راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سداد از اولین اپلیکیشن پرداخت موبایلی مبتنی بر تعاملات اجتماعی رونمایی می‌کند

مدت‌ها بود که از شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد، یکی از 12 شرکت PSP دارای مجوز از سوی شاپرک خبری نبود و حالا به‌یک‌باره این شرکت با رونمایی از برند جدید خود به نام «پرداخت الکترونیک سداد»، خبر از رونمایی از یک محصول جدید به نام «ایوا» داده است.

عصر دیروز، 22 آذر ماه 95 مدیران ارشد شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد میزبان جمعی از خبرنگاران بودند و خبرهای داغی برای صنعت پرداخت ایران داشتند. در این نشست (به ترتیب از راست به چپ در تصویر) مهندس امیر غفاری مدیر فنی پروژه اپلیکیشن ایوا، مهندس خدامراد بزرگچمی معاون فناوری اطلاعات، مهندس محمدمهدی صادق مدیرعامل، دکتر امیرحسین داودیان معاون توسعه کسب‌وکار و مهندس سعید سامان مدیر روابط عمومی و تبلیغات این شرکت حضور داشتند.

.

تیک‌آف سداد برای موبایل

در ابتدای این نشست، مهندس محمدمهدی صادق مدیرعامل شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد خبر از رونمایی از برند جدید این شرکت با عنوان «پرداخت الکترونیک سداد» داد و گفت: «سداد در ابتدا به‌طور تخصصی در حوزه کارت‌خوان‌های فروشگاهی فعالیتش را شروع کرد و در سال‌های اخیر با توجه به تغییر ذائقه بازار به سمت درگاه‌های غیرحضوری ازجمله درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) و درگاه پرداخت موبایلی (MPG) خودش را متمایل کرده است که خوشبختانه مجموعاً ازلحاظ سهم مبلغی تراکنش‌ها شرکت سداد رتبه سوم را در بازار دارد و در خصوص درگاه پرداخت اینترنتی نیز ازلحاظ سهم مبلغی رتبه دوم را در اختیار دارد (+).»

مهندس صادق مدیرعامل شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد
مهندس صادق مدیرعامل شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد

وی با اشاره به رونمایی از نسخه اولیه اپلیکیشن پرداخت موبایلی سداد به نام «ایوا» در بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ گفت: «با ارائه این اپلیکیشن و نوآوری‌هایی که در آن به کار گرفته شده است، یک نگاه جدید در صنعت پرداخت الکترونیکی جریان پیدا خواهد کرد و سداد نیز می‌تواند با کمک این اپلیکیشن سهم خوبی از بازار پرداخت‌های غیرحضوری در این حوزه را کسب کند.»

.

اولین اپلیکیشن پرداخت موبایلی مبتنی بر تعاملات اجتماعی در ایران

دکتر امیرحسین داودیان معاون توسعه کسب‌وکار شرکت سداد نیز با تأکید بر تمرکز شرکت سداد بر امنیت در پرداخت در دو حوزه کارت‌خوان‌های فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی گفت: «تمام تلاشان این بوده که از بالاترین سطح سرویس برخوردار باشیم و جایگاه بالای سداد ازلحاظ سهم مبلغ تراکنش‌ها در این دو حوزه، خودش نشان‌دهنده موفقیت این رویکرد ما هست.»

وی با اشاره به اینکه در سداد این پیش‌بینی شده بود که پرداخت‌های موبایلی مبتنی بر USSD به خاطر رویه‌ای که دارند، در آینده نزدیک کنار خواهند رفت، گفت: «اساساً روی تکنولوژی USSD سرمایه‌گذاری نکردیم و در عوض تلاشمان این بود که رویکرد پرداخت امن را بعد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی، به سمت پرداخت‌های موبایلی ببریم.»

دکتر داودیان معاون توسعه کسب‌وکار شرکت سداد
دکتر داودیان معاون توسعه کسب‌وکار شرکت سداد

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت سداد با تأکید بر اینکه رویکرد کسب‌وکاری سداد در حوزه سرویس‌های پرداخت موبایلی، رویکردی متفاوتی است با آنچه در حوزه کارت‌خوان‌های فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی دنبال کرده است، گفت: «تلاش ما این بود که مزیتی فراتر از پرداخت به مشتریان بدهیم و مخصوصاً تمرکزمان روی نیازهای قشر جوان جامعه، یعنی متولدین دهه‌های 60، 70 و 80 است؛ یعنی قشری که بیشترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌کنند. در همین راستا، اپلیکیشن پرداخت موبایلی ایوا، اولین اپلیکیشن پرداخت موبایلی مبتنی بر تعاملات اجتماعی را در ایران ارائه کردیم.»

داودیان با اشاره به جامعه مخاطب اپلیکیشن ایوا گفت: «اساس کار ما در این اپلیکیشن شادی‌آفرینی است. ما در این اپلیکیشن فقط به دنبال تراکنش نیستیم و با توجه به قابلیت‌هایی که در آن تعبیه کرده‌ایم افراد می‌توانند جمع‌های خودمانی محدود و چندنفره تشکیل دهند و تعاملات مالی-اجتماعی خود را در این اپلیکیشن مدیریت کنند. درواقع این اپلیکیشن سعی کرده آن جنبه مغفول‌مانده در پرداخت‌های غیرحضوری را که باعث ارضای مشتری در پرداخت‌های حضوری می‌شود را در پرداخت‌های غیرحضوری فراهم کند و آن هم تعاملات اجتماعی در خصوص خریدهاست.»

.

جذابیت در عین رعایت استانداردها

مهندس خدامراد بزرگچمی معاون فناوری اطلاعات شرکت سداد نیز با تأکید بر متفاوت بودن اپلیکیشن ایوا با نمونه‌های موجود در بازار، گفت: «ایوا علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های رایج اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی، جذاب خواهد بود. در طراحی و تولید این اپلیکیشن نیز سعی شده از آخرین استانداردهای بانک مرکزی و شاپرک استفاده شود و درمجموع از جنبه‌های امنیت، کارایی، سرعت و جذابیت روی آن وقت گذاشته شده است.»

مهندس بزرگچمی معاون فناوری اطلاعات شرکت سداد
مهندس بزرگچمی معاون فناوری اطلاعات شرکت سداد

وی با اشاره به اینکه از مفاهیمی همچون بازی‌گونه‌سازی در فرآیندهای اپلیکیشن ایوا استفاده شده است، گفت: «حتی استفاده از سرویس‌های رایج، در این اپلیکیشن طوری دیده شده است که استفاده از آن‌ها جذابیت داشته باشد.»

.

مهندس صادق نیز در همین خصوص گفت: «ادعای شرکت سداد این است که این اپلیکیشن هیجان‌انگیزترین و سرگرم‌کننده‌ترین اپلیکیشن پرداختی در ایران خواهد بود. این مهم، در کنار توجه به مواردی همچون اصول طراحی تجربه کاربری، کاربردپذیری و بازی‌گونه‌سازی، کمک قابل‌توجهی نیز از قابلیت‌های اجتماعی می‌گیرد.»

.

ویژگی‌های اپلیکیشن ایوا

مهندس سعید سامان مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت سداد نیز در خصوص اپلیکیشن ایوا گفت: «نگاه اصلی ما بر متفاوت بودن بود که بخشی از آن مواردی مثل بازی‌گونه‌سازی است. ما در اپلیکیشن ایوا برخلاف اپلیکیشن‌ها رایج، یک منوی ثابت نداریم. همین‌طور با توجه به قابلیت‌های اجتماعی که این اپلیکیشن دارد، کاربران می‌توانند در این اپلیکیشن گروه‌های محدود و چند نفره تشکیل دهند، پاتوق‌های دوستانه شکل دهند، تعامل و چت کنند و حتی در حوزه پرداخت، از این ساختارهای گروهی بهره‌هایی ببرند و این فرآیندها به شکل معناداری دیده شده‌اند.»

مهندس سامان مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت سداد
مهندس سامان مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت سداد

.

مهندس صادق مدیرعامل سداد تأکید کرد که هدف اپلیکیشن ایوا پیام‌رسانی یا اپلیکیشن پیام‌رسان شدن نیست؛ بلکه یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی است که بر تعاملات اجتماعی مبتنی است.

.

ایوا صد درصد داخلی است

مهندس امیر غفاری مدیر فنی پروژه اپلیکیشن ایوا نیز اشاره به این‌که نسخه اولیه اپلیکیشن ایوا در نمایشگاه الکامپ در هفته جاری رونمایی خواهد شد، گفت: «این اپلیکیشن با دانش صد درصد داخلی تهیه شده است و مسلماً در نسخه‌های بعدی کامل‌تر خواهد شد و بیشتر به آن چیزی که در ذهن ماست نزدیک می‌شود. این اپلیکیشن در حال حاضر برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS ارائه شده است.»

مهندس غفاری مدیر فنی پروژه اپلیکیشن ایوا
مهندس غفاری مدیر فنی پروژه اپلیکیشن ایوا

اپلیکیشن ایوا در بیست‌ودومین نمایشگاه الکامپ توسط شرکت سداد برای عمومی رونمایی می‌شود و علاقه‌مندان، متخصصان و فعالان صنعت پرداخت می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در روزهای برگزاری نمایشگاه الکامپ به غرفه شرکت سداد مراجعه کنند. بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، ۲۵ تا ۲۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.