پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک تجارت با کاهش شعب به دنبال چابک سازی و کاهش هزینههای این بانک است
معاون مدیرعامل بانک تجارت در گفتوگویی در این خصوص با اشاره به گستردگی شعب در سراسر کشور به تشریح برنامههای این بانک و لزوم کاهش و بهینهسازی شبکه شعب باهدف چابک سازی و ارائه خدمات ارزنده به مشتریان پرداخت.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، مهرجو با اشاره به اینکه موضوع کاهش شعب، بر اساس الزامات مراجع بالادستی و سیاستهای داخلی در بانک تجارت صورت میگیرد، گفت: «در این راستا با توجه به تعدد شعب بانکهای دولتی، خصوصی و موسسههای مالی و اعتباری و به دلیل حضور و رقابت در بازار فعلی اقداماتی مانند چابک سازی، کاهش هزینهها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود را بهعنوان اصلی اساسی سرلوحه برنامههای خود قرار دادهایم.»
او افزود: «طی سالهای اخیر با توسعه خدمات الکترونیک ازجمله پایانههای فروشگاهی، خودپردازها، موبایل بانک، اینترنت بانک و غیره، دفعات مراجعه به شعب بانکها کاهشیافته و مشتریان بانکها بیشتر به دنبال خدمات الکترونیک و سرویسهای بر خط هستند.»
معاون مدیرعامل بانک تجارت بابیان اینکه انتظار بهحق سهامداران از این بانک کسب سود است خاطرنشان کرد: «برای رسیدن به این هدف آیتمهای مختلفی مطرحشده است که بهینهسازی شعب بانک یکی از موارد تأثیرگذار در سوددهی محسوب میشود. مواردی همچون کاهش هزینه اداری و پرسنلی و استفاده بهینه از نیروی انسانی را میتوان از نتایج بهینهسازی شبکه شعب دانست.»
مهرجو افزود: «از سوی دیگر با فروش املاک این شعب، داراییهای ثابت بانک به دارایی مولد تبدیل خواهد شد، درنتیجه افزایش قدرت پرداخت تسهیلات و ارتقای شاخص سوددهی و رضایتمندی صاحبان سهام را رقم خواهد زد.»
عضو هیئت عامل بانک تجارت با تأکید بر برنامه این بانک برای کاهش تعداد شعب تشریح کرد: «ادامه این روند در قالب یک استراتژی و در دوره سهساله (از سال 97 تا 99) اجرائی میشود.»
او افزود: «این برنامه، مکانیزم ویژهای به لحاظ شعب منتخب و نحوه اجرا خواهد داشت و معنای آن صرفاً بسته شدن شعب نیست، بلکه احیاء مجدد با تغییر مدیریت داخلی و یا محل جغرافیایی و مکانی و حتی ایجاد شعب جدید باهدف پوشش دهی نیاز مشتریان و افزایش سهم از بازار و درنهایت تکریم اربابرجوع خواهد بود.»
معاون مدیرعامل بانک تجارت مسیر پیش روی دنیای بانکداری امروز را به سمت کاهش شعب فیزیکی دانست و عنوان کرد: «طی سالهای آینده توسعه بانکداری الکترونیک در بانک تجارت با پیشرفت فناوری در دنیای بانکداری همگام خواهد بود و بنابراین تعداد شعب با شرایط امروز کاهش خواهد یافت.»