راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیران تارا: تعداد پذیرنده‌های فعال در طرح کش‌بک تارا با کمپین کیف جادویی سه برابر شد

نشست خبری کمپین « کیف جادویی» تارا روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه با حضور مدیران ارشد این شرکت برگزار شد. در این نشست، مهیار محمدی، مدیر مارکتینگ، از رشد همه‌جانبه سرویس‌ها و ارتقای رفاه مالی کاربران خبر داد. افشین افسری، مدیر توسعه کسب‌وکار تارا از سه برابر شدن تعداد پذیرنده‌های فعال در طرح کش‌بک گفت و تأکید کرد که تارا با ابزارهای نوآورانه مالی مسیر تازه‌ای را در این صنعت رقم زده است. آرین افشار، مدیر ارشد رشد نیز رویکرد ویژه تارا در خدمت‌رسانی متناسب با دهک‌های مختلف جامعه و گسترش خدمات نقدی و اعتباری را برجسته کرد افسون قربانعلی، مدیر بازاریابی B2C، به رشد ۶۵ درصدی جذب کاربران جدید و به رشد ۲۳ درصدی شارژ کیف پول اشاره کرد. در نهایت، علیرضا رحمتی، مدیر بازاریابی سازمانی، از رشد فروش پذیرنده‌ها از طریق کیف پول خبر داد و اعلام کرد که میانگین رشد فروش آن‌ها به ۱۰۴۸ درصد رسیده است.


 تمرکز بر رشد همه‌جانبه سرویس‌های تارا در سال ۱۴۰۴


در راستای برنامه‌ریزی‌های استراتژیک برای سال جاری، مجموعه تارا با تمرکز بر گسترش خدمات و ارتقای سطح رفاه مالی کاربران، اهداف جدیدی را در مسیر تحول خود ترسیم کرده است. مهیار محمدی، مدیر مارکتینگ تارا، در این‌باره بیان کرد: «امسال هدف ما این است که بتوانیم رشد چشم‌گیری در تمامی سرویس‌هایمان داشته باشیم. کمپین «کیف جادویی» با توجه به تغییر مسیری که برای آینده تارا متصور هستیم، گامی مهم در راستای تبدیل‌شدن به یکی از ارائه‌دهندگان اصلی خدمات در صنعت مالی به شمار می‌رود.

به این نتیجه رسیدیم که فراتر از ارائه اعتبار، نیاز داریم در سایر حوزه‌های خدمات مالی نیز مشارکت جدی‌تری داشته باشیم. هدف ما این است که با مجموعه‌ای متنوع از خدمات، به بهبود کیفیت زندگی مالی افراد در جامعه کمک کنیم و ابزارهایی در اختیارشان بگذاریم تا در مدیریت مالی خود موفق‌تر عمل کنند. یکی از مهم‌ترین این ابزارها، کیف پول دیجیتال تارا است که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع خود، نقش پررنگی در تحقق این هدف ایفا خواهد کرد.»


 افزایش سه برابری پذیرنده‌های فعال در طرح کش‌بک تارا


در ادامه مسیر توسعه خدمات مالی دیجیتال، مجموعه تارا با تمرکز بر بهبود تجربه کاربری و گسترش ابزارهای هوشمند مالی، کمپین « کیف جادویی» را با رویکردی نوآورانه راه‌اندازی کرده است. افشین افسری، مدیر توسعه کسب‌وکار تارا در این نشست در این باره گفت: «یکی از برنامه‌های کلیدی ما در راستای توسعه خدمات مالی، تمرکز بر کیف پول دیجیتال و گسترش قابلیت‌های آن، از جمله سرویس کش‌بک است. پیش از آغاز کمپین « کیف جادویی»، حدود ۱۵۰ پذیرنده از امکان کش‌بک بهره‌مند بودند، اما این عدد اکنون به بیش از ۳۵۰ پذیرنده افزایش یافته است. در این طرح، کاربران در لحظه خرید، درصدی بین ۲ تا ۱۰ درصد کش‌بک دریافت می‌کنند و همچنین در قرعه‌کشی‌های منظم دو روز یک‌بار نیز شانس دریافت، تا ۱۰۰ درصد مبلغ خرید را دارند.»

افسری ادامه داد: «تفاوت ما با سایر ارائه‌دهندگان خدمات مشابه، تمرکز جدی بر دهک‌بندی‌های مختلف جامعه است؛ ما تلاش کرده‌ایم تا خدمات مالی را متناسب با نیاز هر دهک طراحی و عرضه کنیم. این رویکرد یکی از دلایل اصلی موفقیت ما در بخش‌هایی نظیر کالاهای مصرفی و سوپرمارکتی بوده است. از سوی دیگر، سرویس اعتباری جدیدی نیز راه‌اندازی کرده‌ایم که بر اساس خوش‌حسابی کاربران، مبلغ اعتبار تخصیصی افزایش می‌یابد. همین امر موجب شده سهم خریدهای اعتباری کاربران در سبد مصرفی‌شان رشد محسوسی داشته باشد. در کمپین « کیف جادویی»، فرایندی مبتنی بر گیمیفیکیشن طراحی شده است؛ به‌طوری‌که کاربران با افزایش موجودی کیف پول خود، امتیازهای نقدی دریافت می‌کنند. این ساختار، مشوقی برای استفاده بیشتر از کیف پول و تعامل مستمر با آن محسوب می‌شود. علاوه بر این، برنامه‌هایی برای توسعه همکاری با فروشگاه‌های تحت پوشش در دست اجراست. همچنین، همکاری مشترکی با مجموعه میلی آغاز کرده‌ایم که طی آن، امکان دریافت اعتبار تا سقف ۵۰ میلیون تومان با وثیقه‌گذاری طلا برای کاربران فراهم شده است.»


 تمرکز تارا بر افزایش رفاه مالی برای همه دهک‌های جامعه


در ادامه این نشست، آرین افشار، مدیر ارشد رشد تارا، با اشاره به مأموریت اصلی این مجموعه، به تبیین رویکردها و تفاوت‌های کلیدی تارا در بازار خدمات مالی کشور پرداخت. او در این‌باره بیان کرد: «مأموریت تارا، افزایش رفاه مالی برای عموم جامعه است. یکی از وجوه تمایز ما نسبت به سایر رقبا، تمرکز ویژه بر دهک‌بندی‌های مختلف و طراحی خدمات مالی متناسب با نیاز هر دهک است. این رویکرد باعث شد در بخش‌هایی مانند فروش کالاهای مصرفی، سهم قابل‌توجهی از بازار را به دست آوریم و در سایر بخش‌ها نیز روند رشد مناسبی را تجربه کنیم. برای تحقق این هدف، توسعه خدمات و سرویس‌های متنوع امری ضروری است. به‌عنوان نمونه، سال گذشته سرویس اعتباری جدیدی را راه‌اندازی کردیم که برخلاف گذشته، امکان بهره‌مندی از اقساط بیشتر و مبلغ بالاتر را برای کاربران خوش‌حساب فراهم کرد. این سرویس موجب شد سهم خریدهای اعتباری کاربران در سبد مصرفی آن‌ها افزایش یابد. هم‌اکنون نیز با هدف بهبود تجربه خرید، راهکارهایی برای ارائه خدمات نقدی و افزایش مشارکت کاربران در کمپین‌ها طراحی شده است. در ادامه این مسیر، سرویس‌های امتیازی فعال شده‌اند که بر اساس شارژ کیف پول و میزان دارایی، به کاربران امتیاز نقدی تعلق می‌گیرد؛ امتیازاتی که عملکرد کاربر را در شبکه تارا ارتقا می‌دهد.»

او در ادامه افزود: «تمرکز ما در سال جاری بر تقویت ترکیب خدمات نقدی و اعتباری خواهد بود و برای فروشگاه‌های تحت پوشش نیز برنامه‌های گسترده‌تری در دست اجراست. تارا در حال حاضر بیش از یک‌ونیم میلیون کاربر فعال دارد که از مجموعه متنوع خدمات ما بهره‌مند می‌شوند و تاکنون بیش از چهار میلیون بار نصب شده است.»

در پاسخ به سؤالی درباره چالش‌های موجود در پروژه‌های کیف پول دیجیتال در ایران، افشار گفت: «پیش‌بینی آینده سرویس‌های مالی در بستر شبکه بانکی آسان نیست. اما ما در تارا با بهره‌گیری از رویکرد گیمیفیکیشن و ارائه انگیزه‌های واقعی، به این سؤال پاسخ دادیم که چرا کاربر باید پول خود را در کیف پول نگه دارد. پیشنهادهایی که در کیف پول تارا ارائه می‌شود، با سایر سرویس‌های کلوز لوپ متفاوت است و باوجود محدودیت‌های بانک مرکزی، ما یکی از موفق‌ترین کیف پول‌های کشور هستیم. کاربران بر اساس میزان گردش مالی خود، عملکرد اعتباری متفاوتی تجربه می‌کنند و می‌توانند از ترکیب خدمات نقدی و اعتباری بهره‌مند شوند؛ مدلی که به‌صورت تدریجی در حال توسعه است.»

او سپس در خصوص تعامل با سامانه اعتبارسنجی ایران گفت: «هرچند مذاکراتی صورت گرفته و داده‌هایی در اختیار سامانه قرار گرفته است، اما به دلیل محدودیت‌های موجود، مدل‌های فعلی آن پاسخ‌گوی نیازهای ما نیست. سامانه بیشتر بر وام‌های بانکی تمرکز دارد و هنوز به درک دقیقی از رفتار اعتباری کاربران در بسترهای جدید مالی نرسیده است. ما کاربران بدحساب را اعلام می‌کنیم، اما همچنان به دنبال مدلی مستقل و کارآمد برای تحلیل رفتار اعتباری در شبکه خود هستیم.»


 افزایش ۶۵ درصدی جذب کاربران جدید با کمپین کیف جادویی


افسون قربانعلی، مدیر بازاریابی B2C تارا نیز در این نشست به تشریح جزئیات مکانیزم کمپین «کیف جادویی» پرداخت و توضیحاتی درباره اهداف، طراحی مفهومی و نتایج حاصل از اجرای این کمپین ارائه کرد. او عنوان کرد: «ما در گذشته نیز در سرویس کش‌بک تارا، تجربه‌ای موفق داشتیم و در این کمپین تلاش کردیم تا با حفظ آن مزایا، سرویس را در دسته‌بندی‌های متنوع‌تری مانند آرایشی‌بهداشتی، دیجیتال و سایر خدمات نیز توسعه دهیم.»

طبق صحبت‌های قربانعلی، در طراحی این کمپین، استفاده از کیف پول تارا به‌عنوان روشی آسان و کارآمد برای پرداخت در نظر گرفته شد: «تنها کافی است کاربر هنگام پرداخت، کیف پول تارا را انتخاب کند؛ چه در خرید آنلاین و چه آفلاین، که در هر دو حالت، امکانات کیف پول به‌درستی عمل می‌کند. در مسیر توسعه کمپین، به مفهومی رسیدیم که بتواند هم جذابیت بصری و مفهومی داشته باشد و هم حس ماجراجویی و شگفتی را به کاربر منتقل کند. اینجا بود که ایده «جادو» و مشتقات آن شکل گرفت؛ از جمله «کیف جادویی» و «خرید جادویی». همین مفهوم «جادو» و طراحی مبتنی بر گیمیفیکیشن باعث شد که نرخ کمپین‌های ما به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. در این راستا، تا ۱۵ درصد رشد نسبت به کمپین‌های قبلی تجربه کردیم. نکته قابل‌توجه دیگر، رشد ۶۵ درصدی در جذب کاربران جدید بود که یکی از اهداف اصلی این کمپین به شمار می‌رفت. همچنین، درصد شارژ کیف پول با رشد ۲۳ درصدی همراه شد که نشان می‌دهد پیام کمپین توانسته به‌درستی بر رفتار کاربران تأثیر بگذارد.»


 افزایش ۱۰۴۸ درصدی تعامل پذیرندگان با کمپین کیف جادوی


در انتهای این نشست، علیرضا رحمتی، مدیر بازاریابی سازمانی تارا به تشریح رویکرد تارا در خصوص تعامل با پذیرندگان پرداخت و از اهمیت افزایش اینگیجمنت (میزان درگیری و تعامل) آنان به‌عنوان یکی از اهداف کلیدی تارا در سال جاری یاد کرد و گفت: «یکی از مأموریت‌های اصلی ما در تارا در سال جاری، ارتقای سطح تعامل پذیرندگان با سرویس‌های تارا است. ما در هر فعالیت و کمپینی که اجرا می‌کنیم، این هدف را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم. در کمپین  کیف جادویی نیز همین رویکرد حاکم بود. تلاش کردیم پذیرندگانی را که تعامل مؤثر و مثبتی با کاربران داشتند، شناسایی کرده و در جریان کمپین درگیر کنیم؛ به‌نحوی‌که تجربه خرید برای کاربران نیز رضایت‌بخش و جذاب باشد. نخستین سؤالی که ممکن است مطرح شود این است که آیا این کمپین از نظر فروش نیز مؤثر بوده یا خیر؟ پاسخ مثبت است. ما شاهد رشد قابل‌توجهی بودیم؛ به‌طوری که نرخ تعامل پذیرندگان نسبت به دوره مشابه، رشدی معادل ۱۰۴۸ درصد داشته است.»

به گفته رحمتی، نکته مهم دیگر، بلوغ رفتاری پذیرندگان در مواجهه با این نوع فعالیت‌هاست. او توضیح داد: «ما پیش از اجرای کمپین، با ارائه توضیحات کامل، سعی کردیم پذیرندگان را نسبت به مدل همکاری آگاه کنیم. این باعث شد سطح مشارکت و مسئولیت‌پذیری آن‌ها به شکل محسوسی ارتقا پیدا کند. بازخورد آنی نیز یکی دیگر از نقاط قوت کمپین بود؛ کاربران به‌محض خرید و استفاده از کیف پول، بازگشت آنی بخشی از مبلغ را تجربه می‌کردند که این نیز موجب افزایش رضایت و ترغیب به تکرار خرید شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.