راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل سرزمین هوشمند پاد در گفت‌وگو با راه پرداخت توضیح داد / رونمایی از محصولات پاد زیر یک پرچم

سرزمین هوشمند پاد، به‌عنوان یک پلتفرم دیجیتال با رونمایی و معرفی چندین محصول در بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ حضور دارد. حمیدرضا رضاپناه، مدیرعامل سرزمین هوشمند پاد درباره حضور این گروه در الکامپ به راه پرداخت می‌گوید: « تمام محصولاتی که به نمایشگاه آوردیم، به صورت یکپارچه زیر پرچم سرزمین هوشمند پاد در حال رونمایی است.». محصولات این گروه در حوزه‌های متنوعی به صورت مستقیم به کسب‌و‌کارها و به صورت غیرمستقیم به مردم خدمات ارائه می‌دهند. خدمات مالی و بانکی، کودک و خانواده، گردشگری، لجستیک، سلامت، مسکن، مدیریت اسناد و حوزه حقوقی از جمله این خدمات هستند.

به گفته رضا پناه، پلتفرم دیجیتال پاد دو پایه اصلی دارد؛ یک احراز هویت دیجیتال و دوم کیف پول. محصولات گروه سرزمین هوشمند پاد تحت عنوان‌های ویپاد، مانامان، پادباکس، کیدزی، آوند، پادیوم، پلی‌پاد، لاماسو، پادفرم، پی‌پاد، پابل، هرمینا، توکا، نشان، پادرو، پاداسپیس، داشبورد، پادمارت، کلاسور و ات‌رز در بازار مشغول به فعالیت هستند.


معرفی چند نمونه از محصولات سرزمین هوشمند پاد


پادیوم، یک بستر و بازارچه ارائه Api در سرزمین هوشمند پاد است. پلتفرم‌های مختلف در پاد، Apiهایی به منظور اتصال و تعامل با کسب‌و‌کارهای مختلف تولید می‌کنند. این Api ها در پادیوم عرضه می‌شوند. پس با استفاده از Apiهای موجود در پادیوم، می‌توان به پلتفرم‌های فنی یا کسب‌وکاری پاد متصل شد و از آن برای توسعه محصول خود بهره برد. در واقع این سرویس به عنوان مارکت پلیس حوزه Api  با عنوان پادیوم فعال است.

ویپاد، ترابانک پاسارگاد است که با استفاده از آن می‌توان به‏‌شکل کاملا آنلاین، نسبت به افتتاح حساب دیجیتال بانک پاسارگاد، اقدام کرده و پس از آن، از کلیه خدمات بانکی نظیر انتقال وجه، دریافت کارت فیزیکی، دریافت کارت هدیه و بهره جویید.

آوند، راهکار مدرن شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد برای ارائه خدمات رفاهیِ گروهی و سازمانی مبتنی بر کیف پول آنلاین با بهترین قیمت و کیفیت است. با استفاده از خدمات آوند، سازمان می‌تواند بودجه رفاهی کارکنان خود را به صورت هدفمند در اصناف مختلف توزیع و هزینه کند؛ به صورتی که کارکنان بتوانند تمامی خریدهای خود را از طریق شبکه گسترده‌ای از پذیرندگان اینترنتی و حضوری آوند انجام دهند.

پادباکس، اکوسیستم خانه هوشمند اکوسیستم پلتفرمی پاد به شمار می‌آید. در واقع پادباکس قرار است نیازهای یک مشتری خانگی را برآورده سازد. به طور مختصر، پادباکس سخت‌افزاری است که مجموعه سرویس‌هایی را در قالب یک اندروید باکس ارائه می‌دهد.

پادرو، زیرساختی نرم‌افزاری است که در آن شرکت‌های پستی اقدام به ارائه خدمات خود به متقاضیان می‌کنند و کاربران از طریق یک سامانه به همه سرویس‌های ارسال کالا دسترسی دارند.

داشبورد، نمایش گرافیکی داده‌ها است. داشبورد شامل مجموعه‌ای از ابزارهای گرافیکی است که برای ارائه داده‌ها استفاده می‌شود.

پلتفرم لاماسو، مبتنی بر سرزمین هوشمند پاد وارد عرصه ارائه راهکارهای رزرواسیون آنلاین هتل‌ها شده و در نظر دارد با قابلیت توسعه کسب‌وکار، هتل‌های کشور را به هسته مرکزی خود متصل کند.


تقویت روحیه بخش فناوری اطلاعات با برگزاری الکامپ


مدیرعامل سرزمین هوشمند پاد درباره برگزاری الکامپ می‌گوید: «وقفه ۴ ساله مسلماً باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود؛ اما اجرایی شدن دوباره نمایشگاه به تقویت روحیه برای بخش فناوری اطلاعات منتهی می‌شود. مخصوصاً با اتفاقاتی که در سال گذشته برای شرکت‌های حوزه فناوری در حوزه اینترنت پیش آمد. برگزاری این نمایشگاه باعث می‌شود این اتحاد و این شرایط تغییر کرده و بهبود پیدا کند.»

به گفته رضا پناه، در الکامپ امسال اکثر شرکت‌های فضای فناوری اطلاعات و فین‌تک حضور پیدا کرده بودند؛ اما فعالیت‌های گروه مالی پاسارگاد از جنس فنی و تکثر محصولات از سایر کسب‌و‌کارها جداست با این وجود حضور سایر کسب‌و‌کارها کمک می‌کند که این بازار جدی‌تر و کیک آن بزرگ‌تر باشد.

رضا پناه بیان کرد: «شبکه‌سازی تنها یکی از خاصیت‌های نمایشگاه برای ماست. در گام بعدی معرفی محصولات به صورت یکپارچه به عنوان زیر مجموعه‌های سرزمین هوشمند پاد برای ما از این جهت اهمیت دارد که بتوانیم این موضوع را جا بیندازیم که ما یک مجموعه هستیم و در نهایت این فضا موقعیتی است که ما خودمان را به مشتریان معرفی کنیم و در مذاکراتمان بتوانیم وارد بازارهای جدید شویم و شبکه‌های جدیدی ایجاد کنیم.»

سرزمین هوشمند پاد در طی روزهای نمایشگاه چند کارگاه آموزش در حوزه‌های سلامت، کودک و فین‌تک، حقوقی و رگولاتوری برگزار کرد.

او در پایان گفت: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بخش عمده بازار آن، دست دولت است و فناوری اطلاعات سعی دارد کمی از این پوسته دور شود و در لایه c به صورت مستقیم به مردم سرویس ارائه دهد. این  پوست‌اندازی در حال اتفاق افتادن است و روند دنیا نشان می‌دهد که سرانجام این پوست‌اندازی رخ می‌دهد به همین دلیل درگیری جدی بین شرکت‌های دولتی‌ها و خصوصی‌ها وجود دارد و نه فقط برای اینکه قانون‌گذار با تصویب یکسری قوانین سعی دارد جلوی ورود تیم‌های IT و فناوری اطلاعات را بگیرد. نقطه جهش فناوری اطلاعات آنجایی است که شرکت‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی با همکاری با یکدیگر سعی دارند یک سرویس خوب به مردم ارائه دهند و آن زمان دولت و  حاکمیت می‌توانند راحت‌تر با سایر مجموعه‌ها همکاری داشته باشند. در همین راستا شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی با آمادگی در نمایشگاه حاضر شدند.»

1 دیدگاه
  1. امیر می‌گوید

    متاسفانه با ویپاد شناسه واریز نمیشه ثبت کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.