راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امنیت و اقتصاد در کنار هم گره‌گشای مشکلات هستند

علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، در رویداد Cash24 اظهار کرد: «در برگزاری رویدادهایی مانند همایش امنیت سایبری چالش‌های بسیاری به وجود می‌آید. فعالان این حوزه نگاه و نظرات متفاوتی برای برگزاری آن داشتند. در اولین‌ها به جسارت نیاز داریم؛ به‌ویژه چون این رویداد درباره امنیت است. خوشحالم که همکارانم در شاپرک و آکادینو جسورانه به موضوع امنیت پرداختند.»

او افزود: «وقتی صحبت از اقتصاد می‌شود به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازار سرمایه فکر می‌کنیم، زمانی که صحبت از امنیت می‌شود هم به یاد مجموعه‌های امنیتی می‌افتیم. امنیت و اقتصاد به‌تنهایی گره‌گشای مشکلات نیستند و در کنار هم معنا می‌یابند. درواقع امنیت اقتصادی مهم است.»

ماهیار با اشاره به صحبت‌های دیروز رئیس‌جمهور درباره رشد هشت‌درصدی اقتصاد گفت: «منابع لازم برای تحقق این رشد باید با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تأمین شود. بحث امنیت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی متبلور می‌شود و داشتن یک استراتژی از جنس مالی و امنیتی حائز اهمیت است.»

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک خاطرنشان کرد: «در حوزه پرداخت باید از استراتژی‌هایی استفاده کرد که هم‌زمان امنیتی و مالی باشند.» او ادامه داد: «امنیت به این معناست که حین برقراری ارتباط، شاهد پایداری و تاب‌آوری باشیم. داشتن استراتژی و برنامه برای تحقق آن بسیار مهم است. در بسیاری از کشورها امنیت ملی و امنیت اقتصادی در کنار هم دیده شده‌اند؛ مانند سندی که در سال ۲۰۲۴ در آمریکا منتشر شد.»

ماهیار در پایان از منتقدان برگزاری این رویداد خواست تا انتقادات خود را با رویکردی مثبت و با هدف ایجاد آینده‌ای بهتر برای کشور بیان کنند؛ آینده‌ای که نصیب همه ما می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.