راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خدمات انفورماتیک

شرکت خدمات انفورماتیک در راستای سیاست‌های بانک مرکزی به‌منظور ایجاد و راه‌اندازی سیستم جامع اتوماسیون بانکی کشور در آذرماه سال 1372 به‌عنوان بازوی اجرائی تأسیس شد.

این شرکت از بدو پیدایش برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز و تشکیل مراکز تأمین نیازهای اجرائی اقدام کرد. زیرساخت‌های موجود شرکت خدمات انفورماتیک در طی دو دهه گذشته با تکنولوژی‌های روز جهان در زمینه‌های بانکداری الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مراکز کامپیوترهای بزرگ (MainFrame)، شبکه مخابراتی اختصاصی VSAT، راهبری سیستم‌های بزرگ و چند سکویی باقابلیت Online/Realtime تشکیل و توسعه یافته است. دانش فنی و تجربه تخصصی بیش از بیست سال، این شرکت را در زمره بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه در سطح منطقه و جهان قرار داده است.

شرکت خدمات انفورماتیک بر اساس آخرین وضعیت احراز صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های کامپیوتری، توسط شورای عالی انفورماتیک، از بین شرکت‌های انفورماتیکی فعال کشور «مقام اول» را کسب کرده و در 11 نوع فعالیت اصلی «رتبه نخست» را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این شرکت خدمات انفورماتیک دومین شرکت فعال در زمینه فناوری اطلاعات است که در بورس تهران پذیرفته شده و سهام آن از این طریق در اختیار علاقه‌مندان و خریداران قرار گرفته است. شرکت خدمات انفورماتیک طیف گسترده فعالیت‌ها و خدمات خود را با تکیه‌بر کادر متخصص و باتجربه شرکت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. این مجموعه در قالب پنج معاونت اصلی «منابع و توسعه مدیریت»، «بازاریابی و فروش»، «نرم‌افزار»، «شبکه» و «عملیات» مشغول به فعالیت است.

موفقیت و جایگاه فعلی شرکت حاصل فعالیت هماهنگ و نزدیک این پنج معاونت با یکدیگر است. فعالیت‌های شرکت خدمات انفورماتیک از طراحی و تولید نرم‌افزارهای تخصصی تا ایجاد و گسترش شبکه اختصاصی مخابراتی و از عرضه و تولید دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و پایانه فروش (POS) تا ارائه خدمات موردنیاز بانک‌ها به‌صورت برون‌سپاری (Outsourcing) سبد کاملی از راه‌حل‌ها، محصولات و خدمات را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

همچنین این شرکت اولین و بزرگ‌ترین شبکه ارتباطات بانکی شعب، خودپردازها و کارت‌خوان‌ها و تنها ارائه‌کننده شبکه ارتباطی بین‌بانکی – NiBN- برای خدمات بین‌بانکی مانند شتاب، شاپرک، ساتنا، پایا، چکاوک و سایر سامانه‌های حاکمیتی است. شرکت خدمات انفورماتیک، تنها شرکت ایرانی است که توانسته است سه بار در سال‌های ۱۳۸۰، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۳ موفق به دریافت جایزه برجسته «جشنواره بین‌المللی خوارزمی» به‌عنوان معتبرترین جایزه پژوهشی خاورمیانه شود.

سال تأسیس:

۱۳۷۲

مدیرعامل:

تحصیلات:
دکترا حسابداری
کارشناسی‌ارشد مدیریت مالی

سمت فعلی:
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک

اعضای هیئت‌مدیره:

تحصیلات:
کارشناسی‌ارشد طراحی الکترونیک

سمت فعلی:
رئیس و عضو غیرموظف هیئت مدیره، نماینده شرکت خدمات انفورماتیک

تحصیلات:
کارشناسی‌ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

سمت فعلی:
عضو غیرموظف هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک، نماینده شرکت خدمات انفورماتیک کیش

تحصیلات:
کارشناسی‌ارشد الکترونیک

سمت فعلی:
عضو غیرموظف هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک؛ نماینده شرکت فرادیس گستر کیش

تحصیلات:
کارشناسی‌ارشد حسابداری

سمت فعلی:
عضو غیرموظف هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک؛ نماینده شرکت مدیریت امن کاشف

تحصیلات:
دکترا مهندسی کامپیوتر

سمت فعلی:
عضو موظف هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورمایتک، نماینده شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز

تعداد کارکنان:

بیش از 1385 نفر

حوزه فعالیت:

  • راهکارهای جامع حاکمیتی
  • فناوری اطلاعات بانکی
  • فناوری اطلاعات پرداخت
  • نرم‌افزاری
  • سخت‌افزاری

مدیرعامل‌ها از ابتدا تاکنون:

محصولات کلیدی:

  • سامانه‌های زیرساختی (حاکمیتی)
  • راهکارهای بانکی
  • سامانه‌های بانکی

محصولات و راهکارها:

  • راه‌حل جامع بانکداری متمرکز
  • بانک ایران
  • ABIS
  • شفق
  • کارت ایران
  • مراکز داده و راهبری عملیات
  • نسیم
  • کاشف
  • سناب
  • نشتا
  • NiBN
  • زیرساخت‌های ارتباطی
  • شاب
  • شهاب

سامانه‌های بانکی:

  • ABIS
  • کارت ایران
  • سوئیچ یوز
  • سوئیچ پرتو
  • تسهیلات
  • سامانه قبوض
  • بانکداری اینترنتی
  • تلفن‌بانک
  • همراه‌بانک
  • ریما

سامانه‌های هوش تجاری:

  • سامانه هوش تجاری پویان
  • سامانه هوش تجاری بانک مرکزی
  • سامانه کشف تقلب در سامانه پایا

سخت‌افزار:

  • پایانه VSAT
  • پایانه VNB
  • پایانه آریاست
  • پایانه آریا گیت

خدمات زیرساختی:

  • شتاب
  • شاپرک
  • سپاس
  • سپام
  • سوئیفت
  • ساتنا
  • واریز مستقیم پایا
  • برداشت مستقیم پایا
  • مکنا
  • میز امداد شتاب
  • استعلام شبا

خدمات نرم‌افزاری:

  • سیستم چک‌های مبلغ‌دار
  • سیستم پرداخت قبوض
  • سیستم اوراق مشارکت
  • سیستم حوالجات
  • سیستم چک‌های انتقالی
  • اوراق گواهی سپرده
  • سیستم بروات
  • سیستم ایران چک
  • سیستم تسهیلات و عقود
  • سیستم حسابداری تعدیلی
  • سیستم جامع تجارت بین‌الملل
  • سیستم حساب‌های پشتیبان
  • سامانه اعتبارات اسنادی ریالی
  • سامانه احراز هویت متمرکز iCAS
  • طرح خدمت

خدمات پایش اطلاعات:

  • سینا
  • ساینا
  • سکان
  • ساپتا
  • سماب
  • سرو

سایر خدمات:

  • خدمات امنیت شبکه بانکی
  • خدمات مشاوره‌ای
  • آموزش

رقبا:

مشتریان:

کل شبکه بانکی کشور از مشتریان خدمات زیرساختی و بین بانکی شرکت خدمات انفورماتیک هستند.

مشتریان راهکار جامع متمرکز:

  • بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • بانک ملی ایران
  • بانک صادرات ایران
  • بانک آینده
  • بانک توسعه صادرات ایران
  • موسسه اعتباری نور

مشتریان در حوزه سیستم مدیربت‌ کارت:

  • بانک کشاورزی
  • بانک کارآفرین

مشتریان در حوزه خدمات پرداخت کارتی PSP:

  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت داده ورزی سداد

شرکت‌های زیر مجموعه:

لازم به ذکر است شرکت خدمات انفورماتیک خود از شرکت‌های تابعه «شرکت ملی انفورماتیک» است. با این وجود، پس از تأسیس شرکت خدمات انفورماتیک در سال 1372، بر اساس نیازها و کسب‌وکارهای جدید مطرح شده در صنعت بانکداری، تأسیس شرکت‌های تابعه شامل در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

  • شرکت خدمات انفورماتیک کیش (1378)
  • شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز (1383)
  • شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش (1386)
  • شرکت خدمات انفورماتیک نوین کیش (1390)
  • شرکت خدمات همراه آیسان لوتوس (1392)

افتخارات:

  • دریافت تندیس برترین سامانه ملی برای سامانه «سپند»، در جشنواره مرحوم نوربخش در سال 1397
  • کسب لوح زرین و گواهینامه محصول برتر برای سامانه نهاب (نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانکی) در سال 1397
  • کسب مقام دوم طرح تجارت الکترونیکی آسیا در بخش ارزش مبتنی بر داده توسط سامانه مدیریت تقلب پایا در اجلاس عمومی AFACT موسوم به e-Asia Awards در سال 2017
  • کسب رتبه اول نوآوری‌های برتر شرکتی در ششمین جشنواره دکتر نوربخش برای سامانه تشخیص تقلب پایا در سال 1395
  • کسب مقام اول برترین طرح‌های تجارت الکترونیکی در بخش دولتی توسط سوئیچ شاپرک در اجلاس عمومی AFACT موسوم به e-Asia Awards در سال 2015
  • احراز رتبه اول شاخص فروش گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته در بین 100 شرکت برتر ایران در سال 1396
  • دریافت تقدیرنامه 1 ستاره در هشتمین دوره «ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتور برتر» توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 96
  • کسب رتبه 78 و احراز رتبه اول شاخص فروش گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته در بین 100 شرکت برتر ایران در سال 1396
  • کسب گواهینامه توانمندی فناورانه Core Banking از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
  • کسب رتبه اول شرکتی در چهارمین جشنواره دکتر نوربخش برای سامانه چکاوک
  • کسب لوح تقدیر در سومین جشنواره دکتر نوربخش برای سامانه آریا-ساتنا
  • دریافت جایزه طرح برگزیده برای محصول «آریا گیت» در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی
  • کسب رتبه اول جشنواره فاوا در کار گروه «کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار» در سال 1391
  • دریافت تندیس و لوح تقدیر از هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی بابت مشارکت در تدوین نقشه راه بانکداری الکترونیکی کشور
  • دریافت جوایز برجسته‌ی جشنواره خوارزمی در تحقیقات توسعه‌ای (ایستگاه زمینی شبکه ماهواره‌ای VSATو پایانه ماهواره‌ای سرعت بالا با تکنولوژی DVB/RCS و پشتیبان شبکه زمینی)
  • احراز رتبه دوم و سوم پژوهش‌های توسعه‌ای به ترتیب در پانزدهمین و بیست و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی
  • کسب جایزه توانمندی در سومین دوره جشنواره ملی مدیریت فناوری و نوآوری
  • کسب «گواهینامه اجرای تعهدات پروانه‌ای» در بین تمامی اپراتورهای مخابراتی کشور

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: isc.co.ir

تلفن: 27370-021

دورنگار: 22221022-021 و 79-27377274-021

کد پستی: 1545654311

پست الکترونیک: Info@isc.co.ir

نشانی: تهران، خیابان میرداماد، میدان مادر (محسنی)، خیابان شاه نظری، خیابان مددکاران، تقاطع خواجوی، شماره 6، ساختمان مرجان

لینک شرکت در شبکه‌های اجتماعی:


آخرین نوشته‌ها و اخبار درباره خدمات انفورماتیک


شرکت خدمات انفورماتیک

بابک درویش روحانی سرپرست خدمات انفورماتیک شد

در مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک با تصویب هیئت‌مدیره بابک درویش روحانی به‌عنوان سرپرست شرکت خدمات انفورماتیک منصوب شد. در رزومه کاری او عناوینی از جمله عضو هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک، مشاور معاون فناوری اطلاعات بانک

در رویداد منظومه و نوآوری بانک تجارت در تالار وحدت مطرح شد: سامانه‌های بانکی در قالب یک منظومه واحد

منظومه نوآوری بانک تجارت با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک و توسعه ارتباطات الکترونیک تجارت ایرانیان (تاتا) عملیاتی شد و در رویداد منظومه نوآوری بانک تجارت به تشریح دلایل شکل‌گیری منظومه نوآوری این بانک پرداخته شد و توضیحاتی درباره هر یک از

بررسی مدل عملکردی مهران محرمیان در معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی

از منظر علم جامعه‌شناسی، پدیده سیاسی‌، اجتماعی انقلاب با همکاری فعالانه گروه‌های مختلف مخالف رژیم مستقر ممکن می‌شود و با سقوط رژیم حاکم، تقابل و برخورد گروه‌های مختلف مشارکت‌کننده در انقلاب با یکدیگر و با بازماندگان رژیم ساقط‌شده امری