راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین دانشگاه بلاکچین ترکیه تأسیس شد

ترکیه اولین مرکز دانشگاهی بلاکچین را به‌منظور اطمینان از استقرار و گسترش این فناوری در سطح کشور، تأسیس کرد.

به گزارش ارز دیجیتال، مرکز بلاکچین و نوآوری استانبول (BlockchainIST Center) در دانشگاه Bahçeşehir افتتاح شد. به گفته Bora Erdamar، مدیر این مرکز، BlockchainIST قرار است مهم‌ترین مرکز تحقیقات و توسعه و نوآوری در ترکیه باشد که در آن مطالعات علمی و نشریات پیرامون فن‌آوری بلاکچین صورت می‌گیرد.

طبق گفته اردامار ممکن است ترکیه فرصتی برای تبدیل‌شدن به کشور پیشرو در این تکنولوژی باشد و بتواند بشریت را متحول کند او همچنین بر لزوم همکاری با مؤسسات آموزشی، کسب‌وکارها و نهادهای دولتی به‌منظور انجام تحقیقات مناسب در خصوص بلاکچین و موارد استفاده از آن، تأکید کرد.

هم‌اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر دنیا با ارائه دوره‌های بلاکچین، قراردادهای هوشمند و دوره‌های ارز رمزنگاری‌شده، مزایای تکنولوژی غیرمتمرکز بر مبنای دفتر کل را پذیرفته‌اند.

تنها در سال جاری شاهد بودیم که دانشگاه استنفورد مرکز تحقیقات بلاکچین که از سوی بنیاد اتریوم حمایت می‌شود را تأسیس کرد و دانشگاه برزیلی Fundação Getúlio Vargas نیز ارائهٔ اولین مدرک کارشناسی ارشد در امور مالی ارزهای رمزنگاری‌شده را در این کشور پیشنهاد کرد. ریپل نیز همچنین ۵۰ میلیون دلار به ۱۷ دانشگاه در سطح جهانی برای حمایت از آموزش در بخش بلاکچین و ارز رمزنگاری‌شده اهدا کرده است.

مدیر مرکز BlockchainIS تأکید کرد؛ کشور ترکیه در حال دیجیتالی شدن است و برای همگام شدن با تحولات دیجیتالیِ جهان در تلاش است این در حالی است که مقامات ترک نسبت به صنعت ارز رمزنگاری‌شده موضع مبهمی از خود نشان دادند. نوامبر گذشته، زمانی که قانون‌گذاران اداره امور مذهبی دولت اعلام کردند که بیت‌کوین با اسلام سازگار نیست، دولت ترکیه مواضع تندی در این خصوص اتخاذ کرد.

بااین‌وجود در فوریه امسال، معاون حزب جنبش ملی ترکیه نه‌تنها وضع مقررات را برای بازار ارزهای رمزنگاری‌شده پیشنهاد داد، بلکه از احتمال ایجاد ارز رمزنگاری‌شده ملی این کشور به نام ترک‌کوین (TurkCoin) خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.