پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
اقتصادنوین اولین گام بانکداری شرکتی را برداشت: اولین دفتر بانکداری شرکتی در ایران
با حضور اعضای هیات مدیره نخستین دفتر بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین افتتاح شد؛
رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین گفت: این بانک در یک دهه فعالیتش استراتژی خود را بر پایه ارایه خدمت به فعالان حوزه تولید و سازندگی تدوین کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، محمد صدر هاشمینژاد در مراسم افتتاح نخستین دفتر بانکداری شرکتی این بانک افزود: در همین راستا بانک اقتصادنوین برای نخستین بار در نظام بانکی کشور خدمت بانکداری شرکتی را معرفی کرده است که در قالب این خدمت، خدمات مورد نیاز مشتریان حوزه بانکداری شرکتی به سهولت و در کوتاهترین زمان ممکن ارایه میشود.
وی اظهار داشت: در بانکداری شرکتی تمام خدمات از طریق «مدیران حساب» به صورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته انجام میشود و نیازی نیست مشتری برای دریافت خدمت به شعبه بانک مراجعه کند.
رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین به اصلاح ساختار خدمات این بانک به فراخور نیاز مشتریان اشاره کرد و گفت: پس از مطالعات فراوان از ابتدای امسال خدمات بانک به سه گروه تخصصی خرد، اختصاصی و شرکتی تقسیم شد که این تقسیم بندی خدمات بانک را از وظیفه محوری به مشتری محوری سوق خواهد داد.
در این مراسم مدیرعامل بانک اقتصاد نوین نیز طی سخنانی تاکید کرد که این بانک بعد از برنامهریزی دقیق به صورت علمی خدمت بانکداری شرکتی را پیادهسازی میکند.
طاهری با بیان این نکته که هدف بانک اقتصادنوین، ارایه خدماتی متمایز و خاص به مشتریان است، افزود: بانکداری شرکتی ویژه مشتریانی است که از نظر اعتباری قوی هستند و تجربه و تخصص بالایی در فعالیت خود دارند.
وی گفت: در بانکداری شرکتی ارایه خدمت به این مشتریان منوط به مراجعه به شعب بانک نیست و بانک در محل مورد نظر مشتریان به این افراد خدمات ارایه میکند، که این روش زمینه را برای کاهش مراجعات به شعب فراهم و در نتیجه خدمت ارایه شده در حوزه بانکداری خرد نیز با سرعت بیشتری ارایه میشود.
طاهری گفت: مدیران حساب بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین آموزشهای مفصلی دیدهاند و به همه قوانین و عقود بانکی اشراف کامل دارند، که توجه به این موارد در افزایش کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان بسیاز موثر است.
به گفته مدیرعامل بانک اقتصادنوین، بانکداری شرکتی نوعی از بانکداری مدرن بینالمللی است که مشتریان بانکی در داخل کشور تاکنون آن را تجربه نکردهاند و بانک اقتصادنوین پایهگذار ارایه این خدمت در کشور است.
حسین وهابی مدیر بازاریابی و امور دفاتر بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تا پایان سال بانک اقتصادنوین ۱۱ واحد بانکداری شرکتی راهاندازی میکند که از این تعداد ۱۰ واحد در سرزمین اصلی و یک واحد نیز در منطقه آزاد کیش خواهد بود.
وی گفت: از ۱۰ واحد سرزمین اصلی، چهار واحد در تهران و ۶ واحد نیز در مراکز استانهای بزرگ به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی در توضیح تفاوتهای میان بانکداری اختصاصی و بانکداری شرکتی گفت: بانکداری اختصاصی ویژه مشتریان حقیقی است که فرصت ندارند ثروت خود را مدیریت کنند به همین دلیل بانک متناسب با پذیرش ریسک، برای آنها سرمایهگذاری میکند اما بانکداری شرکتی ویژه مشتریانی است که حجم گردش بانکی بالایی دارند و تعامل آنها با بانک مستمر است، در چنین شرایطی بانک اقتصادنوین، سبد متنوعی از نیازهای آنها را مرتفع میکند.
وی با تاکید بر این نکته در بانکداری شعبهای به دلیل ازدحام مشتریان، امکان ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بزرگ و کارآفرین وجود ندارد، ادامه داد: در بانکداری شرکتی، مشتری نیازی به مراجعه به شعب ندارد چرا که تمامی خدمات مورد نیاز وی از طریق دفاتر بانکداری شرکت و مدیران حساب ارایه میشود.
وهابی با بیان اینکه این خدمت در حال حاضر به مشتریان ارایه میشود ابراز امیدواری کرد تعداد مشتریان این خدمت تا پایان سال ۱۰۰ درصد رشد کند.
حمید تهرانفر مدیر اعتبارات و وصول شرکتی بانک اقتصادنوین نیز در مراسم افتتاح نخستین دفتر بانکدرای شرکتی این بانک با اشاره به اینکه در بانکداری شرکتی، پارامتر زمان از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: در این نوع بانکداری، خدمات مورد نیاز مشتری در کوتاهترین زمان ممکن به وی ارائه میشود ضمن اینکه نیروهای مستقر در واحد بانکداری شرکتی، به صورت شبانه روزی آماده رفع نیازهای بانکی مشتریان و ارایه مشاورههای سرمایهگذاری به آنها هستند
وی با تقسیمبندی مشتریان مخاطب بانکداری شرکتی گفت: این مشتریان بر اساس نوع و حجم فعالیت به گروههای چهارگانه تقسیم میشوند.
وی گفت: در این خدمت مشتریان برای دریافت انواع خدمات کوچکترین معطلی نخواهند داشت.
لازم به ذکر است در مراسم افتتاح نخستین دفتر بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین اعضای هیات مدیره بانک از جمله مهندس صدرهاشمینژاد، مهندس ثابت، دکتر بتشکن و بهرام فتحعلی و احمد طاهری مدیرعامل همراه با مدیران ارشد این بانک حضور داشتند.