راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیجی‌کالا به دنیای فین‌تک وارد می‌شود

غول استارت‌آپی ایران وارد عرصه فین‌تک شد. امشب در نشست خبری دیجی‌کالا اعلام شد: «استارت‌آپ هماپی در گروه دیجی‌کالا ادغام و برند دیجی‌پی خلق شد.» به گفته مدیران دیجی‌کالا ادغام استارت‌آپ هماپی در گروه دیجی‌کالا در راستای سیاست حمایت از استارت‌آپ‌های موفق و ورود گروه دیجی‌کالا به حوزه‌های گوناگون صورت پذیرفته است. در سال جاری گروه دیجی‌کالا با برند دیجی‌پی رسما وارد حوزه‌ی فین‌تک خواهد شد.

علاوه بر دیجی‌پی امشب پلتفرم سوپرنوا، فیدیبو پلاس و دیجی‌کلاب هم معرفی شد. علاوه بر این اعلام شد که دیجی‌کالا به حوزه FM‌CG یا همان حوزه مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف هم وارد خواهد شد.

امروز، سه‌شنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۷ دیجی‌کالا طی نشستی خبری با عنوان دیجی‌کالا و حمایت از تولید ملی، برنامه‌های خود را در سال جاری (سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی) تشریح کرد. دیجی‌کالا برند ملی ایرانی است و حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی را مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. تمامی برنامه‌های طراحی شده در سال جاری با این چشم‌انداز مهم تدوین شده است. در سال ۹۷ بیش از ۱۵۰۰ برند ایرانی در دیجی‌کالا حضور دارند و همچنین در مارکت پلیس دیجی‌کالا (Marketplace) بیشتر از ۱۱ هزار کسب‌وکار ایرانی مشغول به فعالیت‌اند که این عدد به‌سرعت در حال رشد است.

دیجی‌کالا در سال پیش رو با ورود به دو حوزه‌ی فین‌تک (Fintech) و مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف (FMCG) و همچنین راه‌اندازی باشگاه مشتریان گروه دیجی‌کالا و مرکزی نوآوری‌های دیجی‌کالا (Innovation Center) اعضای جدیدی را به گروه خود اضافه کرده است. با اضافه شدن این خدمات و محصولات جدید، گروه دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۷ شامل دیجی‌کالا (Digikala)، دیجی استایل (Digistyle)، فیدیبو (Fidibo)، دیجی کلاب (Digiclub)، دیجی‌پی (Digipay) و دیجی‌کالا نکست (Digikala Next) خواهد بود.

پلتفرم سوپرنوا (Supernova)

برای رسیدن به اهداف بزرگ گروه، نیاز به پلتفرم و زیرساخت فناورانه‌ای ایجاد شد که ویژگی گسترش‌پذیری بالایی (Scalability) از جهت ساختار پلتفرم و عملیات اتومازیسیون فرآیندها داشته باشد. در پاسخ به این نیاز، گروهی از مهندسان و دانشمندان جوان کشور در دیجی‌کالا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های لبه (Cutting Edge Technology) تلاشی یک ساله را رقم زدند و محصول این تلاش پلتفرم سوپرنوای دیجی‌کالا است.

سوپرنوا مبتنی و با استفاده از فن‌آوری متن‌باز (Open Source) اجراشده و طراحی آن با تمرکز بر گسترش‌پذیری و قابلیت سرویس‌دهی هم‌زمان (High Concurrency) به میلیون‌ها کاربر بوده است. سوپرنوا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تکنولوژیک گروه دیجی‌کالا است. سوپرنوا زیرساختی برای میزبانی از ۱۰۰ هزار کسب‌وکار ایرانی و ۲۰۰ میلیون کاربر در منطقه ایجاد کرده است و کیفیت تجربه‌ی کاربری دیجی‌کالا را به سطح استانداردهای جهانی ارتقا خواهد داد.

ادغام استارت‌آپ هماپی در گروه دیجی‌کالا و راه‌اندازی دیجی‌پی

ادغام استارت‌آپ هماپی در گروه دیجی‌کالا در راستای سیاست حمایت از استارت‌آپ‌های موفق و ورود گروه دیجی‌کالا به حوزه‌های گوناگون تکنولوژی صورت پذیرفته است و در سال جاری، گروه، با برند جدید دیجی‌پی رسماً وارد حوزه‌ی فین‌تک خواهد شد.

سرویس اشتراک زمانی کتاب: فیدیبوپلاس (Subscription)

در سرویس اشتراک زمانی کتاب، فیدیبوپلاس کاربران فيديبو امکان خرید طرح‌های ماهانه یا سازمانی دارند. در طرح فیدیبوپلاس ماهانه کاربر با پرداخت حق عضویت، امکان استفاده از تمامی کتاب‌های موجود در آن طرح را دارد. در طرح فیدیبوپلاس سازمانی، سازمان‌ها می‌توانند با پرداخت حق عضویت برای اعضای سازمان خود طرح اشتراکی با کتاب‌های خاص فعال کنند.

ورود به حوزه‌ی FMCG (مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف)؛ محقق شدن رویای کشاورز ایرانی

دیجی‌کالا در سال جاری با اضافه کردن مواد غذایی تازه به گروه مواد غذایی خشک و مواد بهداشتی، گروه FMCG خود را تکمیل خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای این طرح محقق کردن رویای کشاورزی باغدار و دامدار ایرانی برای عرضه مستقیم، بی‌واسطه و سریع محصولات خود به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی است. از سوی دیگر تجربه‌ی جدیدی برای مصرف‌کنندگان خلق خواهد شد که بیش از این در کشور وجود نداشت، همکاری و مشارکت گروه ديتاکالا با برترین فعالین این حوزه، منجر به اتفاقات نویی در آینده‌ای نزدیک خواهد بود که ظرف ماه آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باشگاه مشتریان گروه دیجی‌کالا (Digiclub)

دیجی کلاب، باشگاه مشتریان دیجی‌کالا باهدف قدردانی، تشویق و ارائه تسهیلات و تخفیف‌های بیشتر به مشتریان وفادار دیجی‌کالا طراحی شده است. مشتریان دیجی‌کالا با کسب امتیاز در دیجی کلاب، می‌توانند خدمات و تسهیلات افزون‌تری از محصولات و خدمات گروه دیجی‌کالا و سایر همکاران تجاری دریافت کنند.

برنامه‌های دیجی‌کالا برای حمایت از تولید ملی و برندهای ایرانی در سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، جشنواره‌ها و خدمات ویژه‌ای برای حمایت از کالاهای ایرانی و ارتقای فرهنگ خرید کالای باکیفیت ایرانی طراحی شده است. کالاهای شگفت‌انگیز ایرانی، برند ایرانی هفته، جایزه‌ی سالانه‌ی دیجی‌کالا به محبوب‌ترین برندهای ایرانی در گروه‌های کالایی مختلف و همچنین دریافت کارمزد حداقلی از تولیدکنندگان ایرانی در خدمات مارکت پلیس، بخشی از این برنامه‌هاست.

2 دیدگاه
  1. پویا می‌گوید

    اونی‌ که لوگوش توی عکس هست هم‌پی اسمشه نه هما پی.
    همه جا زده هماپی، ولی در لوگوی هم‌پی رو زده.
    میشه این مورد رو معلوم کنید که کدومش درسته؟

  2. هانسل می‌گوید

    عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.