راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب فرهنگ واژه‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک منتشر شد

Ebanking-&-Payment-Glossary

کتاب «فرهنگ واژه‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک» به همت گروه رسانه‌ای شفق و تالیف مهندس وحید صیامی منتشر شد. این کتاب روز دوشنبه 16 دی ماه در سومین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی و به شرکت‌کنندگان در این همایش اهدا می‌گردد. کتاب «فرهنگ واژه‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک» در گروه رسانه‌ای شفق تالیف شده و حامی انتشار آن نیز شرکت «توسن تکنو» است. محتوی این کتاب 128 صفحه‌ای شامل واژه‌های کاربردی مرتبط با بانکداری، پرداخت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، مدیریت ریسک، هوش تجاری و حوزه‌های مرتبط با صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک است.

این کتاب را مهندس وحید صیامی فعال و مشاور شرکت‌های صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران تالیف و دکتر محمد مظاهری مدیر عامل شرکت «توسن تکنو» نیز مقدمه آن را نوشته است.

در مقدمه کتاب «فرهنگ واژه‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک» آمده است: «مگر مهم‌تر از واژه‌ها چه چیزی داریم که این چنین در کاربرد آنها بی‌دقتی می‌کنیم؟ واقعیت این است که واژه‌ها ارزش بالایی دارند. واژه‌ها تفاوت‌ها را بیان می‌کنند و البته شباهت‌ها را. مردمی که فرهنگ مشابهی دارند از واژه‌های مشابهی هم استفاده می‌کنند. بانکداری و پرداخت الکترونیک هم دنیایی از واژه‌ها دارد که همین واژه‌ها هر روز و هر روز در خانواده بزرگ فعالان بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران استفاده می‌شوند. گاهی وقت‌ها یک واژه را بارها و بارها استفاده می‌کنیم بدون آن که معنای دقیق واژه را بدانیم. کثرت و تواتر، توهم دانستن ایجاد می‌کنند و زمانی که به کرات از چیزی استفاده می‌کنیم گمان می‌کنیم آن را می‌شناسیم. واژه‌ها مهم‌ترین ابزار ارتباط هستند و در شناخت آنها هر تلاشی ارزشمند است و البته ناکافی.»

رضا قربانی مدیر مسئول گروه رسانه‌ای شفق درباره لزوم انتشار این کتاب گفت: «بانکداری و پرداخت الکترونیک این روزها رشد فراوانی کرده و دیگر کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که از یکی از مصداق‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک استفاده نکند. با این حال تولید محتوی در زمینه بانکداری و پرداخت الکترونیک به سختی انجام می‌شود و برای تولید محتوی در این زمینه کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان انجام داد.»

او همچنین درباره کتاب گفت: این کتاب اولین کتابی است که به صورت جامع واژه‌هایی که هر روز توسط فعالان بانکداری و پرداخت الکترونیک استفاده می‌شود را یک جا جمع کرده و مطمئنا در ادامه با دریافت نقدهای کارشناسان ویرایش‌های دیگری از این کتاب منتشر می‌گردد.»

این کتاب در همایش سالانه بانکداری و پرداخت الکترونیک رونمایی و در اختیار 1700 نفر از شرکت‌کنندگان همایش قرار داده می‌شود. علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانند با دفتر گروه رسانه‌ای شفق تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.