پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
راهحل پی پینگ برای رفع شش نگرانی اصلی انتقال وجه آنلاین
پی پینگ، دغدغه مشتریان بابت پرداخت آنلاین پول و نیز نگرانی کسبوکار ارائهدهندگان خدمات در بستر اینترنت بابت رونق کارشان را با چند راهحل ساده برطرف کرده است.
اگر یک فریلسنر یا آزادکار هستید و خدماتتان را در بستر اینترنت عرضه میکنید، بهخوبی میدانید که مشتریان گاهی توقعات زیادی از شما دارند و هنگام واریز پول، اماواگرهای زیادی به میان میآورند. خب ترس از خرید اینترنتی و انتقال وجه آنلاین برای مشتریانی که پیوسته خبرهایی از کلاهبرداری و شیادی اینترنتی میشنوند، طبیعی است.
از طرفی شما یک فریلسنر، بدون نماد اعتماد الکترونیکی یا مجوز کسب هستید؛ بنابراین برای جلب اعتماد و رونق کسبوکارتان نیاز به تلاش بیشتری دارید. دریافت پول بهصورت آنلاین و رفع دغدغههای مشتری و خودتان با روشی ساده و هوشمندانه قابلحل است.
.
1. امنیت شرط اول در انتقال وجه آنلاین است
متأسفانه هر جا که دادوستد و بهتبع آن، انتقال وجه آنلاین وجود داشته باشد، خطر نیز در کمین است. مخصوصاً آنکه دادوستد در شبکههای اجتماعی صورت گیرد و به هنگام پرداخت وجه، کاربران به صفحات جعلی هدایت شوند. در اینجاست که سرقت اطلاعات شخصی یا کلاهبرداری اتفاق میافتد.
استفاده از سرویس معتبر پرداخت پول، اتصال به درگاههای بانکی و رعایت نکات امنیتی در حین انتقال وجه به کاربر کمک میکند که از این خطرها دور باشد. سرویسهای پرداخت و دریافت پول بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی فعالیت میکنند؛ بنابراین شبههٔ خصوصی بودن این سرویسها یا نقض قانون و ذخیره کردن اطلاعات کاربران بهکلی رد شده است.
.
2. واریز وجه آنلاین و دریافت نکردن خدمات، قابلپیگیری است
باید قبول کنیم که ترس کاربران از دریافت نکردن کالای خریداریشده پس از انتقال وجه، موجب شده است فروشنده در پروسهٔ نسبتاً زمانبری در دریافت پول قرار گیرد. این مسئله بهتناسب نوع خدمات و محصولات، ممکن است عملاً دادوستد را غیرممکن یا بسیار سخت کند.
وجود مرجعی قانونی و معتبر که رعایت حقوق کاربر را بر نفس دادوستد اولویت میدهد، موجب اعتماد طرفین میشود. بهنحویکه کاربر بتواند در قبال کالا یا خدماتی که پس از واریز وجه دریافت نکرده است، اعلام تخلف کند و پول بهحساب وی برگشت داده شود.
.
3. درگاه آنلاین همیشه در دسترس است
احتمالاً در هنگام خرید با عدم دسترسی به بانکهای طرف قرارداد فروشنده روبهرو شدهاید. چند باری تلاش کردهاید، اما هیچ راهی برای انتقال وجه پیدا نکردید. بهناچار مجبور شدهاید که با روشهای دیگر وجه را پرداخت کنید یا بهکلی از خرید منصرف شدهاید.
بله این مشکلی است که متأسفانه بسیاری از کاربران را اذیت میکند. انتقال وجه را نصفه و نیمه میکند و گاهی به دلیل اختلال درگاه بانک موردنظر، مبلغ بهدفعات از حساب مشتری کسر و مجدداً برگشت داده میشود.
سیستمهای پرداخت پول، نظیر پی پینگ به دلیل ارتباط با چند درگاه بانکی و مانیتورینگ مداوم درگاهها، همیشه در دسترس و قابلاستفاده برای انتقال وجه بین خریدار و فروشنده است.
.
4. کارشناس پشتیبانی همیشه برخط است
گرچه دردسرهای انتقال وجه آنلاین زیاد نیست، ممکن است مشکلاتی برای کاربران پیش آید که جز از طریق تماس با بانک حل نمیشود. شاید ازآنرو که فرهنگ دریافت و پاسخ به ایمیل در سازمانها و بانکها چندان رایج نیست، کاربران تمایل دارند که با تماس تلفنی مشکلاتشان را اعلام و پیگیری کنند.
این اتفاق شدنی است، البته اگر در ساعات اداری صورت گیرد. یکی از ویژگیهایی سرویسهای پرداخت نظیر پی پینگ، پشتیبانی آنلاین 24 ساعته است. خریدار یا فروشنده در هر ساعت از شبانهروز میتواند با ارسال پیام به کارشناسان پشتیبانی مشکلات و پرسشهای خود را در میان بگذارد و پاسخ را دریافت کند.
.
5. انتقال وجه آنلاین بدون داشتن بستر آنلاین
در اختیار داشتن یک سایت یا بستر آنلاین لازمهٔ اتصال به درگاه بانکی است. بدون در نظر گرفتن پروسهٔ دریافت مجوزهای لازم بهمنظور اتصال به درگاههای بانکی، راهاندازی یک وبسایت، آنهم برای یک کسبوکار خرد زمانبر، گاهی هزینهبر و پیچیده است.
علاوه بر آن ماهیت برخی کسبوکارها ممکن است با داشتن یک وبسایت، سازگاری چندانی نداشته باشد. استفاده از سیستم پرداخت آنلاین، تعاملات تجاری را سریع و سازماندهیشده میکند. در این حالت در ازای هر نوع خدمات یا درخواست تعریفشدهٔ فروشنده در سیستم، خریدار مبلغ را واریز و فاکتور آن را دریافت میکند.
.
6. درگاه بانکی برای همه، بدون محدودیت
این تیتر ممکن است برای فریلسنرها خوشحالکننده و برای خریداران ترسناک باشد؛ اما حقیقت آن است که ما از سرویس پرداختی صحبت میکنیم که نقش واسط را ایفا میکند. انتقال وجه و فروش آنلاین خدمات، آنهم بدون اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی معتبر، یعنی سیکل معیوب و سخت که هر دو طرف معامله را اذیت میکند.
بنابراین سرویس پرداختی که فروش اجناس و خدمات را در شبکههای اجتماعی و بسترهای آنلاین مدیریت میکند، فرصتی برای کسبوکارهای خرد فراهم میآورد تا بدون طی مراحل سخت و زمانبر اتصال اختصاصی به درگاه بانکی، دریافت پول از مشتریان آسان و سریع انجام شود.
منبع: وبلاگ پی پینگ