پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
لوگو و نشان راه پرداخت
عناصر هویت بصری راه پرداخت
هر نقطه تماس فرصتی است برای گفتوگو و تعامل. عناصر هویت بصری نقاط تماسی هستند که به کمک آن با همدیگر تعامل میکنیم. راه پرداخت از ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است و به مرور از دل فعالیت یک وبسایت تحلیلی خبری یک کارخانه رسانه متولد شده است؛ جایی که به دنبال تولید محتوا در حوزههای گوناگون و با فرمتهای متفاوت است. در کارخانه نوآوری رسانه راهکار طیف وسیعی از رسانههای در حوزههای گوناگون منتشر میشود. این صفحه بر هویت بصری راه پرداخت تمرکز دارد.
لوگوی راه پرداخت یک بخش شامل لوگو تایپ دارد. نشان (ساین یا آیکون) راه پرداخت بخشی از لوگوی راه پرداخت نیست و تنها زمانی استفاده میشود که از لوگو استفاده نمیکنیم. نشان راه پرداخت را نباید با سمبل در لوگو اشتباه گرفت.
لوگوها معمولا از دو بخش سمبل (نماد، علامت و …) و لوگوتایپ تشکیل شده است ولی لوگوی راه پرداخت دارای سمبل نیست. نشان راه پرداخت نیز هرگز در کنار لوگو استفاده نمیشود.
رنگ
اصلیترین حالت لوگوی راه پرداخت نارنجی بر روی زمینه سفید است. اگر قرار است لوگو بر روی رنگ استفاده شود میتوان لوگو را به رنگ سفید بر روی رنگ نارنجی استفاده کرد.
لوگو بر روی رنگ
در شرایط خاص میتوان لوگو را بر روی زمینههای رنگی استفاده کرد. در این موارد لازم است دقت کنیم که حداقل نسبت کنتراست لوگو به زمینه باید ۳:۱ باشد. نسبتهای پایینتر باعث میشوند لوگو درست دیده نشود. برای بررسی نسبت کنتراست میتوانید از اینجا کمک بگیرید.
حاشیه لوگو
لوگوی راه پرداخت مانند هر لوگوی دیگری نیاز به حاشیه دارد. این حاشیه فضای ممنوعهای است که هیچ چیزی در آن قرار نمیگیرد تا لوگو توان نفس کشیدن داشته باشد. هیچ عنصری درون این محدوده قرار نمیگیرد.
واترمارک
برای استفاده از لوگو به صورت واترمارک آن را باید به رنگ سفید استفاده کنید.
لطفا از این موارد اجتناب کنید
برخی از موارد مجاز
نشان راه پرداخت
«ر» اولین حرف راه پرداخت است؛ ۱۲امین حرف الفبای فارسی. حروف عناصر کار ما هستند؛ با کمک حروف در راه پرداخت پیامها را میسازیم و منتقل میکنیم. فرم «ر» نیز به گونهای است که یادآور راه است؛ راهی که در ۱۲ ماه سال آن را ادامه میدهیم.
آن چیزی که یک رسانه را در طول زمان میسازد اعتماد است و نشان راه پرداخت تلاش میکند همیشه به ما یادآوری کند که چه راهی را شروع کردهایم؛ ما در راه پرداخت میگویم راه دور است و بیابان در پیش.
توجه کنیم که رنگ، فضای ممنوعه، قرار گرفتن نشان روی رنگ و موارد ممنوعه نشان مشابه لوگوی راه پرداخت است.
هویت بصری راهکار
این بخش به زودی اضافه میشود.
راهی که شروع کردهایم تازه ابتدای مسیر است و در ادامه قطعا تعداد واحدهای کسبوکاری راه پرداخت بیشتر هم میشود. ما تلاش میکنیم راه پرداخت مهمترین منبع اطلاعرسانی، آموزش، یادگیری و توسعه فعالان فناوری، نوآوری و مالی ایران باشد. همیشه هم گفتهایم که راه دور است و بیابان در پیش.
الگوی راه پرداخت در تمام این سالها سادگی و مینیمالیسم بوده؛ ما هیچگاه تلاش نکردیم خودمان را پشت پیچیدهنماییهای مرسوم پنهان کنیم و تلاش کردیم که تا حد ممکن نوآوری، فناوری و مالی را ساده کنیم. امیدواریم بتوانیم این راه را با قدرت بیشتری ادامه دهیم.
به همین خاطر لوگوی راه پرداخت مانند رسانهها و کسبوکارهای رسانهای جهان سمبل ندارد و تنها از لوگوتایپ تشکیل شده است. مهمترین چیز در لوگوتایپ هم برای ما تمایز نبوده است؛ ما میخواستیم راه پرداخت راحت خوانده شود. میخواستیم لوگوی ماهنامه عصر تراکنش شبیه راه پرداخت باشد. حتی نشان راه پرداخت هم بسیار ساده است؛ یک حرف «ر» که ابتدای راه پرداخت است در یک زمینه نارنجی. رنگ لوگو را هم که در تمام این سالها نارنجی بوده اندکی تغییر دادیم ولی هنوز هم نارنجی است.