راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی‌ بابا سرویس بلاکچینی انتقال پول را راه‌اندازی کرد

علی‌ بابا، غول تجارت الکترونیک چین، یک سرویس نقل‌وانتقال حواله‌های ارزی بر پایه بلاکچین راه‌اندازی کرده است.

جک ما (Jack Ma) مؤسس و مدیرعامل علی‌بابا در جریان دومین کنفرانس جهانی هوش که چندی پیش در چین برگزار شد، گفت: «بیت‌کوین را یک حباب می‌داند ولی بلاکچین حباب نیست.» این سرویس توسط کمپانی Ant Financial بازوی مالی علی‌ بابا که بالغ‌بر 150 میلیارد دلار ارزش دارد، راه‌اندازی می‌شود.

سرویس جدید که انتقال وجه بین هنگ‌کنگ و فیلیپین را آسان می‌سازد، کاملاً بر مبنای بلاکچین ساخته‌شده است و با همکاری شرکت‌های استاندارد چارترد، Gcash و گلوب تلکام فیلیپین اجرا خواهد شد.

هواداران بلاکچین معتقدند این فناوری از مزیت‌های عمده‌ای همچون سرعت‌بالا، هزینه‌های اندک و امنیت بالای تراکنش‌ها برخوردار است. تعداد قابل‌توجهی از کارگران و کارشناسان فیلیپینی در کشورهای مختلف به کار مشغول‌اند و این افراد، بخشی از درآمدهای خود را به این کشور منتقل می‌کنند.

در سال 2017 فیلیپینی‌های مقیم خارج حدود 33 میلیارد دلار پول به کشور خود ارسال کرده‌اند و طبق داده‌های بانک جهانی، در سال 2016 مبالغ انتقال‌یافته به داخل فیلیپین، کمی بیش از 10 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل شده است. جنیفر تن (Jennifer Tan) مدیرعامل Alipay Payment Services در هنگ‌کنگ می‌گوید با این سرویس و از طریق موبایل می‌توان در عرض چند ثانیه پول جابجا کرد.

نرم‌افزار استارت‌آپ سنگاپوری Toast مدعی است می‌تواند در کمتر از دو دقیقه پول را منتقل کند. تنسنت (Tencent) رقیب علی‌ بابا نیز در اپلیکیشن خود به نام وی‌چت (WeChat) سرویس نقل‌وانتقال حواله‌های ارزی تعبیه کرده است که بنا به گفته مدیرعامل EMQ، در کمتر از 10 دقیقه پول را حواله می‌کند

منبع: fortune.com / شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.