راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دادگستری آمریکا دست‌کاری مجرمانه قیمت بیت‌کوین را بررسی می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا با تشکیل پرونده‌ای به بررسی دست‌کاری مجرمانه قیمت بیت‌کوین (ارز رمزنگاری‌شده) و سایر ارز رمزنگاری‌شده آنلاین از سوی معامله گران پرداخته است.

به گزارش ایرنا، تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد کارهای غیرقانونی است که برای تحت تأثیر قرار دادن قیمت ارز رمزنگاری‌شده با تزریق اطلاعات غلط به بازار و یا ایجاد تقاضاهای کاذب برای خرید، انجام می‌شود.

دادستان فدرال آمریکا برای بررسی جرم درزمینهٔ ارز رمزنگاری‌شده خواستار تبادل اطلاعات با کمیسیون تجارت پیش‌فروش کالا و ارز رمزنگاری‌شده شده است.

رویترز نوشت: «بازار بورس شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange) عامل اصلی پیش‌فروش ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین است. رویه پیش‌فروش بیت‌کوین به‌این‌ترتیب است که بازار بورس شیکاگو با اعلام پیش‌فروش بیت‌‎کوین برای واریز به‌حساب خریدار مثلاً پس از شش ماه بهای آن را از خریدار تحویل می‌گیرد و در زمان واریز واحدهای خریداری‌شده بیت‌کوین پول اضافی بابت بالا رفتن قیمت ارز رمزنگاری‌شده از مشتری دریافت نمی‌کند.»

ارز رمزنگاری‌شده در تجارت بین‌المللی مورداستفاده قرار می‌گیرد که با ریسک بالا همراه بوده و خارج از عرف گشایش اعتبار توسط بانک مرکزی هر کشور است.

وزارت اقتصاد و دارایی ایران مطالعاتی برای استفاده از ارز رمزنگاری‌شده انجام داد و به این نتیجه رسید که کلاه‌برداری در معاملات ارز رمزنگاری‌شده به‌صورت سازمان‌یافته درآمده است و بازار ارز رمزنگاری‌شده ریسک بالایی برای سرمایه گذاری دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.