راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسى تقاضاى تاسیس ۲۰ بانک جدید در شوراى پول و اعتبار

عضو کمیسیون اقتصادى مجلس بااعلام اینکه جلسه شوراى پول و اعتبار سه شنبه برگزار مى‌شود گفت: بررسى تقاضاى تاسیس ۲۰ بانک جدید در دستور کار این شورا قرار دارد…

عضو کمیسیون اقتصادى مجلس بااعلام اینکه جلسه شوراى پول و اعتبار فردا سه شنبه برگزار مى شود گفت: بررسى تقاضاى تاسیس ۲۰ بانک جدید در دستور کار این شورا قرار دارد.

به گزارش راه پرداخت به نقل از بینا، سید کاظم دلخوش اباترى در این مورد که آیا تاسیس بانک‌هاى جدید نیاز فعلى بازار است؟ به خانه ملت گفت: تاسیس بانک هاى جدید نیاز است چرا که با ایجاد بازار رقابتى بهبود سیستم مالى کشور رقم خواهد خورد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شوراى اسلامى باتاکید بر اینکه در بازار رقابتى سیستم بانکى سالم‌تر عمل خواهد کرد و هزینه هاى مردم کاهش مى یابد گفت: از نظر قانونى ایجاد بانک هاى جدید با اجازه شوراى پول و اعتبار بلا مانع است.

این عضو شوراى پول و اعتبار در خصوص اقدامات شورا براى پیشگیرى از تخلفات بانکى افزود: اگر کسى بخواهد و قصد و نیت تخلف داشته باشد هیچ قانونى نمى تواند مانعش شود. این عضو کمیسیون طرح تحول اقتصادى مجلس در ادامه در خصوص احتمال تغییر بسته سیاستهاى پولى و بانکى گفت: ممکن است بنا بر تغییر شرایط اقتصادى در طول سال بسته سیاستى بانک مرکزى نیز تغییر کند.

وى در ادامه خبر داد: تعداد۲۰درخواست براى تاسیس بانک در دستور کار بانک مرکزى و شوراى پول و اعتبار قرار دارد که بررسى و نتیجه اعلام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.