شب گذشته قطع شدن قسمتی از مسیر فیبرنوری شهرداری در مسیر برج میلاد تا ساختمان زیرساخت (ساختمان LCT) باعث قطعی ارتباط مرکز داده آسیاتک و در نهایت از دسترس خارج شدن سرویسها و سایتهایی شد که در این مرکز نگهداری میشدند.
در نهایت بعد از نزدیک به پنج ساعت با ایجاد مسیر پشتیبان جدید از سمت شهرداری و مخابرات این مسیر قطع شده، متصل و به فعالیت خود ادامه داد. چند ساعت بعد از این قطعی، امروز، ۲۱ تیرماه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در اطلاعیهای که در سایت خود منتشر کرده، سرقت و تخریب بخشی از مسیر فیبر نوری را عامل قطع دسترسی به بخش قابل توجهی از سایتها و سرویسهای داخلی اعلام کرده است.
سازمان فاوای شهرداری تهران اعلام کرده که با توجه به تخریب فیزیکی مسیر مذکور و زمانبر بودن ترمیم آن به دلیل محدودیتهای فنی و نیز ترافیکی در سطح معابر و شریانهای اصلی، ترمیم فیبر اصلی همچنان در جریان است. بنابراین سازمان فاوای با تمام توان و در کوتاهترین زمان ممکن برای رفع مشکل آسیاتک اقدام کرده و از سایر مسیرهای موجود، جهت برقراری ارتباط جایگزین در اسرع وقت اقدام کرده و دسترسی به سایتها همان شب برقرار شد.