راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرابوم

کسب‌وکار نوآوری باز فرابوم به عنوان اولین و جامع‌‏ترین پلتفرم بانکداری باز کشور (مشتمل بر خدمات بالغ بر 20 بانک)، راهکارهای خلاقانه‌‏ای را در راستای کاهش فرآیندهای دستی، افزایش صحت تراکنش‌ها و البته حفظ و نگهداری مشتریان ارائه داده است. پلتفرم بوم طی سال‌های متمادی به پیاده‌سازی سرویس‌های متنوع متناسب با نیاز بازار و گسترش بانک‌های سرویس‌دهنده پرداخته است و اکنون می‌توان به همکاری با بیش از 100 همکار تجاری، بالای 4 میلیون تراکنش موفق روزانه، 8 دسته متنوع سرویس، بیش از 200 API پیاده‌سازی شده و اتصال 170 میلیون حساب بانکی به عنوان بخشی از دستاوردهای آن اشاره کرد.

مدیرعامل:

همایون محبوبی

اعضای هیئت‌مدیره:

نماینده شرکت توسن نگین

سمت: رئیس هیئت‌مدیره

نماینده شرکت بهسازان

نایب رئیس هیئت‌مدیره

نماینده بانک صنعت و معدن

عضو هیئت‌مدیره

نماینده بانک تجارت

عضو هیئت‌مدیره

نماینده شرکت سداد

عضو هیئت‌مدیره

تعداد کارکنان:

60 نفر

سال تأسیس:

1398

حوزه فعالیت:

بانکداری باز

مدیرعامل‌ها از ابتدا تاکنون:

  • صادق فرامرزی
  • همایون محبوبی

محصولات کلیدی:

  • پلتفرم نوآوری باز بوم
  • سرویس برداشت مستقیم پیمان

محصولات و راهکارها:

  • خدمات مبتنی بر حساب:

با فراخوانی حدود 20 سرویس متنوع مبتنی بر حساب‌ها و سپرده‌های بانک‌های سرویس‌دهنده به فرابوم، می‌توانید کسب‌وکارهای مختلفی را بر پایه اطلاعات حساب و سپرده‌های مشتریان بانک‌ها تعریف کنید. این سرویس‌ها، دامنه متنوعی از خدمات را پوشش می‌دهند که از خدمات متداولی مانند تبدیل شماره حساب به شبا، تطبیق کد ملی و شبا تا خدمات ویژه‌ای نظیر افتتاح حساب جدید را شامل می‌شوند. همچنین برای کسب‌وکارهای سه‌جانبه و خاص، مانند انواع کارگزاری‌ها می‌توانید از سرویس‌های ویژه مسدودی حساب، رفع آن، تغییر مبلغ مسدودی و واگذاری سپرده استفاده کنید.

  • خدمات کارت و پرداخت:

با توجه به رواج و فراوانی کارت به عنوان رسانه اصلی پرداخت در کشور سرویس‌های متنوع مبتنی بر کارت از طریق فرابوم برای شما مهیا گشته است. از جمله سرویس محبوب کارت به کارت که از مبدأ نزدیک به 20 بانک از طریق فرابوم قابل فراخوانی است. مضاف بر سرویس کارت به کارت، دریافت صورتحساب کارت، موجودی کارت و فهرست کارت‌های از جمله سرویس‌های مهم این دسته از خدمات فرابوم هستند. هم‌چنین برای کسب‌و‌کارها و مشتریان خاص با تائید بانک‌های مبدأ قابلیت ارائه سرویس‌های ویژه و منحصربفردی مانند صدور کارت از طریق پلتفرم فرابوم میسر است.

  • خدمات انتقال وجه:

متنوع‌ترین بسته سرویس‌های انتقال وجه، برای فراخوانی مشتریان توسط فرابوم قابل ارائه است. علاوه بر پوشش کامل روش‌های متدوال انتقال وجه، مانند انتقال وجه داخلی، بین بانکی پایا و بین بانکی ساتنا، سرویس‌های بسیاری متنوعی بر پایه این روش‌ها توسط فرابوم طراحی و توسعه یافته است. برای مثال، امکان انتقال وجه به صورت دسته‌ای برای استفاده در کسب‌وکارهایی که پرداخت‌های متعدد دارند از جمله پرداخت حقوق کارکنان و یا تسویه‌حساب با تأمین‌کنندگان و غیره، یا تعریف بازه‌های زمانی و انتقال وجه مستمر برای پرداخت‌ها و انتقال وجه‌های منظم و زمانبندی‌شده و بسیاری سرویس‌های دیگر مبتنی بر انتقال وجه، آماده ارائه به شما است.

  • خدمات تسهیلات:

امروزه بسیاری از وام‌گیرندگان به دلیل عدم دسترسی و یا مشغله، موفق به پرداخت به موقع تسهیلات خود نمی‌شوند. فرابوم، جامع‌ترین بسته سرویس‌های آماده فراخوانی تسهیلات را با پوشش کامل از استعلام تا پرداخت با روش‌های مختلف پیاده‌سازی کرده و ارائه می‌دهد. این دسته از سرویس‌ها، پتانسیل بسیار بالایی برای تعریف کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه توسط فین‌تک‌ها را دارند. سرویس‌های این دسته، شامل جزئیات تسهیلات، اعلام مشخصات صاحب تسهیلات، فهرست تسهیلات، پرداخت تسهیلات با سپرده، پرداخت تسهیلات با کارت است.

  • راهکار برداشت مستقیم از حساب بانکی مشتریان:

پیمان (برداشت مستقیم از حساب بانکی مشتریان)، اولین مکانیزم Direct Debit کاملاً دیجیتال در ایران است که به پذیرنده امکان برداشت مستقیم از حساب مشتریانش را می‌دهد. این مکانیزم پرداخت برای کسب‌وکارهایی که برای هر مشتری تعدد پرداخت دارند، ایده‌آل است؛ چرا که با اخذ مجوز برداشت مستقیم از حساب مشتری، بر اساس شرایط و ضوابط مورد توافق طرفین به صورت خودکار، امکان پرداخت صورتحساب را بدون دخالت مستقیم مشتری می‌دهد. پیمان، جامع‌ترین پوشش برداشت مستقیم از حساب را با توجه تعدد بانک‌های طرف قرارداد فرابوم برای پذیرنده میسر ساخته و برای کسب‌وکارهای مبتنی بر آبونمان، هزینه اشتراک، قبض، پرداخت خرد دیجیتال و هر مدل کسب‌وکاری مبتنی بر پرداخت‌های دوره‌ای، مستمر و متعدد منتج به تضمین جریان درآمدی و نقدینگی پایدار می‌شود.

  • اعتبارسنجی و احراز هویت:

با توجه به اهمیت احراز هویت در امنیت تراکنش‌های کاملاً دیجیتال، طیف وسیع سرویس‌های احراز هویت توسط فرابوم پیاده‌سازی شده است، که مهم‌ترین آن‌ها مکانیزم OAUTH است که امکان احراز هویت مشتری را بر اساس مکانیزم‌های بانک، فراهم می‌سازد.

  • بانکداری باز شرکتی:

با توجه به تفاوت در دسترسی و صدور دستورات مربوط به حساب‌های حقیقی و حقوقی، فرابوم مجموعه‌ای بالغ بر 10 سرویس خاص حساب‌های شرکتی و مشتریان حقوقی بانک‌ها را توسعه داده است. این سرویس‌ها با پشتیبانی کامل از فرآیندهای کارتابلی گردش امضا منطبق با شرایط خاص هر حساب چند امضایی، امکان مدیریت دسترسی و انجام تراکنش بر روی این حساب‌ها را فراهم می‌سازند. سرویس‌هایی مانند انتقال وجه عادی، پایا، ساتنا و حتی انتقال وجه گروهی برای عملیاتی مشابه پرداخت حقوق و دستمزد یا تسویه و تهاتر از طریق فرابوم میسر شده و قابل دسترس است.

مشتریان:

  • بالغ‌بر ۲۰ بانک و ۷۰ سرویس‌گیرنده ازجمله PSP ها، سوپراپ‌ها و سامانه‌های جامع مالی سازمانی

شرکای تجاری:

  • شرکت داده‌ورزی سداد
  • هلدینگ بهسازان فردا
  • شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن)
  • رفاه اندیش سرمایه انسانی صنعت و معدن
  • تدبیرگران فناوری اطلاعات تجارت ایرانیان

افتخارات:

  • بیشترین پوشش خدمات بانکی در قالب API و ایجاد دسترسی به بیش از ۱۴۰ میلیون حساب بانکی

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: www.faraboom.co

تلفن: 021۴۷۷۲۵۰۰۰

دورنگار: 02165011634

پست الکترونیک: info@faraboom.co          

نشانی: خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، ساختمان فناوری نشان، پلاک 27، طبقه 6

لینک شرکت در شبکه‌های اجتماعی:


آخرین مطالب فرابوم


شرکت فرابوم

با ۳۷ بازیگر اکوسیستم لندتک آشنا شوید؛ برای هر وامی سراغ کدام لندتک برویم؟

شرایط اقتصادی کنونی باعث ظهور بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه لندتک شده و حتی بسیاری از کسب‌وکارها را به سوی ارائه خدمات لندتکی سوق داده است. حال سوال اینجاست که لندتک‌ها چه کمکی به مردم می‌کنند؟ کسب‌وکارهای این حوزه شرایطی

معرفی ۳۶ کسب‌وکار فعال حوزه لندتک (بخش دوم)؛ وام سریع و آسان از کجا بگیریم؟

این روزها واژه «لندتک» خیلی جاها به گوش می‌خورد، افراد آن را روی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها دیده‌اند یا در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به چشمشان آمده است. با این حال بسیاری تعریف درستی از لندتک ندارند، کاربردهای آن را نمی‌دانند و

مدیران شرکت پیمان از کم کردن درد پرداخت می‌گویند / به لذت‌بخش‌ کردن پرداخت فکر می‌کنیم

سال 1402 نقطه عطفی برای پیمان بود؛ سالی که این محصول که در دل شرکت فرابوم متولد شده بود، به یک شرکت مستقل تبدیل شد و مأموریت خود را کم کردن درد پرداخت برای مشتریان در نظر گرفت. به گفته مدیران این شرکت، استفاده از سرویس دایرکت‌دبیت اگر در