راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت‌های بانکداری و پرداخت در فهرست 500 شرکت برتر چه وضعیتی دارند؟ / مقایسه 2 سال گذشته

امسال نوزدهمین سال است که سازمان مدیریت صنعتی شرکت‌های برتر ایرانی را مورد ارزیابی قرار داده است و بر اساس شاخص‌هایی 500 شرکت برتر را معرفی کرده است (+). راه پرداخت در این گزارش قصد دارد نگاهی داشته باشد به حضور شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در فهرست 500 شرکت برتر و با نگاهی به جایگاه این شرکت‌ها در سال گذشته، مقایسه‌ای از وضعیت رشد این شرکت‌ها نیز داشته باشد.

قبل از اینکه برویم سراغ شروع گزارش این متن که در معرفی همایش شرکت‌های برتر آمده است را ببینید: «سازمان مدیریت صنعتی از سال 1377 رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را هرساله انجام داده است. این رتبه‌بندی با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب‌وکار اقتصادی کشور ارائه می‌دهد و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‌رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور بیابند.» (+)

توجه داشته باشید که رتبه‌بندی انجام شده در سال 95 با تکیه‌بر اطلاعات سال مالی 94 است. قبل از هر چیز نگاهی می‌اندازیم به کلیات رتبه‌بندی IMI-100 سال مالی 94 که 4 بهمن‌ماه 95 منتشر شده است. (+)

رتبه‌بندی IMI-100 منتشر شده در سال 95، علاوه بر رتبه‌بندی شرکت‌ها در 5 دسته 100 تایی و رتبه‌بندی شرکت‌ها از یک تا 500، شرکت‌ها را در بخش‌های مختلف نیز کنار هم قرار داده است و بنا بر فروشی که هر شرکت در بخش خود قرار داده یک فهرست مجزا نیز منتشر شده است.

جدول بخش رایانه و فعالیت‌های وابسته این جدول به شرح زیر است:

جدول بخش رایانه و فعالیت‌های وابسته در رتبه‌بندی 500 شرکت برتر ایران در سال مالی 94
جدول بخش رایانه و فعالیت‌های وابسته در رتبه‌بندی 500 شرکت برتر ایران در سال مالی 94

همچنین جدول بخش بانک‌ها و مؤسسات اعتباری این جدول به شرح زیر است:

دول بخش بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در رتبه‎بندی 500 شرکت برتر ایران در سال مالی 94
دول بخش بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در رتبه‎بندی 500 شرکت برتر ایران در سال مالی 94

بااین‌وجود راه پرداخت سعی کرده است تمام شرکت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت فعالیت دارند را در فهرستی مجزا به همراه امکان مقایسه رتبه هر شرکت در سال مالی 94 و سال مالی 93 برای مخاطبین منتشر کند. فهرست وضعیت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در بین 500 شرکت برتر ایران به شرح جدول زیر است.

برای مشاهده فایل بزرگتر جدول روی آن کلیک کنید

مقایسه وضعیت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در بین 500 شرکت برتر ایران در دو سال مالی 93 و 94
مقایسه وضعیت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در بین 500 شرکت برتر ایران در دو سال مالی 93 و 94

نام شرکت‌ها در جدول بالا بر اساس رتبه‌های کسب شده در سال مالی 94 آمده است و رتبه شرکت‌هایی که در سال مالی 93 نیز در این فهرست حضور داشتند آورده شده است و. میزان رشد آن‌ها نیز مشخص شده است.

همچنین با توجه به جدول بالا، در جدول زیر به صورت جداگانه شرکت‌هایی که در سال مالی 93 نیز در فهرست 500 شرکت برتر حضور داشته‌اند را از لحاظ میزان رشد کنار هم قرار داده‌ایم و بر اساس بیشترین میزان رشد در کنار هم قرار داده‌ایم. شرکت‌هایی که در رتبه‌بندی 93 حضور نداشتند در جدول زیر ذکر نشده‌اند.

برای مشاهده فایل بزرگتر جدول روی آن کلیک کنید

IMI-100-in-way2pay-95-11-05-new-a-small

توجه داشته باشید که جدول بالا صرفا بر اساس رشد رتبه شرکت‌ها در سال مالی 94 نسبت به سال مالی 93 در فهرست 500 شرکت برتر منتشر شده است.

از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت، شرکت خدمات انفورماتیک با رتبه 91 در بین صد شرکت اول برتر قرار گرفته است و همچنین عنوان یکی از 10 شرکت پیشرو در بین صد شرکت را کسب کرده است.

معیار اصلی در انتخاب شرکت‌های پیشرو «تغییر رتبه فروش شرکت‌های فهرست صد شرکت برتر ایران طی چهار سال اخیر» است. فهرستی که بر اساس معیار اصلی فوق‌الذکر تهیه می‌شود، با توجه به معیارهای دیگری پالایش می‌شود. ایـن معیارها عبارت‌اند از:

  •  وجود اطلاعات شرکت در رتبه‌بندی 100-IMI برای حداقل 3 سال اخیر
  •  منفی نبودن تغییر رتبه فروش شرکت در سال اخیر
  •  زیان ده نبودن شرکت

همچنین در بین صد شرکت دوم، از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) در بین 5 شرکت برتر ازنظر رشد سریع قرار گرفته است.

همچنین در بین صد شرکت سوم، از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بین 5 شرکت برتر ازنظر رشد سریع قرار گرفته است.

همچنین علاوه بر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت، جدول مقایسه‌ای بانک‌های حاضر در فهرست 500 شرکت برتر ایران را برای شما آورده‌ایم.

برای مشاهده فایل بزرگتر جدول روی آن کلیک کنید

IMI-100-in-way2pay-95-11-05-new-b-small

برای کسب اطلاعات بیشتر، فهرست صد شرکت اول، صد شرکت دوم، صد شرکت سوم، صد شرکت چهارم و صد شرکت پنجم را در سایت همایش صد شرکت برتر ببینید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.