راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عدم پذیرش چک‌های غیر صیادی در بانک کارآفرین از چهارم شهریورماه

از ابتدای روز چهارم شهریورماه سال جاری، چک‌های غیر صیادی (قدیمی) سایر بانک‌ها در بانک کارآفرین پذیرش نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، بر اساس اعلام بانک مرکزی آخرین‌مهلت پذیرش و پردازش چک‌های غیر صیادی (طرح قدیم) عهده سایر بانک‌ها در سامانه چکاوک تاریخ چهارم شهریورماه سال جاری خواهد بود و بعد از تاریخ مذکور وصول این قبیل چک‌های صرفاً با مراجعه مشتری به بانک صادرکننده چک امکان‌پذیر خواهد بود.

لذا از ابتدای تاریخ یادشده، کلیه شعب بانک کارآفرین از پذیرش چک‌های طرح غیر صیادی عهده سایر بانک‌های مشتری که به‌منظور واگذاری در سامانه چکاوک به بانک ارائه می‌شود، خودداری خواهند کرد.

مهم‌ترین دلیل راه‌اندازی سامانه صیاد توسط بانک مرکزی، اعتبار بخشیدن به چک از طریق استعلام لحظه‌های توسط دریافت‌کننده چک است. چک‌های سامانه صیاد در تمامی بانک‌های کشور یکسان بوده و بر اساس اطلاعات دریافتی از کارکنان متخصص در این زمینه، تشخیص نام بانک تنها از روی دقت توجه بر روی آرم آن میسر خواهد بود.

راه‌اندازی سامانه صیاد یکی از اقداماتی است که بانک مرکزی به‌منظور اعتباربخشی به چک انجام داده و می‌بایست دیگر سامانه‌های مجهز در بانک مرکزی نیز به‌موازات سامانه صیاد به‌روزرسانی شوند. سامانه صیاد ارتباط تنگاتنگ و موازی با سامانه چکاوک دارد و به همین علت بانک مرکزی اعلام کرده است که چک‌های غیر صیادی از شهریورماه پذیرش نخواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.