پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نگاهی به همکاری مشترک بیتپین و اسنپفود / جذب ۲۵۰ هزار کاربر جدید؛ دستاورد مهم بیتپین از کمپین اسلایس
شاید عجیب باشد؛ ولی پیتزا، غذایی که است که نقش مهمی در صنعت مالی دنیا داشته و عامل دو اتفاق مهم در این صنعت شده است. سال ۱۹۹۴ مهیجترین اتفاق اینترنتی دنیا رخ داد و واقعیترین تراکنش اینترنتی انجام شد؛ اتفاقی که نام پیتزا هات و پیتزای پپرونی و قارچ با پنیر اضافه آن را بهعنوان اولین کالای خریدوفروششده در اینترنت در تاریخ ثبت کرد. اما نقش پیتزا در صنعت مالی به همینجا ختم نمیشود و این غذای دوستداشتنی نقشی در اولین خرید و پرداخت با بیتکوین نیز داشته است؛ آن هم پرداخت ۱۰ هزار بیتکوین برای خرید دو عدد پیتزا در سال ۲۰۱۰! حالا با گذشت چندین و چند سال از این اتفاق و افزایش قیمت بیتکوین، روز پیتزا در تقویم غیررسمی رمزارزیها نقش بسته است و هر از چند گاهی شاهد اتفاقهایی هستیم که باز هم نقش پیتزا را در آن میبینیم.
یکی از اتفاقهای اخیری که در ایران باز هم نام پیتزا را بر زبانها انداخت، برگزاری کمپین «اسلایس» بیتپین و اسنپفود بود که نام آن از ماجرای معروف «پیتزای بیتکوین» گرفته شده بود. در این مطلب قرار است نگاهی به این کمپین داشته باشیم که در آذرماه شروع شد و در تاریخ سوم دیماه به اتمام رسید.
از تبلیغات محیطی تا کمپینهای رمزارزی
در ماههای گذشته شاهد دو اتفاق مهم از سوی صرافیهای رمزارزی کشور بودیم؛ یکی تبلیغات محیطی توسط آنها و دیگری برگزاری کمپینهایی مشترک با کسبوکارهای حوزههای دیگر بود که با هدف رشد و گسترش حوزه رمزارزها و آشنایی بیشتر عموم مردم با این حوزه برگزار میشدند. یکی از این کمپینها متعلق به همکاری اسنپفود با بیتپین تحت عنوان «اسلایس» بود؛ کمپینی که میتوان آن را نقطه تلاقی همکاری دو برند بزرگ دانست که هر یک در حوزه فعالیت خود، نوآور هستند.
یکی از نکات قابلتوجه این کمپین، برگزاری آن در زمانی بود که قیمت بیتکوین به اوج تاریخی خود رسیده بود و باعث توجه بیشتر کاربران به شرکت در این کمپین شد و در نهایت توانست بیش از ۲۵۰ هزار کاربر جدید را جذب این صرافی رمزارزی کند.
رمزارز با طعم اسلایسی از پیتزا
در همکاری مشترک اسنپفود و بیتپین، گردونه شانس ۸ میلیاردی بیتپین به کاربران اسنپفود ارائه شد؛ درواقع کاربران با انجام تعدادی مأموریت مشخص توانستند کوپنهایی برای شرکت در این گردونه دریافت و شانس خود را برای برنده شدن جوایز امتحان کنند. مأموریتهایی که در آنها به فرایندهای ریفرال توجه زیادی شده بود.
در توزیع جوایز اما بیتپین با توجه به فیدبکهای کاربرانش در کمپینهای قبلی خود، این بار بهجای دادن جایزههای بزرگ به چند نفر، جوایز را به نحوی تقسیم کرد که جوایز بزرگ در میان بیش از صد هزار برنده تقسیم شد. در این کمپین بیش از ۹ میلیارد تومان جایزه را به هزاران کاربر خوششانس هدیه دادند و آنچه درنهایت میتوان آن را دستاوردی برای هر دو این کسبوکارها دانست، آمار و ارقامی است که از دل برگزاری این کمپین شاهد آن هستیم: بیش از یک میلیون نفر در این بازی شرکت کردند و تعداد کاربران ثبتنامی جدید بیتپین نیز ۲۵۰ هزار نفر بود.
افزایش دانش مالی و آگاهی از بازار رمزارزها
یکی از موضوعات مهم در ورود افراد به بازار رمزارزها، داشتن دانش مالی و آگاهی از این بازار است که نقش کلیدی در کاهش ریسک سرمایهگذاری افراد دارد. یکی از موضوعاتی که میتواند به افزایش آگاهی عموم مردم کمک کند، همکاریها و همافزاییهای کسبوکارهایی است که مورداعتماد مردم هستند تا از این طریق، ریسک ازدسترفتن سرمایههای مردم به حداقل برسد.
در کمپین اسلایس نیز ترکیب اعتماد کاربران به برند اسنپفود با وجود زیرساختهای مناسب در بیتپین برای آموزش و ارتقای دانش کاربران تازهوارد در بیتپین، یکی از مهمترین دلایلی برگزاری آن بود. با این حال یکی دیگر از اهدافی که بیتپین از برگزاری این کمپین به دنبال آن بود، معرفی این صرافی رمزارزی به کاربران جدید در سراسر کشور بهویژه در شهرستانها و کلانشهرهای غیر از تهران بود که گویا در رسیدن به این اهدافشان توانستهاند موفق عمل کنند.
چرا همکاری با اسنپفود؟
یکی از سؤالهایی که در برگزاری این کمپین پرسیده میشد، دلیل همکاری این دو کسبوکار با یکدیگر بود. علی داداشیان، مدیر مارکتینگ بیتپین سه موضوع پوشش جغرافیایی گسترده، دسترسی به کاربران متنوع و تجربه در کمپینهای گیم را ازجمله دلایلی عنوان میکند که باعث همکاری بیتپین با اسنپفود برای برگزاری کمپین «اسلایس» شد.
او درباره این دلایل اینطور توضیح داده است: «اسنپفود یکی از بزرگترین پلتفرمهای خدماتی ایران است که بهصورت غیرمتمرکز در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد. این ویژگی، اسنپفود را به گزینهای جذاب برای ما تبدیل کرد، چرا که هدفمان گسترش جغرافیایی و رسیدن به کاربران شهرستانها و کلانشهرهای غیر از تهران بود. علاوه بر این، با توجه به اینکه اسنپفود در سراسر ایران کاربران فعال دارد، همکاری با این پلتفرم فرصتی برای رساندن نام برند بیتپین به گوش مخاطبان متنوع و گسترده فراهم کرد. همچنین اسنپفود قبلاً تجربه موفقی در اجرای کمپینهای گیمی مشابه بیتپین داشت و توانست با ارائه سرویسهای هماهنگ، در اجرای یک کمپین مشارکتی مؤثر عمل کند. این هوشمندی در طراحی کمپینها از مزیتهای همکاری با اسنپفود بود.»