راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک مسئول بانکی: بانكداری الكترونیك امنیت لازم را دارد

اتفاقات اخیر فرصت مغتنمی را به وجود آورده تا شبکه بانکی و شرکت‌ها به موضوع امنیت در فضای بانکی توجه بیشتری کنند.

مدیر مرکز آموزش فرهنگ سازی و بانکداری الکترونیک با بیان اینکه، سطح امنیت بانکداری الکترونیک برای مردم اطمینان لازم را به همراه دارد، گفت: با این وجود مسئولان بانکی برای ایجاد امنیت بیشتر برای چیدمان نیروی انسانی و لایه‌ها دقت مضاعفی خواهند داشت.

محمد مراد بیات در گفت‌وگو با ایرنا، این توضیح را نیز داد که افشای اخیر اطلاعات کارت‌های بانکی موجب سوءاستفاده از هیچ کارت بانکی نشده و از نظر مالی نیز مردم متضرر نشده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه، هک و نفوذی در خصوص کارت‌های بانکی انجام نشده و صرفا سرقت اطلاعاتی بر خلاف اخلاق حرفه‌ای صورت گرفته است، گفت: فرد خاطی از امانت و موقعیت خود سوءاستفاده کرده است.

به گفته بیات، اتفاقات اخیر فرصت مغتنمی را به وجود آورده تا شبکه بانکی و شرکت‌ها به موضوع امنیت در فضای بانکی توجه بیشتری کنند.

وی با تاکید بر اینکه، مردم نیز باید حدود امنیت کارت‌های خود را رعایت کرده و هر چند وقت یک بار رمز کارت‌های خود را تغییر دهند، افزود: ابزار‌ها و مسائل فنی لازم در زمینه سطح امنیت کارت‌های بانکی طراحی شده و پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است.

به گفته وی، اگر مردم به توصیه‌های بانک مرکزی و بقیه دستگاه‌های مربوطه توجه و آن را رعایت کنند، مشکلی برای آنان ایجاد نخواهد شد.

دبیر مرکز همکاری‌های مشترک psp (شرکت‌های ارائه کننده خدمات بانکی) با اشاره به برخی خبرهای غیرواقعی که موجب نگرانی مردم می‌شود، گفت: ایجاد نگرانی موجب اختلال در پیشرفت بانکداری الکترونیک خواهد شد و این مهم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان در این بخش، برخلاف منافع ملی و مصالح عمومی است.

وی تصریح کرد: بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.