راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلاریس با استفاده از ارائه زیرساخت موردنیاز بلاکچین مسیر کسب‌وکارها را هموار می‌کند

محمد قرائی، مدیر استارتاپ «پلاریس»، که یکی از استارتاپ‌های زیرمجموعه چینووا است، در گفت‌وگو با «رمزارز» درباره نحوه فعالیت این استارتاپ توضیح داد

نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) از ۱۹ تا ۲۱ مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و شرکت‌های مالی برجسته‌ای در این نمایشگاه شرکت داشتند. «چینووا» نیز به‌عنوان یک استارتاپ استودیو که باهدف ارائه راه‌حل‌های نوآورانه مبتنی بر بلاکچین برای رشد استارتاپ‌ها و حل چالش‌های سازمانی فعالیت می‌کند، در این نمایشگاه حضور داشت و به معرفی خدمات و دستاوردهای خود پرداخت.

به گزارش رسانه رمزارز، محمد قرائی، مدیر استارتاپ «پلاریس»، که یکی از استارتاپ‌های زیرمجموعه چینووا است، در حاشیه نمایشگاه صنعت مالی در گفت‌وگو با «رمزارز» درباره نحوه فعالیت این استارتاپ توضیح داد. او اظهار داشت: «استارتاپ پلاریس با ارائه زیرساخت‌های مناسب مبتنی بر شبکه‌های بلاکچین، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سریع‌تر وارد بازار شوند و به مقیاس‌پذیری آن‌ها یاری می‌رساند. طبق مطالعات جهانی، ۶۰ درصد پروژه‌های بلاکچینی به دلیل کمبود متخصص منتفی می‌شوند. همچنین، هزینه راه‌اندازی زیرساخت بلاکچینی حدود دویست هزار دلار است و هزینه‌های نگهداری سالیانه آن نیز حدود ۱۵۰ هزار دلار برآورد می‌شود که هزینه‌های بالایی است. کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند پلاریس، این هزینه‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش دهند. علاوه بر این، پلتفرم ما می‌تواند مشکل کمبود نیروهای متخصص در این حوزه را نیز برطرف کند.»

او درباره سرویس‌هایی که پلاریس ارائه می‌دهد، توضیح داد: «ما سرویس Node as a Service را ارائه می‌دهیم که از طریق دو پروتکل مختلف با شبکه‌های بلاکچینی ارتباط برقرار می‌کند. ما هم نود اختصاصی و هم نود اشتراکی داریم و بسته به نیاز مشتری، نود مخصوص آن‌ها را ایجاد می‌کنیم. سرویس دیگر ما کیف پول الکترونیکی است که کاربران می‌توانند آن را روی سیستم ما تعریف کنند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سرویس ما این است که مدیریت کلید را از کیف پول جدا کرده‌ایم، زیرا بحث اعتماد و امنیت بسیار مهم است. با این ویژگی، تمام اطلاعات در سازمان مشتری ذخیره و محافظت می‌شود و ارتباط ما تنها از طریق API صورت می‌گیرد.»

مدیرعامل پلاریس ادامه داد: «نکته بعدی اتصال KMS ما به HSM است که این هم اقدامی نوآورانه بود. کاربران می‌توانند کلیدهای خود را در HSM نگهداری کنند و از این طریق امنیت کسب‌وکار خود را افزایش دهند. همچنین، بحث دیگری که داریم، Indexer شبکه‌های بلاکچینی است که داده‌های تراکنش‌ها را به شکلی قابل‌فهم برای انسان و ماشین ارائه می‌دهد و داده‌های اضافی را، به‌ویژه در شبکه‌هایی مانند سولانا که حجم بلاک‌ها بزرگ است، به‌صورت مختصر و مفید در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، خدماتی مانند تشخیص واریز، شبکه‌های اختصاصی و هایپرلجرها نیز از دیگر سرویس‌هایی است که در پلاریس به مشتریان ارائه می‌شود.»

قرائی در پایان با اشاره به در دسترس بودن سرویس‌ها اظهار کرد: «تمامی سرویس‌های ما راه‌اندازی شده‌اند. این وب‌سایت به سبک نمونه‌های خارجی طراحی‌شده و تلاش کرده‌ایم قیمت‌ها را نیز مشابه آن‌ها تعیین کنیم. علاوه بر این، پنجاه میلیون واحد محاسباتی (CU) رایگان به کاربران ارائه می‌دهیم. CU واحدی است که برای توازن هزینه منبع موردنیاز درخواست‌ها به ازای هر فانکشن به‌کار برده می‌شود و پس از اتمام آن، کاربران می‌توانند CU را با قیمتی بسیار مناسب و کاملاً رقابتی با پلتفرم‌های خارجی، خریداری کنند.

قابل‌توجه است که هم‌اکنون یکی از بزرگترین صرافی‌های کشور یعنی نوبیتکس از سرویس‌های ما استفاده می‌کند و مشتری پُلاریس است.»

منبع رسانه رمزارز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.