راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین خودپرداز دوطرفه بیت‌کوین در جزیره مالت راه‌اندازی شد

به نظر می‌رسد که انقلاب دیجیتالی در جزیره مالت، به‌خوبی در حال پیشروی است. این جزیره اخیراً به یک مکان بسیار فعال درزمینهٔ توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده تبدیل‌شده است و حالا در تازه‌ترین اتفاق، اولین خودپرداز دوطرفه بیت‌کوین در این کشور به بهره‌برداری رسیده است. همچنین یک هفته پیش، این کشور سه لایحه در جهت آزادسازی بیشتر فضای ارزهای رمزنگاری‌شده به تصویب رسانده بود.

 

خرید فوری بیت‌کوین به‌وسیله پول‌های رایج

خودپرداز MoonZebra، خودپردازی است که به کاربر اجازه می‌دهد به‌صورت آنی، به‌وسیله پول فیات اقدام به خرید ارزهای رمزنگاری‌شده نظیر بیت‌کوین و لایت‌کوین کنند. این دستگاه به کاربران کمک می‌کند که از تمامی دردسرهای مربوط به مبادله در صرافی‌های آنلاین که کاربر را در معرض تهدیدهایی همچون هک شدن، سو استفاده از اطلاعات محرمانه و جرائم سایبری قرار می‌دهد، دور بمانند.

سال گذشته، نخستین خودپرداز بیت‌کوین در جزیره مالت با مشکل مواجه شد که باعث از دست رفتن بیش از سه هزار یورو گردید. اکنون شرکت سازنده این خودپرداز مدعی است که در حال حاضر، تغییر سناریو و به‌کارگیری چهار کارشناس ارزهای رمزنگاری‌شده در نصب چنین خودپردازهایی، قطعاً راه موفقیت را برایشان هموار خواهد ساخت.

 

نحوه کار خودپرداز ارزهای رمزنگاری‌شده

یک خودپرداز یا دستگاه ATM مورداستفاده برای ارزهای رمزنگاری‌شده، دقیقاً همانند یک خودپرداز مورداستفاده برای پول نقد عمل می‌کند. مراحل لازم برای استفاده از این خودپردازها، به‌صورت زیر است:

  • واردکردن پول نقد
  • واردکردن آدرس کیف پول موردنظر
  • دریافت ارزهای رمزنگاری‌شده در کیف پول موردنظر

سری اول این خودپردازها به‌صورت یک‌طرفه بود و فقط قابلیت خرید بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده با پول نقد در آن فراهم بود. خودپرداز دوطرفه به این معنی است که می‌توانید ارزهای رمزنگاری‌شده خود را به پول نقد و پول نقد خود را به ارزهای رمزنگاری‌شده موردنظر تبدیل کنید.

خودپردازهای بیت‌کوین در کشورهای زیادی به‌خصوص، آمریکا، انگلستان، ژاپن و ایسلند وجود دارند. هم‌اکنون مناطق زیادی از ایالات‌متحده ازجمله یونیون گپ از ایالت واشنگتن، ایندیاناپولیس از ایالت ایندیانا، شارلوت از ایالت کارولینای شمالی، فرزنو از ایالت کالیفرنیا، شیکاگو، واشنگتن دی. سی، لوییویل، نیویورک و کنتاکی، دارای خودپرداز ارزهای رمزنگاری‌شده است.

همچنین در اروپا، خودپردازهای بیت‌کوین در فرودگاه آمستردام دیده‌شده‌اند که یکی از اعضای سایت Reddit عکسی از آن منتشر کرده است. در اوایل سال ۲۰۱۸، چند سرقت از این خودپردازها گزارش شد. یکی از این سرقت‌ها دریکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای واقع در شهر ایروینگ در ایالت دالاس انجام‌شده بود.

منبع: ارز دیجیتال و oracletime.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.