنهادی تحول در نظام اداری کشور است. ارتقای امور حاکمیتی و دولتی، مانند بهینهسازی فرآیندها، کاهش هزینهها، تمرکز زدایی، مدیریت اثربخش، افزایش سلامت اداری و پاسخگویی و قانون گرایی، افزایش بهرهوری کارکنان دولت، اعمال نظارت بهتر، ارزیابی و مدیریت عملکرد، تکریم و خدمت رسانی بهتر به مردم و افزایش سطح رضایت مردم و دستیابی به «دولت کارآمد» انتظارات اولیه از تحول در نظام اداری کشور است که با استقرار دولت الکترونیکی امکان پیاده سازی، مدیریت، هدایت، نظارت و ارزیابی این عناصر برای دولت بیشتر میشود. توسعه دولت الکترونیک در کنار توسعه روابط عمومی الکترونیک میتواند در ارتقای امور حاکمیتی و ارائه خدمات و سرویسهای دولتی برخط و بصورت شبانه روزی، نقش موثری در پیاده سازی سیاستهای کلی تحول در نظام اداری کشور ایفاء نماید.
در این مقاله ضمن معرفی اقدامات انجام شده در جهت پیاده سازی دولت الکترونیک در چارچوب سیاستهای کلی تحول در نظام اداری کشور، به راهکارهای عملی که روابط عمومیها میتوانند در این حوزه داشته باشند پرداخته شده است. بدون شک جایگاه روابط عمومیها الکترونیک در بستر دولت و شهرهای الکترونیکی ضرورتی اجتناب ناپذیر زندگی در فضای سایبر است. تأخیر در الکترونیکی شدن روابط عمومیها در چارچوب تحول در نظام اداری و بر بستر دولت الکترونیک صدمات زیادی را برای جامعه در پی خواهد داشت. فرصتهای ویژهای که سیاستهای کلی ابلاغی و بخصوص بند ۱۵ آنکه به «توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی» اشاره دارد برای توسعه روابط عمومی الکترونیک بسیار مهم خواهد بود. ماده ۴۶ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور که الزامات خوبی جهت توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن دارد و نقشه راه خدمات دولت الکترونیک که در سال ۱۳۹۰ به تصویب هیأت وزیران رسیده است فرصتهای دیگری برای توسعه روابط عمومی الکترونیک در کشور میباشند که در مقاله به آنها پرداخته شده است.
مقایسه وضعیت دولت الکترونیک در ایران و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان و بررسی آخرین فناوریهای روز که میتواند در توسعه روابط عمومی الکترونیک موثر باشند بخش دیگری از این مقاله است.
هفتمین همایش روابطعمومی الکترونیک با حضور اساتید، دانشجویان، مدیران و کارشناسان روابطعمومی سازمانهای دولتی و غیردولتی، بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری، شرکتهای صنعتی و نهادهای بخش عمومی روز ۲۵ اردیبهشتماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
علاقهمندان برای اطلاع از نحوه ثبتنام در این همایش میتوانند به وبسایت دبیرخانه دائمی همایش روابطعمومی الکترونیک به نشانی www.eprcenter.ir مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۸۸۹۲۲۷۸۲ تماس حاصل نمایند.
منبع: ستاد خبری همایش روابط عمومی الکترونیک
پوشش خبری ویژه راه پرداخت برای هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک را میتوانید از اینجا ببینید.