پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
فعالیت 111 هزار کانال و بیش از 87 هزار گروه در بله
بله باقابلیتهای متداول یک پیامرسان، امکان بهرهمندی از خدمات مالی نظیر کارت به کارت، درخواست پول و… را نیز فراهم کرده تا علاوه بر کاربران عادی، صاحبان کسبوکارهای اینترنتی هم بتوانند ضمن مدیریت کانال و گروههای معرف خدمات و محصولات خود، بهراحتی از خدمات مالی در بستر یک پیامرسان هم استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، پیامرسان «بله» اکنون بیش از یکمیلیون و 900 هزار عضو دارد و در فصل بهار امسال تعداد کاربران فعال ماهانه آن به بیش از یکمیلیون و 100 هزار کاربر رسیده است.
بله علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیامرسان ازجمله گفتوگو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیک و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و … را دارا است.
این پیامرسان برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکههای مجازی در کشور را فراهم کرده است و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 16 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران میتوانند از کارتهای این بانکها بهعنوان کارت مبدأ استفاده کنند.
در بهار امسال بیش از سه میلیون تراکنش کارت به کارت و بیش از پنج میلیون و 600 هزار تراکنش مالی موفق در پیامرسان «بله» به ثبت رسید. همچنین طی این مدت، بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان انتقال پول از طریق این پیامرسان انجامشده است.
بله به جهت قابلیتهای متمایز خود نسبت به دیگر پیامرسانها، بستر مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات و رونق کسبوکارهای اینترنتی نیز محسوب میشود بهطوریکه در سه ماه نخست امسال بیش از 111 هزار کانال و بیش از 87 هزار گروه در «بله» فعال بوده که 21 میلیارد تومان نیز انتقال پول بهصورت روزانه در این پیامرسان صورت گرفته است. همچنین در مدت مذکور، بیش از 50 هزار تراکنش موفق کارت به کارت روزانه به ثبت رسید.
ارسال درخواست پول همزمان با استفاده از فضای این پیامرسان، قابلیت متمایز دیگری است که میتواند برای صاحبان کسبوکارها بسیار پرکاربرد باشد. آمارها نشان میدهد در بهار امسال 62 هزار درخواست پول در این پیامرسان ارسالشده است. با تمرکز تیم فنی «بله» بر پایداری شبکه، این پیامرسان بهصورت متوسط ۹۹.۸ درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.
بله با حمایت بانک ملی ایران توسعهیافته و امنیت آن توسط این بانک تضمینشده است بدین ترتیب کاربران فضای مجازی میتوانند با اطمینان خاطر هم از فضای یک پیامرسان بومی بهره ببرند و هم اینکه خدمات بانکی خود را سریع، راحت و بهصورت همزمان و ایمن انجام دهند.
نسخه رومیزی (دسکتاپ) این پیامرسان نیز بهتازگی برای سیستمعاملهای ویندوز و لینوکس ارائه شد تا کاربران با استفاده از نسخه رومیزی «بله» نیز بتوانند به همه امکانات نسخههای مبتنی بر تلفن همراه و وب دسترسی داشته باشند.