راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه کارت‌های سوخت / کی بانی کیف پول الکترونیک می‌شود؟

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به رونمایی از نسل جدید کارتهای هوشمند سوخت، اعلام کرد: با کارت‌های جدید سوخت امکان خرید سایر کالا‌ها همچون بلیت اتوبوس و مترو فراهم می‌شود.

شهرام رضایی امروز در گفتگو با مهر با اشاره به رونمایی از نسل جدید کارت‌های هوشمند سوخت، گفت: یکی از تغییرات جدید اعمال شده در نسل جدید کارت‌های هوشمند سوخت امکان خرید برخی از کالاهای غیر نفتی است.

وی با اعلام اینکه با اعمال این تغییرات جدید امکان خرید بلیت اتوبوس، مترو و سایر کالاهای مورد نیاز خانواده‌ها از طریق کارت هوشمند سوخت فراهم می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر آخرین تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری در سامانه هوشمند سوخت برای ارتقای قابلیت‌ها در حال انجام است.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هنوز زمان بندی نهایی اعمال این تغییرات نهایی نشده است، اظهار داشت: همچنین در نسل جدید کارت‌های هوشمند سوخت ضریب ایمنی آن هم به میزان قابل توجه‌ای افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در نسل جدید کارت‌های هوشمند سوخت برای نخستین بار از نوار مغناطیسی استفاده شده است، بیان کرد: مردم اجباری در تغییر کلاس کارت هوشمند سوخت خود ندارند و به تدریج این تغییرات انجام خواهد شد.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش‌تر با تاکید بر اینکه «هک» شدن کارت‌های هوشمند سوخت به هیچ وجه صحت ندارد، دلیل کاهش سهمیه برخی از خودرو‌ها را روش غلط استفاده از کارت در زمان سوخت گیری در جایگاه اعلام کرد.

به گزارش مهر، در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون کارت هوشمند بنزین و گازوئیل در سطح کشور فعال است که از این تعداد نزدیک به ۱۱ میلیون کارت سوخت برای خودروهای شخصی صادر شده است.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.