پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
واحد کسبوکار نوین امداد فناوری اطلاعات فناپ راهاندازی شد
واحد امداد IT فناپ درآبان ماه سال جاری به عنوان نخستین واحد کسب وکاری نوین در معاونت توسعه کسب وکار فناپ شروع به کار کرد که به بهانه تشکیل این واحد، انتصاب جعفر دولت آبادی به سمت مدیریت آن و همچنین در راستای آشنایی بیشتر با اهداف و وظایف واحد امداد IT مصاحبهای را انجام دادیم که در ادامه میخوانیم.
جعفر دولتآبادی که مدیریت این واحد جدید را برعهده دارد در خصوص ماموریت امداد IT فناپ گفت: «با تشکیل این واحد، از این پس هر گونه خدمات پشتیبانی، فنی و انفورماتیکی به شرکتهای زیرمجموعه فناپ و گروه مالی پاسارگاد توسط واحد کسب و کار نوین امداد IT قابل ارائه خواهد بود.»
او با اشاره به ماموریتهای فناپ در حوزه توسعه شهر، شهروند و سازمان هوشمند، پیروی از این ماموریتها را به واحد خود نیز تعمیم داد و گفت: «شرکت فناپ در تمام این حوزهها در حال ارائه خدمات و محصولات است، بنابراین یکی از ماموریتهای اصلی واحد امداد IT نیز چینش یک تیم با تجربه و ماهر است تا بتوانند خدمات پشتیبانی خوبی را در حوزههای کاری فناپ ارائه دهند. از این رو، هدف اصلی واحد امداد IT این است که بتواند به عنوان مکمل سبد محصولات فناپ در آینده انجام وظیفه کند.»
دولتآبادی ادامه داد: «یکی از برنامههای واحد امداد IT، ارائه خدمات تجارت شرکت با شرکت (B2B) به سازمانهای بزرگ دیگر است و قصد داریم فراتر از سرویسهایی که هماکنون به بانک پاسارگاد ارائه میدهیم، به سازمانهای دیگر نیز خدمات پشتیبانی فنی را عرضه کنیم.»
وی افزود: «این واحد علاوه بر مشتریان مجموعه فناپ و پاسارگاد، به تدریج و در آینده نزدیک درصدد جذب مشتریان دیگری خواهد بود.»
دولتآبادی، در خصوص پروژههای در دستور کار امداد IT فناپ گفت: «یکی از مهمترین پروژههایی که هماینک عهدهدارش هستیم، ارایه خدمات پشتیبانی سختافزاری به بانک پاسارگاد است که از جمله اولین پروژههای شرکت فناپ نیز محسوب می شود.»
مدیر واحد کسب و کار نوین امداد IT فناپ زمینههای فعالیت این واحد را علاوه بر حوزه بانکی شامل سازمانهای دیگر نظیر دانشگاهها، موسسات بیمه، فروشگاههای زنجیره ای و مجموعههایی که فعالیت مبتنی بر IT دارند دانسته و افزود تلاش داریم با معرفی خود، خدمات امدادی و پشتیبانی به این مجموعه ها را نیز ارائه کنیم.
در حال حاضر پشتیبانی فنی بانک پاسارگاد تعمیرات دستگاههای POS، پشتیبانی فنی VOIP توسط این واحد درحال انجام است.
.
امداد آیتی برای کاربران خانگی
واحد کسب و کار نوین امداد IT فناپ، مشتریانش را به دو گروه سازمانی و خانگی دستهبندی کرده و از ابتدا برای هر دو گروه برنامههایی دارد. دولتآبادی در این باره تاکید کرد: «هدف ما این است که بتوانیم به عنوان یک تیم پشتیبانیکننده در همه حوزههای ماموریتی فناپ اعم از شهر هوشمند، سازمان هوشمند و شهروند هوشمند خدمات خود را ارائه دهیم.»
مدیر واحد کسب و کار نوین امداد IT فناپ در خصوص ارائه خدمات به کاربران خانگی نیز گفت: «تصمیم داریم این برنامه را در دو مرحله پیش ببریم. در بخش اول تا پایان سال جاری، با ارائه خدمات تلفنی به مردم، سرویسهای فنی در خصوص تجهیزات رایانهای را ارائه کرده و در ادامه این خدمات در بستر اینترنت ارائه خواهد شد.»
.
وجه تمایز
مدیر واحد کسب و کار نوین امداد IT فناپ در ادامه پیرامون وجوه تمایزی که خدمات این واحد با دیگر شرکتها و پیمانکاران پشتیبانیکننده دارد، گفت: «داشتن تیم مجرب، امکان ارائه خدمات در سراسر کشور، سبدی کامل از تجهیزات سخت افزاری تحت پوشش و حضور در هولدینگ فناپ مهمترین وجوه تمایز این واحد با رقبا است.»
دولتآبادی در توضیح بیشتر ویژگیهای متمایزواحد امداد IT با شرکتهای مشابهاش گفت: «با توجه به ارائه خدمات ما به شعب بانک پاسارگاد در سراسر کشور، پوشش جغرافیایی گستردهای در سطح کشورداریم.»
به گفته وی، گستردگی جغرافیایی در کنار تنوع خدمات قابل ارائه، مهمترین وجه تمایز امداد IT فناپ با دیگر شرکتهای پشتیبانیکننده است.
.
توسعه کیفی
واحد کسب و کار نوین امداد IT فناپ در حال حاضر با شصت پرسنل اداره میشود. دولتآبادی با بیان اینکه ارائه خدمات باکیفیت در این واحد، رابطه مستقیمی با نیروی انسانی فعال در این بخش دارد، گفت: «خدمات ما وابستگی زیادی به نیروی انسانی و مهارتهای آنها دارد، چرا که مهارتهای آنها در سرعت پاسخگویی تاثیرگذار است و مجموعه را چابک و چالاک می سازد.»
وی تاکید کرد: «ارائه خدمات پشتیبانی به چابکی خاصی نیاز دارد که با افزایش مهارت پرسنل محقق میشود. از این رو، جذب نیروی انسانی را با وسواس خاصی انجام میدهیم. یعنی فرآیند استخدامی را تعیین کردهایم که به لحاظ سطح اطلاعات و مهارتهای عمومی و تخصصی، افراد از فیلترهای خاصی عبور داده میشوند.»
به گفته وی، افرادی که در واحد کسب و کار نوین امداد IT فناپ مشغول به کار هستند، دورههای آموزشی مشخصی را بایستی سپری کنند تا مهارتهایشان افزایش پیدا کند.
دولتآبادی با بیان اینکه برگزاری دورههای آموزشی تخصصی برای کارکنان این واحد آغاز شده است، گفت: «آموزش جزو محوریترین برنامههایی است که در خصوص توسعه کیفی منابع انسانی به آن توجه میکنیم.»
به گفته وی، این واحد درصدد انعقاد تفاهمنامههای آموزشی با ارگانهای متولی امور آموزشی مهارتمحور است تا از خدمات آنها نیز استفاده کند.
مدیر واحد کسب و کار نوین امداد IT فناپ در پایان بر این نکته تاکید کرد که واحد کسب و کار نوین امداد IT در گام اول باید سبد خدماتش به مجموعه شرکتهای فناپ را کامل کند و در گام دوم، روی ارائه خدمات به گروه مالی بانک پاسارگاد هدفگذاری کند و در گام سوم نیز برنامههایش را معطوف به ارائه خدمات به بخشهای بیرونی کند.
منبع: فناپ