راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هزینه‌های بالای جذب کاربر، صرافی‌های رمزارزی را با چالش جدی روبه‌رو کرده است

مدیر بازاریابی بیت‌پین در بخش نمایشگاه رویداد ۹ ژانویه بیان کرد که محدودیت‌ها باعث حرکت کاربران به سمت بازارهای غیرشفاف می‌شود

در چهارمین دوره از رویداد ۹ ژانویه و در بخش نمایشگاهی این رویداد، علی داداشیان، مدیر بازاریابی صرافی بیت‌پین، به موضوعاتی مانند چالش‌های بازاریابی در صرافی‌های رمزارزی، افزایش هزینه‌های جذب کاربر، حفظ اعتماد کاربران و تعامل با نهادهای قانون‌گذار اشاره کرد. همچنین او در این گفت‌وگو بر اهمیت ایجاد فضای شفاف و قانون‌گذاری کارآمد برای حمایت از این صنعت تأکید کرد.

او توضیح داد محدودیت‌های اخیر باعث شده کاربران تمایل کمتری به استفاده از پلتفرم‌های شفاف و قانونی داشته باشند و در عوض، به سمت بازارهای غیرشفاف و غیرقانونی سوق پیدا کنند؛ بازاری که به تعبیر او نه به سود صرافی‌ها است، نه کاربران و نه حتی نهادهای نظارتی.


چالش‌های بازاریابی در صرافی‌های رمزارزی؛ افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتماد کاربران


علی داداشیان، مدیر بازاریابی بیت‌پین، در این گفت‌وگو به چالش‌های اخیر حوزه رمزارزها در بخش بازاریابی اشاره کرد و گفت: «در بازاریابی صرافی‌های رمزارزی، دو بخش اصلی وجود دارد؛ جذب مشتری (Acquisition) و بازاریابی نگهداشت مشتری (Retention). در بخش جذب مشتری، کاربران وارد صرافی می‌شوند، اما باتوجه‌به استقبال از بازار رمزارزها و چالش‌های اخیر، هزینه‌های جذب کاربران به‌شدت افزایش‌یافته و این مسئله ما را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. باتوجه‌به محدودیت‌های اخیر، کاربران کمتر تمایل دارند از پلتفرم‌های شفاف و قانونی که خدمات باکیفیتی ارائه می‌دهند، استفاده کنند.

این روند به‌تدریج باعث شده است که کاربران به سمت بازارهای غیرشفاف و غیرقانونی روی‌آورند؛ بازاری که نه به نفع پلتفرم‌ها است، نه به نفع سیستم‌های شفاف خدمات‌دهنده و نه حتی به سود نهادهای قانون‌گذار که می‌توانند از شفافیت برای نظارت بر معاملات کاربران بهره ببرند.

او در ادامه افزود: «این شرایط نه‌تنها هزینه‌های جذب کاربر و تبلیغات را برای صرافی‌ها افزایش داده، بلکه باعث کاهش اعتماد کاربران به صرافی‌های رمزارزی هم شده است. در این شرایط، حمایت و پشتوانه‌ای که دولت می‌تواند فراهم کند، می‌تواند به صرافی‌ها کمک کند تا خدمات بهتری به کاربران ارائه دهند و اعتماد آن‌ها را بیشتر جلب کنند. در بخش نگهداشت مشتریان، کسب‌وکارها با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، کاربرانی که در بیت‌پین دارایی ندارند یا تمایل دارند فعالیت خود را در این شرایط افزایش دهند، به دلیل برخی محدودیت‌ها قادر به انجام این کار نیستند. از طرفی، به‌جای اینکه تمرکز ما بر روی بهبود خدمات باشد، مجبوریم انرژی خود را روی جلب‌اعتماد کاربران و کاهش تنش‌های موجود صرف کنیم. در این وضعیت، باید تلاش کنیم در کنار کاربران بمانیم، چالش‌ها را مدیریت کرده و دغدغه‌های آن‌ها را کاهش دهیم. یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران، امنیت دارایی‌هایشان در صرافی‌هاست؛ بنابراین، باید تلاش کنیم تا اعتماد کاربران را نسبت به پلتفرم‌های ایرانی حفظ کنیم و به آن‌ها اطمینان بدهیم که دارایی‌هایشان در امن‌ترین شرایط نگهداری می‌شود.»

داداشیان با اشاره به رویداد 9 ژانویه عنوان کرد: «او همچنین به تأثیر رویداد ۹ ژانویه در حوزه رمزارزها اشاره و بیان کرد: «رویداد ۹ ژانویه فرصتی است که ما بتوانیم با نهادهای قانون‌گذار در ارتباط باشیم. شاید از دل این تعاملات، راه‌حل‌هایی برای چالش‌های فعلی پیدا شود. این نهادها باید درک کنند که مشکلات ما، مستقیماً روی آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. افزایش هزینه‌های ما نه‌تنها برای صرافی‌ها، بلکه برای نهادهای قانون‌گذار نیز هزینه‌های بیشتری ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین، تعامل و همکاری می‌تواند به بهبود شرایط برای همه طرف‌ها منجر شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.