راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت داناپرداز در گفت‌وگو با راه‌پرداخت: نسخه جدید پلتفرم دانا راه‌اندازی می‌شود

میرسعید باقری در گفت‌وگو با راه‌پرداخت از راه‌اندازی نسخه جدید پلتفرم دانا با امکانات و ویژگی‌های جدید خبرداد.

میرسعید باقری، مدیرعامل شرکت داناپرداز در گفت‌وگو با راه‌پرداخت از عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های آن برای سال جاری گفت. به گفته او، نسخه جدیدی از پلتفرم دانا به‌زودی رونمایی خواهد شد که ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.


انجام ۴۳۰ پروژه ITSM


سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای شرکت داناپرداز و دستاوردها و موفقیت‌های بسیاری را برای این شرکت به ارمغان آورد. باقری در خصوص دستاوردهای شرکت داناپرداز در سال گذشته بیان کرد: «در حوزه محصولات مدیریت فناوری اطلاعات، موفق به اجرای حدود ۴۰ پروژه ITSM در سطح کشور شدیم که رکورد برای شرکت ما به شمار می‌رود. بدین ترتیب تعداد کل پروژه‌های ITSM داناپرداز به بیش از 430 مورد رسید.»

اکثر این پروژه‌ها در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ مانند پتروشیمی‌ها، شهرداری‌ها و صنایع نفت و گاز انجام شده است.

این شرکت همچنین در حوزه نرم‌افزار CRM نیز با رشد فروش مواجه شد و طی سال گذشته بیش از ۳۴۰ مشتری جدید جذب کرد. به گفته مدیرعامل داناپرداز، نسخه ابری CRM دانا با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و کسب‌وکارهای زیادی از تمامی صنایع از این محصول استفاده می‌کنند.

سال گذشته، اولین نسخه تجاری محصول مشاور املاک دانا به بازار عرضه شد که یک CRM تخصصی ابری برای مشاوران املاک است. استقبال دپارتمان‌های املاک، بنگاه‌های ملکی و مشاورهای املاک از این محصول بسیار بود.

شرکت داناپرداز در سال ۱۴۰۲ در نمایشگاه تخصصی و غیرتخصصی در تهران و سایر استان‌ها نیز شرکت کرد که از این میان می‌توان به نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، نمایشگاه صنعت خودرو و نمایشگاه صنایع نفت خوزستان اشاره کرد.

باقری در ادامه عنوان کرد: «یکی از مهم‌ترین رویدادهای داناپرداز به نام «رویداد بر مدار دانایی» در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. این رویداد که در دو نوبت برگزار شد، فضایی برای گردهمایی مدیران کسب‌وکار و IT کشور و به‌اشتراک‌گذاری مباحث تخصصی بود.»


آکادمی دانا راه‌اندازی می‌شود


او با اشاره به برنامه‌های داناپرداز برای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری، راه‌اندازی آکادمی دانا و ارائه نسل جدید پلتفرم داناست.  در آکادمی دانا دوره‌های تخصصی مرتبط با محصولات به‌صورت حضوری و آنلاین به مشتریان ارائه داده می‌شود.»

در این دوره‌ها آموزش‌های کاربردی در زمینه استفاده از نرم‌افزارهای داناپرداز، به‌ویژه راهکار CRM و ITSM ارائه می‌شود. علاوه بر این، دوره‌هایی هم در حوزه‌های مدیریت فروش، مدیریت فناوری اطلاعات و چارچوب ITIL ارائه خواهد شد؛ این دوره‌ها باهدف به‌روزرسانی مهارت‌های مدیران و متخصصان برگزار می‌شود.

 نسل جدید پلتفرم دانا با امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌تری‌ رونمایی خواهد شد. نسخه جدید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بهبودهای گسترده، تجربه کاربری بهتری را رقم می‌زند و به کاربران اجازه می‌دهد تا با سرعت و کارایی بیشتری به اهداف خود برسند. در این نسخه ویژگی‌هایی از جمله هوش مصنوعی، چندزبانی، معماری مدرن ابری و قابلیت ارتباطات یکپارچه با سایر سیستم‌ها اضافه شده است.

باقری ایجاد تحول اساسی در ساختار واحد پشتیبانی، استقرار شرکت، بهبود و گسترش خدمات مشتریان را از اهداف کلان داناپرداز در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: «مدیریت جدید در تلاش است تا مشتریان بتوانند با اطمینان بیشتری از محصولات و خدمات داناپرداز استفاده کنند و در مسیر تحول دیجیتال خود موفق شوند.»

او از توسعه نسل جدید راهکار دانا با یک معماری و فریم‌ورک جدید و مبتنی بر تکنولوژی Net Core خبر داد: «مسائل مهمی مانند امنیت، سرعت، هوش مصنوعی، چندزبانی، یکپارچگی آسان با سایر سامانه‌ها و ارائه امکانات و قابلیت‌های جدید در دستور کار این سامانه قرار دارد.»


جذب و حفظ نیروی انسانی؛ اصلی‌ترین چالش حوزه IT


باتوجه‌به شرایط سخت اقتصادی این روزهای کشور و تحریم، شرکت‌های خصوصی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در تنگناهای مختلفی قرار دارند. مدیرعامل داناپرداز با اشاره به چالش‌هایی که این شرکت در سال گذشته داشته است، عنوان کرد: «یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که شرکت‌های حوزه IT با آن دست‌به‌گریبان هستند، چالش جذب و حفظ نیروی انسانی است. در حال حاضر به دلایل مختلفی از جمله افزایش متوسط سن جامعه و شتاب در مهاجرت نیروهای نخبه بیشتر به دلایل اقتصادی، با کمبود نیروی انسانی در بیشتر بخش‌ها مواجه هستیم. این امر مانع بزرگی در مسیر پیشرفت شرکت‌ها به شمار می‌رود.»

او استفاده از محصولات کرک شده خارجی را از دیگر چالش‌های این حوزه دانست و بیان کرد: «عدم رعایت قوانین کپی‌رایت، باعث شده بسیاری از سازمان‌ها، بدون توجه به مسئله حمایت از تولید داخلی و نادیده‌گرفتن الزام برخورداری محصولات از گواهینامه امنیت افتا اقدام به پیاده‌سازی محصولات خارجی به‌صورت کرک شده یا قفل شکسته می‌کنند.»

به گفته باقری، تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی باعث محدودیت دسترسی شرکت‌های فناور محور به سرویس‌ها و تکنولوژی‌های جهانی؛ مانند خدمات هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری AWS و Azure شده که مانع بزرگی در توسعه است. علاوه بر این دسترسی ما به منابع مالی خارجی و بازارهای جهانی بسته است که موجب کاهش انگیزه و تاب‌آوری شرکت‌ها می‌شود.


از نرم‌افزار دستیار مشاور املاک داناپرداز تا راهکار ITSM داناپرو


او در پاسخ به این سؤال که آیا سامانه خودنویس که باهدف حذف واسطه در بازار املاک ایجاد شده است، می‌تواند چالش جدی برای نرم‌افزار دستیار مشاور املاک شرکت داناپرداز ایجاد کند، بیان کرد: «محصول مشاور املاک دانا، یک نرم‌افزار CRM تخصصی برای مشاوران املاک است، این محصول بر روی محصول CRM دانا توسعه داده شده و به‌طوری تغییر شکل داده شده که با نیازهای مشاوران املاک سازگار شود.»

باقری افزود:  «این محصول به‌تازگی به بازار ارائه داده شده و استقبال خوبی از آن شده است. بر این باورم که در حوزه املاک، جایگاه مشاوران املاک هیچگاه به‌گونه‌ای متزلزل نخواهد شد که ما نگران بازار محصول خود در این حوزه باشیم. همچنان در حال دریافت بازخوردهای مشتریان و ایجاد تغییراتی در این سامانه هستیم که تا جای ممکن با نیازهای مشاوران املاک منطبق شود.»

مدیرعامل شرکت داناپرداز در ادامه با اشاره به این که محصول راهکار ITSM دانا پرو یکی از محصولات کلیدی این شرکت است و تاکنون در بیش از 430 سازمان و شرکت بزرگ در سطح کشور پیاده سازی شده است، گفت: «در طراحی این سامانه از محصولات معتبر جهانی ایده گرفتیم و تلاش کردیم فرآیندهای چارچوب ITIL4  را در آن به طور دقیق پیاده‌سازی کنیم.»

او یکی از دلایل موفقیت این محصول را قابلیت سفارشی‌سازی و یکپارچگی آسان آن متناسب با نیاز سازمان دانست و عنوان کرد: «این محصول به سازمان کمک می‌کند تا یک سیستم یکپارچه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات که تقریباً همه نیازهای روزمره و استراتژیک واحد IT را پوشش می‌دهد پیاده‌سازی کند. این راهکار اولین و تنها راهکار ITSM تماماً بومی است که گواهینامه افتا از سازمان فناوری اطلاعات دارد.»

فرایندها و کارهای سرویس دِسک شامل رسیدگی به رخدادها و درخواست‌ها بخش قابل‌توجهی از انرژی و منابع تیم‌های IT را به خود اختصاص می‌دهد، در بخش سرویس دِسک این محصول امکانات قابل‌توجهی را برای اتوماسیون این امور قرار داده شده است که منجر به کاهش هزینه و بهبود سرعت ارائه خدمات می‌شود.

تمرکز اصلی شرکت داناپرداز در سال جاری بر تقویت زیرساخت‌ها، توسعه محصولات و خدمات جدید، و بهبود عملکرد داخلی خواهد بود. هدف این شرکت این است که در آینده نزدیک آمادگی ورود به بازار سرمایه را به دست آورد.

1 دیدگاه
  1. مدیر عامل می‌گوید

    یک نرم افزار با اسم بزرگ و امکانات پایین.
    نقطه ضعف های بسیار زیادی داره که شما وقتی استقرار میکنید وسط کار شما را گیر میندازه و نه راه پیش دارید و نه راه پس.
    قطعا قبل از خرید همه چیز را بررسی کنید.نسخه ازمایشی را تمدید و تمدید کنید تا مطمئن بشید همه چیز اوکیه و بعد خرید کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.