راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جیمی دایمن مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره جی پی مورگان چیس چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / جیمی دایمن هم‌اکنون مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره جی‌ پی مورگان چیس است که بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده بر پایه میزان دارایی شناخته می‌شود. به گفته خود بانک، گویا دایمن قرار است که تا پنج سال دیگر هم سمت مدیرعاملی این بانک را برعهده داشته باشد. فعالیت‌های جیمی دایمن باعث شد تا نامش در سال‌های متوالی در فهرست تایم 100 منتشر شود.

این فهرست شامل نام یکصد فرد قدرتمند و بانفوذ در جهان است. سال گذشته مدیرعامل جی پی مورگان چیس موضع سفت‌وسختی در رابطه با ارزهای رمزنگاری‌شده داشت و علنا این ارزها را تقلب و کلاهبرداری می‌دانست و حتی گفته بود که اگر هر کدام از کارمندان این بانک را در حال خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده ببیند، فورا او را اخراج خواهد کرد.

دایمن مدت‌ها از منتقدان سفت‌وسخت بیت‌کوین بوده است و حتی آن را بدتر از «حباب اقتصادی گل لاله» می‌دانست، اما انگار این بازرگان آمریکایی هم نتوانست حریف تغییر و تحولات و تکنولوژی‌های جدید شود و به‌تازگی ابراز پشیمانی کرده است که این ارزها را پیش‌تر تقلب و کلاهبرداری می‌دانست. دایمن در مصاحبه‌ای با فاکس بیزنس گفت که به فناوری زنجیره بلوک، یعنی همان فناوری پشت ارزهای رمزنگاری‌شده باور دارد و آنها را واقعی می‌داند. در واقع او موضعش را نسبت به این ارزها اندکی تغییر داد و گفت که صرفا علاقه‌ای به موضوعات این‌چنینی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.