راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عبدالناصر همتی چهره روز اقتصاد ایران است / کمتر بگو، بیشتر عمل کن

تمام‌وقت درگیر بررسی راه‌های برون‌رفت از وضع فعلی ارزی هستیم؛ این تازه‌ترین اظهارنظر سکان‌دار جدید ساختمان لاجوردی بانک مرکزی است که گویا تحت‌فشار رسانه‌ها در روزهای التهاب ارزی قرار دارد که سخن بگوید بلکه بازارها آرام بگیرد.

به گزارش همشهری، اما عبدالناصر همتی می‌گوید: «هرچند مسئولان بانک مرکزی در تمام کشورها بیشتر عمل می‌کنند و به‌ندرت سخن می‌گویند، ولی با توجه به شرایط خاص ایران حتماً در حد ضرورت مصاحبه و توضیحات لازم را ارائه خواهم داد.»

چهره روز اقتصاد ایران بدون تردید همتی است که باید تمام همت خویش را در مدیریت بازار ارز و هدایت دقیق و منطقی منابع و مصارف ارزی صرف کند ولی او به تجربه آموخته و دیده است.

وقتی ولی‌الله سیف، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی به خطا گفت: «خریداران ارز ضرر می‌کنند، نتیجه‌اش چه شد و بازار چه واکنشی نشان داد.» حالا نوبت رئیس‌کل جدید است؛ فعالان اقتصادی بیش از آنکه بخواهند چهره آقای رئیس در رسانه‌ها دیده شود یا سخن گفتن او را نظاره‌گر باشند، چشم‌به‌راه عملکرد او و آثار برنامه‌هایش در اقتصاد هستند.

عبدالناصر همتی اگر تا پایان سال هم‌سخن نگوید جای اعتراض و دلخوری نیست به‌شرط آنکه او به‌جای سخنرانی و حضور در رسانه‌ها، با کارشناسان و خبرگان بنشیند و حرف‌ها را بشنود. البته کمتر سخن گفتن رئیس‌کل بانک مرکزی نباید به معنای انفعال و بستن راه اطلاع‌رسانی تلقی شود، بلکه انتظار بر این است که او دقیق سخن بگوید و بیشتر عمل کند.

او باید بداند که صندلی ریاست بانک مرکزی جایی برای کسب محبوبیت و مقبولیت نیست، بلکه باید این واقعیت تلخ را بپذیرد که مسئولیت جدید حتی می‌تواند اعتبار و مقبولیت گذشته‌اش را هم کم کند زیرا اصلاح ساختارهای نظام بانکی و بازار پول کاری سخت، دشوار و پرهزینه است و شاید در کوتاه‌مدت نه مردم را خوش آید و نه سیاستمداران منفعت‌طلب را.

پس اگر آقای رئیس‌کل سکوت کند و به‌اندازه اما مؤثر و دقیق سخن بگوید، شایسته‌تر است.

1 دیدگاه
  1. محمدابراهیم خرم مهترلو می‌گوید

    باسلام.ریس محترم بانک مرگزی جانبازهستم ازشماه خواهش دارم ازبانکهای استان آذربایجان شرقی یک کاری برایم درست کندبه خاطرخودم نه بخاطرجانبازی یه کارکوچگ باش محمدابراهیم خرم مهترلو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.