راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رتبه‌بندی اعتباری مشتریان تضمین‌کننده کاهش مطالبات بانک‌ها

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: «وصول مطالبات بانک‌ها می‌تواند ضمن کاهش قیمت تمام‌شده پول و تعدیل نرخ تسهیلات، هزینه پول و تأمین مالی را برای تولیدکنندگان کشور به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.»

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، غلام سوری با تأکید بر اهمیت حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و رعایت اصول حرفه‌ای در رتبه‌بندی آن‌ها گفت: «امروزه در نظام بانکی کشور معضل مطالبات معوق پدیده‌ای فراگیر است که فارغ از عوامل فرا سازمانی شکل‌گیری آن، باید اصول مهمی را برای جلوگیری از تبعات ناگوار آن به کار بست تا بخش‌های تولیدی کشور دسترسی آسان‌تری به منابع بانکی داشته باشند.»

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران با تأکید بر لزوم رتبه‌بندی اعتباری مشتریان در بانک‌ها افزود: «نظام رتبه‌بندی اعتباری مشتریان در بانک‌ها ازجمله مهم‌ترین عوامل جلوگیری از رشد مطالبات غیر جاری است و اگر شاخص‌های آن رعایت نشود تسهیلات به‌راحتی به مطالبات تبدیل می‌شوند.»

به گفته او، میزان سرمایه، حجم و کیفیت فروش، صورت‌های مالی، فرآیند گردش کالا و پول و مدیریت ازجمله مؤلفه‌های موردنظر در رتبه‌بندی اعتباری مشتریان است که در صورت تغییرات و انحراف از اهداف، امکان تبدیل‌شدن تسهیلات به مطالبات افزایش می‌یابد.

سوری تصریح کرد: «در چارچوب یک سیستم رتبه‌بندی درست است که نرخ تسهیلات برای هر مشتری باید تعیین شود.»

سوری بابیان اینکه چتر حمایتی بانک‌ها برای تداوم فعالیت صنایع باید با مشاوره‌های مالی و باهدف حفظ اشتغال و پایداری تولید همراه باشد، گفت: «با کنترل ریسک‌های آتی باید تلاش شود یک فعال اقتصادی خوب امروز به یک بدهکار بد فردا تبدیل نشود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.