راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دور جدید فعالیت شتاب‌دهنده تریگ‌آپ به‌عنوان بازوی شتاب‌دهی مجموعه شناسا

حامد ساجدی، مدیرعامل شرکت شناسا (پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد) در نشست خبری با اصحاب رسانه از همکاری و برنامه‌های دوره جدید شتاب‌دهنده «تریگ‌آپ» و ورود به حوزه‌های جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شناسا، ساجدی در این جلسه به تحول رویکرد در نحوه شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری در تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها پرداخت و گفت: «راه‌اندازی مراکز پیش شتاب‌دهی، تغییر فاز شتاب‌دهنده تریگ‌آپ از برنامه‌های دور جدید تریگ‌آپ است که آینده روشن‌تری را برای این دو شرکت ترسیم خواهد کرد.»

او به ظرفیت‌های چشمگیر خلق فرصت توسط جوانان امیدوار به آینده اشاره کرد و افزود: «ارزش‌آفرینی در زیست‌بوم کارآفرینی دارای اهمیت جدی است و در این شبکه نوآوری، ارزش‌آفرینی و سرمایه‌گذاری، نه‌تنها زیرساخت‌ها و ابزارهای دقیقی متناسب با سطح بلوغ کسب‌وکاری در لایه‌های مختلف سرمایه‌گذاری طراحی و تدوین‌شده، بلکه با مشارکت در سطوح بالاتر و همکاری با بازیگران جدی زیست‌بوم، رشد فراگیر اکوسیستم نیز مدنظر است.»

ساجدی با اشاره به نزدیکی اجزاء تخصصی فعال در گروه مالی پاسارگاد،‌ برنامه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سلامت، فناوری آموزشی و فناوری اطلاعات را نیز تشریح کرد و گفت: «درگذشته به دنبال یافتن فرصت‌ها بوده‌ایم، اما اکنون معتقدیم کسب‌وکار خوب یافتنی نیست، بلکه ساختنی است.»

او بابیان اینکه این شرکت توان سرمایه‌گذاری مستقیم خود را تا ۲۰ برابر افزایش می‌دهد، ادامه داد: «برای ورود به حوزه‌های جدید متکی به دانش و تجربیات خود بوده و معتقدیم اقتصاد کشور می‌تواند با صرف درصد اندکی از سرمایه‌های خود در بخش کارآفرینی نوآورانه نتایج ارزنده‌ای به دست آورد.»

سید حمیدرضا علوی معاون رشد و شتاب‌دهی شرکت شناسا نیز در این نشست به سیاست‌های جدید تریگ‌آپ در توسعه فعالیت‌های شتاب‌دهی خودپرداخت و گفت: «این شتاب‌دهنده تصمیم دارد در حوزه‌های خاصی مانند تکنولوژی‌های مرتبط به‌سلامت، آموزش، آب، سبک زندگی و فین‌تک حضور پیدا کند که در این راستا آماده جذب و استارت‌آپ‌های مستعد برای شتاب‌دهنده تریگ‌آپ و همچنین ارائه خدمات پروسه شتاب‌دهی به مجموعه‌های دولتی و خصوصی هستیم.»

علوی افزود: «فرآیند در تریگ‌آپ به‌گونه‌ای است که از زمان شکل‌گیری ایده در کنار افراد بوده و به آن‌ها سرویس‌های مختلف ارائه می‌دهد، اما ساختار جذب تیم‌ها در آن تغییراتی داشته است.»

او بابیان اینکه یک دورهٔ ۶ ماهه برای روند جدید وجود دارد، گفت: «تیم‌ها در ابتدا وارد دوره پیش شتاب‌دهی یک‌ماهه می‌شوند و در صورت مستعد و موفق بودن، به مرحله بعدی شتاب‌دهی که یک دوره ۵ ماهه است وارد می‌شوند، پس‌ازاین 6 ماه، درصورتی‌که تیم همچنان به کار خود ادامه دهد به یک دورهٔ پساشتاب‌دهی و راندهای مختلف سرمایه‌گذاری خواهد رسید. در حال حاضر تیم‌ها بدون محدودیت زمانی می‌توانند به تریگ‌آپ وارد شوند.»

علوی در این نشست گفت: «۷۰ درصد تیم‌های ورودی به شتاب‌دهنده تریگ‌آپ بعد از خروج از دوره، کماکان به کسب‌وکار خود ادامه می‌دهند و همین‌طور ۴۰ درصد تیم‌های ورودی موفق به جذب سرمایه در مراحل بعدی شده‌اند که به نسبت بنچ‌ مارک‌های داخلی و خارجی، آمار بسیار قابل‌توجهی است.»

علوی به انعطاف بالای تریگ‌آپ در نحوه عقد قرارداد با تیم‌ها اشاره کرد و افزود: «سرمایه اولیه برای هر تیم معادل 40 میلیون تومان درازای 15 درصد از سهام استارت‌آپ، به همراه خدمات استاندارد شتاب‌دهی در دسترس و استارت‌آپ‌های منتخب خواهد بود.»

او به تجربیات ارزشمند تریگ‌آپ در حوزه شتاب‌دهی اشاره کرد و افزود: «با بازنگری در پروسه‌ها و برنامه‌ریزی مجدد، به نتایج بهتر تیم‌های و استارت‌آپی مستقر در تریگ‌آپ بیش‌ازپیش امیدواریم، همچنین راندهای مختلف جذب حذف‌شده و این شتاب‌دهنده همیشه پذیرش دارد.»

علوی ارتباطات گسترده با شبکه نیرومند سرمایه‌گذاران، نهادهای تصمیم گیر، مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی، کسب‌وکارهای قدرتمند مرتبط و همچنین ارتباطات مناسب بین‌المللی را به‌عنوان مزایای رقابتی تریگ‌آپ برشمرد.

در ادامه، آسیه صفا زاده، مدیر سرمایه‌گذاری شناسا در حوزه سلامت ضمن بیان ابعاد سرمایه‌گذاری در بخش سلامت به همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کارگزاری سلامت دیجیتال وزارت بهداشت، به‌عنوان یک‌نهاد حمایت‌کننده از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه اشاره کرد.

رزا مهرابی، مدیر سرمایه‌گذاری شناسا در حوزه آموزش نیز به سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های آموزشی و زیرمجموعه‌های آن، به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری جدید و پرظرفیت پرداخت و گفت: «علاوه بر رشد سرمایه‌گذاری در این بخش نیازمند ارتقاء بسترهای آموزشی از طریق نهادهای متولی نیز هستیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.