راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری آمازون با استارت‌آپ هندی تون‌تگ برای انجام پرداخت‌های مبتنی بر صدا

گفته می‌شود که آمازون قصد دارد تا پرداخت‌های غیرتماسی را به‌صورت پایلوت در هند راه‌اندازی کند تا به این ترتیب میزان استفاده از سرویس پرداخت آمازون پی برای تراکنش‌های آفلاین را در این کشور افزایش دهد.

دروقع آمازون حدود 6.5 میلیون دلار روی استارت‌آپ پرداخت دیجیتالی تون‌تگ (ToneTag) سرمایه‌گذاری کرده است. این استارت‌آپ که امکان انجام تراکنش‌های غیرتماسی مبتنی بر صدا را از طریق موبایل، دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه‌های خودپرداز و دیگر دستگاه‌هایی که امکان انجام پرداخت را دارند، فراهم می‌کند. همچنین 150 هزار دستگاه کارتخوان نیز مجهز به قابلیت انجام پرداخت‌های مبتنی بر صوت شده‌اند.

آمازون دست روی بازار شلوغی گذاشته است، بازاری که در آن سرویس‌های بسیاری ازجمله تز گوگل، فون‌پی والمارت، علی‌بابا و Paytm در آن مشغول به رقابت هستند. حتی اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و تروکالر نیز سرویس پرداخت خودشان را راه‌اندازی کردند وکردیت سوئیس پیش‌بینی کرده است که این بازار تا سال 2023 به 1 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

گفته شده است که آمازون قصد دارد تا سرویس پرداخت‌های غیرتماسی را طی دو، سه ماه دیگر در این کشور راه‌اندازی کند و به این ترتیب و با ادغام سرویس تون‌تگ و آمازون پی، کاربران می‌توانند پرداخت‌های مبتنی بر صدا را، به‌ویژه هنگام پرداخت در محل، انجام دهند.

همچنین کاربران کیف پول‌های آمازون پی نیز می‌توانند از این قابلیت در فروشگاه‌هایی که مجهز به سرویس تون‌تگ باشند استفاده کنند. در حال حاضر این استارت‌آپ امکان انجام تراکنش‌های فرد به فرد و همینطور انجام پرداخت در محل را فراهم می‌کند و با بیش از 300 هزار پذیرنده ازجمله Fabindia و Shell همکاری دارد.

منبع: BloombergQuint

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.