راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صندوق‌های خانوادگی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ساماندهی می‌شود

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باهدف حمایت از صندوق‌های خانوادگی و سازمان‌دهی بهینه آن‌ها و تشویق عموم مردم به مشارکت جمعی و تقویت بنیه مالی خانواده‌ها اقدام به ایجاد اندوخته خانواده مهر ایران نموده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در این برنامه، همانند صندوق‌های رایج در میان خانواده‌ها، اعضا با پرداخت سهم اندوخته ماهانه و تجمیع مبالغ خرد علاوه بر پس‌انداز، به‌واسطه هم‌افزایی و حمایت بانک، از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این طرح با هم‌افزایی مالی از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی، برخلاف روال مرسوم در صندوق‌های خانوادگی که صرفاً از محل سهم اندوخته اعضاء اقدام به پرداخت مبالغ تجمیعی به اعضا می‌نمایند، میزان دریافتی افراد صندوق را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

در این راستا، اعضا می‌توانند دریکی از ۴ گروه تعیین‌شده حسب درخواست متقاضیان و برحسب تعداد افراد خانواده اعم از بستگان درجه ۱ و غیره شرکت نمایند.

مبلغ سهم اندوخته در ابتدای دوره حسب نظر متقاضیان تعیین شود که در طول دوره ثابت خواهد بود و مدت‌زمان پرداخت سهم اندوخته توسط اعضا، ۱۰ مرحله به‌صورت مستمر و ماهیانه است.

شروع پرداخت تسهیلات بانک از ماه چهارم (پس از دریافت سهم اندوخته ماه چهارم تمامی اعضا) هست و به‌صورت ماهیانه (۱۰ فقره تسهیلات در ۱۰ ماه متوالی) به عضو و یا اعضای معرفی‌شده با مدت‌زمان بازپرداخت ۲۲ ماه اعطاء می‌شود.

در صورت عدم برداشت مجموع مبالغ مربوط به سهم اندوخته دریافتی اعضا، امکان اعطای تسهیلات مجدد همانند شرایط قبلی فراهم هست. لیکن در صورت عدم تمایل به ادامه همکاری، پس از اتمام پرداخت سهم اندوخته تمامی اعضا (طی ۱۰ ماه)، هریک از اعضا می‌تواند با تسویه تسهیلات نسبت به دریافت سهم اندوخته خود اقدام کنند.

بدیهی است در صورت تمایل هریک از اعضا، استمرار همکاری به‌صورت فردی نیز مطابق شرایط قبلی امکان‌پذیر هست. مبلغ تسهیلات پرداختی بانک در هرماه بر اساس رابطه زیر محاسبه می‌گردد؛

۲ × مبلغ سهم اندوخته ماهیانه× تعداد اعضا = مبلغ تسهیلات پرداختی در هرماه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.