راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسن مجری موفق در اجرای دستورالعمل‌ها و پیاده‌سازی اتصال به سامانه‌های حاکمیتی بانک مرکزی

در نشست مدیران فناوری اطلاعات و ادارات مبارزه با پولشویی بانک‌ها در شرکت توسن، از پیاده‌سازی اتصال به سامانه حاکمیتی نهاب بانک مرکزی در سامانه بانکداری متمرکز توسن رونمایی شد. نهاب سامانه حاوی اطلاعات مشتریان است که تخصیص شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر یک از افراد جامعه را در شبکه بانکی میسر می‌کند.

نشست مدیران فناوری اطلاعات و ادارات مبارزه با پولشویی بانک‌ها، امروز 3 مردادماه 97 با هدف تعامل نزدیک‌تر همسو با بخشنامه‌ها و الزامات بانک مرکزی در شرکت توسن برگزار شد. در این نشست از پیاده‌سازی اتصال به سامانه نهاب بانک مرکزی (نظام هویت‌سنجی الکترونیکی بانکی) در سامانه بانکداری متمرکز توسن رونمایی شد. همچنین از آخرین دستاوردهای شرکت توسن می‌توان به پیاده‌سازی کامل اتصال به پروژه‌های حاکمیتی بانک مرکزی همچون صیّاد، سیّاح، برداشت مستقیم، سیما و سمات اشاره کرد.

نهاب سامانه‌ای یکپارچه حاوی اطلاعات هویتی مشتریان است که تخصیص شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر یک از افراد جامعه را در شبکه بانکی میسر می‌سازد. شهاب یا شناسه هویت الکترونیک بانکی، شناسه منحصر به فردی است که جهت شناسایی مشتریان بانکی به هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد. از اهداف کلان این پروژه فراهم کردن بستری امن برای انتقال امن اطلاعات هویتی و بانکی مشتریان نظام بانکی به مرکز ریشه گواهی بانکی جهت صدور توکن‌های «نماد» بوده و به‌عنوان پروفایل مشتریان بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از جمله مهم‌ترین دستاوردهایی که با راه‌اندازی این پروژه بانک مرکزی به دست می‌آید تحت پوشش قرار گرفتن سامانه‌های سیستم مدیریت سپرده‌ها، سیستم مدیریت تسهیلات، سیستم ارزی، سیستم‌های بانکداری اینترنتی، سیستم بانکداری همراه، سیستم تلفن بانک و کانال‌ها و مشتریان است.

شرکت توسن با دارا بودن سهم بزرگی از بازار سامانه‌های بانکداری متمرکز در ایران مجری طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی در سطح ملی و بین‌المللی است. با توجه به الزامات بانک مرکزی در خصوص پروژه‌های حاکمیتی بانک مرکزی و همچنین ضرورت اتخاذ راهکار مناسب در مدیریت و پیاده‌سازی این پروژه‌ها در بانک‌های عضو خانواده توسن، شرکت توسن اقدام به ایجاد تغییراتی هوشمندانه برای بهره‌گیری از تمام ظرفیت نیروهای متخصص خود کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.