راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسترکارت فناوری زنجیره بلوک B2B ارائه می‌دهد

مسترکارت چند روز پیش اعلام کرد که از طریق API خودش امکان دسترسی به فناوری زنجیره بلوک را فراهم خواهد کرد. در ابتدا از این فناوری فقط برای انجام تراکنش‌های B2B، به‌ویژه انجام پرداخت‌های برون مرزی، استفاده خواهد شد.

مسترکارت تنها شرکتی نیست که به حوزه زنجیره بلوک علاقه دارد؛ این شرکت با گوگل، اووراستوک، سیتی و گلدمن ساکس هم برای انجام فعالیت‌های در حوزه فناوری دفاتر کل توزیع‌شده نیز ملحق شده است.

به گزارش CB Insight، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی، اولین بازیگرانی بودند که به‌صورت مستقیم در حوزه زنجیره بلوک سرمایه‌گذاری کردند و از اواسط سال 2014 بود که بیش از 50 مؤسسه بزرگ مالی در این بخش سرمایه‌گذاری کردند.

مسترکارت می‌گوید که با استفاده از این فناوری، جزئیات پرداخت فقط بین دو طرفی که در انجام تراکنش دخیل هستند به اشتراک گذاشته می‌شود. در عین حال، فناوری زنجیره بلوک تضمین می‌کند که یک دفتر کامل و معتبر از تمامی تراکنش‌ها نیز وجود دارد.

API زنجیره بلوک می‌تواند در کنار دیگر APIهای مسترکارت برای توسعه اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

فناوری زنجیره بلوک با شبکه پرداختی مسترکارت ادغام شده است و به این ترتیب 22 هزار مؤسسه مالی می‌توانند از این فناوری برای جابجایی پول‌هایشان استفاده کنند.

کن مور معاون ارشد آزمایشگاه مسترکارت می‌گوید: «با ادغام فناوری زنجیره بلوک مسترکارت با شبکه تسویه و قوانین مرتبط با آن، توانستیم راهکاری امن، مطمئن، معتبر که به‌راحتی قابل بررسی است، ارائه دهیم.»

همچنین مسترکارت به‌تازگی هم به پیمان Enterprise Ethereum  ملحق شده است که شرکت‌های حاضر در لیست Fortune 500 را به استارت‌آپ‌های فین‌تک، دانشگاهیان و متخصصان زنجیره بلوک متصل می‌کند. هدف از این پیمان توسعه اپلیکیشن‌های زنجیره بلوک اتریوم است.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.