راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل 29 ساله‌ی استرایپ از راه‌اندازی استارت‌آپ 9.2 میلیارد دلاری‌اش می‌گوید / استرایپ چگونه استرایپ شد؟

استارت‌آپ استرایپ (Stripe) یکی از برترین استارت‌آپ‌های پرداخت است و هشت سال قبل توسط دو برادر ایرلندی تأسیس شد. امروز، ارزش این شرکت به 9.2 میلیارد دلار رسیده است. پاتریک کالیسون (Patrick Collison) مدیرعامل 29 ساله‌ی استرایپ، می‌گوید: «روزانه 20 ایمیل دریافت می‌کنم که معتقدند فعالیت استارت‌آپ استرایپ اشتباه است.»

پاتریک کالیسون 29 ساله، به همراه برادر 27 ساله‌اش، یک کد هفت خطی را به استارت‌آپی تبدیل کردند که امروزه، 9.2 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

اخیراً، نام کالیسون در بخش ستارگان درحال‌توسعه‌ی تکنولوژی، وارد لیست بیزینس اینسایدر (Business Insider) شده است.

در یک اپیزود از پادکست عالی ان پی آر، با عنوان (من چگونه این را ساختم) برادران کالیسون از نحوه‌ی راه‌اندازی کسب‌وکارشان گفتند. آن‌ها اولین شرکتشان را قبل از بیست سالگی تأسیس کرده و به فروش رساندند. پس از آن به راه‌اندازی استرایپ پرداختند. استرایپ یک شرکت نرم‌افزاری است که به‌وسیله‌ی چند خط کد، می‌تواند عملیات پرداخت در تارگت (Target)، لیفت (Lyft) و کیک استارتر (Kickstarter)را مدیریت می‌کند.

وقتی که مجری برنامه از کالیسون پرسید که چه زمانی به موفقیت بزرگ استرایپ پی برده است، او پاسخ داد: چنین زمانی هرگز اتفاق نیفتاده است.

کالیسون در پادکست عنوان کرد: «ما یک شرکت جوان هستیم، کارهای زیادی هست که هنوز انجام نداده‌ایم و همه چیز طبق انتظارمان پیش نرفته است.»

او افزود: «ما هرروز صبح بیدار می‌شویم و با 20 پیام در صندوق دریافتی ایمیل‌مان مواجه می‌شویم که می‌گویند شما کارتان را درست انجام نمی‌دهید. به همین دلیل است که هیچ‌گاه احساس موفقیت نمی‌کنیم.»

کالیسون گفت که همیشه به نقل‌قول گرگ لیموند (Greg LeMond)، که یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای است و دو قهرمانی جهان و سه قهرمانی در تور فرانسه را کسب کرده، فکر می‌کند.

نقل‌قول به این شرح است: «هیچ کاری هرگز آسان‌تر نمی‌شود، این شما هستید که سریع‌تر می‌شوید.»

کالیسون اعتراف کرد که به دوچرخه‌سواری علاقه‌ی زیادی دارد و افزود: «هر قدر که بیشتر دوچرخه‌سواری کنی، بیشتر تمرین کنی، متناسب‌تر شوی، سریع‌تر و بهتر شوی، طبیعی است که رکورد زمانی بهتری خواهی داشت؛ اما خود ورزش دوچرخه‌سواری آسان‌تر نخواهد شد. دردی که در اولین تجربه‌ی دوچرخه‌سواری‌تان حس می‌کنید را در 500 امین تجربه‌ی دوچرخه‌سواری نیز احساس خواهید کرد. تنها چیزی که عوض می‌شود، این است که سرعت شما در تجربه‌ی 500 ام، بسیار باتجربه‌تر شده‌اید.»

«راه‌اندازی استارت‌آپ بسیار شبیه به دوچرخه‌سواری است. ما هرروز با چالش‌ها و مشکلات متفاوتی روبرو می‌شویم و درد آن‌، مانند همان روزهای اول است. ما با یک فرآیند بی‌رحمانه مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم که وضعیت کنونی را به اهدافی که در چشم‌اندازمان داریم، برسانیم. هنوز راه زیادی برای پیمودن وجود دارد».

همانند آلیانز (Allianz)، بوکینگ دات کام (Booking.com) و زیلو (Zillow)، استارت‌آپ استرایپ نیز قصد دارد که در سال 2018 تعداد مشتریانش را افزایش دهد. در اوایل سال جاری، این شرکت، اقدام به خرید توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار پایانه فروش کرد. این نرم‌افزار از سوی اریک اشمیت (Eric Schmidt)، رئیس سابق الفابت (Alphabet) حمایت می‌شود. با خرید این توسعه‌دهنده، استارت‌آپ استرایپ دارای یک محصول رسمی خواهد شد و می‌تواند فروشگاه فیزیکی خود را راه‌اندازی کند. در حال حاضر، استرایپ را می‌توان نسل جدید شرکت‌هایی دانست که خدمات پرداخت را برای تعداد انبوه مشتری، ارائه می‌کنند.

منبع: Businessinsider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.